Toon posts:

[win2k3] VPN domain joinen.

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil graag een Windows 2003 server in ons datacenter via een vpn verbinding laten connecten met een AD server op kantoor en dit domain laten joinen. Nu lukt het mij wel om als ik ingelogd ben op de remote win2k3 server, een vpn verbinding opzet, dan het domein joinen. Dit moet natuurlijk echter gebeuren op het moment van aanmelden op de server/domein.

Ik heb hier al wat lopen zoeken, maar kom wat topics tegen waarmee je het uitgelegd wordt op een Windows XP client, via aanmelden met inbelverbinding.

Heeft het misschien iets te maken met Routing and Remote Access? Zoja, is er een tutorial voor oid?

grz,

M

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:44
Heb je totaal geen VPN router o.i.d. beschikbaar waarmee je een site-to-site VPN kan maken?

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 13:14
Ik zou dit nooit met een client-server VPN willen regelen. Ik betwijfel zelfs dat het met win2k3 kan. Net zoals luc zegt, probeer een site-to-site vpn op te zetten.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ja, via Routing en Remote Acces kan je een site-to-site VPN instellen. Ik prefereer een oplossing met routers, maar als je dit wilt kan het.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:41
Kijk eens op isaserver.org. Daar vind je mooie voorbeelden zoals jij zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien denk ik te moeilijk hoor, maar waarom niet gewoon een vinkje aanmelden met inbelverbinding op deze server?

Iemand enig idee dan hoe dit te doen met RRAS?

Ik heb in het datacenter een linksys router en op kantoor een cisco 1851 + pix 501

Verwijderd

Topicstarter
Leon T schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:43:
Ja, via Routing en Remote Acces kan je een site-to-site VPN instellen. Ik prefereer een oplossing met routers, maar als je dit wilt kan het.
Enig idee dan HOE dit te doen?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ja. Aangezien je in PNS zat ging ik er van uit dat je zou rondkijken op de MS site als je wist dat je in de goede richting zat. Bij deze:
Microsoft site-to-site VPN site

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie dus de genoemde tips. We gaan er wel vanut dat je zelf enige moeite doet en niet alles voorgekauwd aangeleverd wil krijgen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.