een vraagje, ik wil met één account kunnen inloggen en het volgende bereiken:
local admin rechten, maar in 't netwerk 'slechts' user.
Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, liefst met zo weinig mogelijk logon-scripts.
thx alvast
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Dat heeft er weinig mee te makenPindaatje schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:57:
jawel zoiets bedacht ik mij, maar ik krijg het 'roaming' niet werkend.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
dat kan ook niet, als je roaming profiles hebt dan ben je niet lokaal bezigPindaatje schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:57:
jawel zoiets bedacht ik mij, maar ik krijg het 'roaming' niet werkend.
Wabbawabbawabbawabba
het nadeel van dat is dat je dan automatisch als admin aangemeldt wordt en dus wel admin rechten hebt op het netwerk...Krypt schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:02:
Wat bedoel je met "ik krijg het roaming niet werkend"?
Je wilt dus dat je account op elk werkstation local admin is, maar niet het volledig beheer op je netwerk heeft?
Dan maar je in je AD (ik veronderstel dat je een ActiveDirectory omgeving hebt) een groep aan GG_LOCAL_ADMIN oid. En die voeg je toe aan de Administrators groep van al je clients. Dan zet je alle account die local admin moeten zijn in de GG_LOCAL_ADMIN groep.
Wabbawabbawabbawabba
Hoe heb je je roaming profiles ingesteld? Via welke weg?Pindaatje schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:08:
Ja,
Ik heb een domain (standaard) user-accountje aangemaakt, deze local in de admin-groep gegooid. Het profiel is roaming.
So far so good.
De eerste keer aanloggen gaat goed, uitloggen okee...schrijft profile weg op servertje. Log ik daarna weer opnieuw aan dan ben ik local een 'unknown account'..
gaat iets mis, maar ik kan niet vinden waar
[ Voor 9% gewijzigd door DeMoN op 22-01-2007 15:58 ]
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq