[mp3 tags & MS Excel] import/export tool?

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chmistry
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 11:30
Afgelopen zaterdag maar eens begonnen om mijn immense (+10k) mp3 voorraad op te schonen. De meeste mp3's staan gesorteerd op Artiest\Album\CD1 etc, maar de tags van deze mp3's zijn niet erg schoon vind ik. Er ontbreekt nogal eens wat of er staat verkeerde data.

Nu heb ik al veel programma's geprobeert, maar ze doen niet wat ik wil. "The Godfather" komt nog het meest in de buurt, maar dan beperk ik me tot het wijzigen van 1 enkele map per keer. Wat dus heel er veel werk wordt.

Ik ben op zoek naar een programma dat alle info van de tags en fileinfo opslaat in een excel file bijv csv, waarna ik deze lijst kan opschonen (in Excel), waarna dit programma de lijst weer kan importeren en de tags kan updaten.

Weet iemand of zo'n (freeware) programma bestaat?

Wat heb ik al geprobeert:
Google search: mp3 excel export import organizer tag retagger
Got search: mp3 excel export import organizer tag retagger
Verschillende retag programma's, maar zonder excel functionaliteit (zoals beschreven)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat kan met Tag&Rename :)
export files information to CSV, HTML, XML and text formats and more

Wauw, een sig!

• chmistry
Dank je, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel:

Graag wil ik de info exporteren,
Bewerken,
En importeren
Daarna de tags updaten.

Ik ben het nog niet tegen gekomen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het importeren heb ik ook niet gevonden :/ Volgens mij is het wel mogelijk :) Het exporteren lukt iig wel, dat heb ik getest. Misschien dat je die cvs wel ergens ander mee kan importeren?

Wauw, een sig!

• chmistry
Dat is juist het probleem, veel programma's bieden de mogelijkheid om de informatie in een lijst op te slaan, maar ik wil juist het edit werk in excel doen. Op die manier kan ik alle files in een keer doen. Ik begin bang te worden dat zo'n programma niet bestaat. Iig bedankt voor je hulp!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Mag ik vragen waarom je dit zelf wilt doen en het niet wilt laten genereren door een programma zoals musicbrainz picard of the godfather of een van vergelijkende werking.. Het lijkt me echt een kutwerk om dat allemaal bij te gaan houden en een ontzettende tijdrovende bezigheid.

alternativ

• chmistry
Het laten genereren? Bedoel je dat The Godfather al mijn bestanden kan scannen, op een correcte wijze de tracknr, Artist, Album, Year, Title, Genre weet te achterhalen en in de tags te zetten?

Ik heb nu zo'n 10 artiesten met The Godfather gedaan, maar het geeft met niet veel hoop. Alle files zijn anders, soms is er alleen een ID3v1 tag of alleen een IDv2 tag, soms helemaal geen tag.

Aan de hand van de tag informatie geef ik mijn files een naam, dus die moet goed zijn.

Soms is er een 2cd album, dan wil ik in de comment CD1 of CD2 hebben.

Op zich is TGF heel goed, maar niet als je alle files in een keer wil doen zoals ik.

• chmistry
Ha gevonden!

http://mp3bookhelper.sourceforge.net/

Dit doet dus precies wat ik wil, en opensource :9~

Allemaal bedankt voor het meedenken, topic kan gesloten worden wat mij betreft!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
ak47rulez schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:55:
Ha gevonden!

http://mp3bookhelper.sourceforge.net/

Dit doet dus precies wat ik wil, en opensource :9~

Allemaal bedankt voor het meedenken, topic kan gesloten worden wat mij betreft!
Ik ben op dit moment bezig om mijn 100GB grote MP3collectie te renamen en op te schonen.
Ik gebruik hiervoor Tag & Rename maar ook iTunes.

Ik weet niet of MP3BookHelper ook de functie biedt waarmee je de album-info van freecddb (oid) of Amazon haalt, maar dat scheelt me vaak een hoop werk. Via Amazon krijg je netjes de Album Art erbij.

verder is er een optie in ID3tags om een disc-nummer in te voeren. Zo kun je de titel van het album netjes houden (geen cd1 , cd2) maar toch een verdeling door cd1 en cd2:

voorbeeld: Als je disc 1 en 2 dezelfde naam geeft album titel geeft, krijg je in iTunes of MediaPlayer het volgende:

1
1
2
2
3
3

met de invoering van de disc# is dat probleem opgelost

...less is more

• chmistry
Bookhelper heeft wel freedb functies, maar die gebruik ik niet.

Ik gebruik nu dus Bookhelper en TGF, waardoor ik eerst mijn tags kan opschonen in Excel, daarna de naam en folder structuur kan aanpassen aan mijn wensen. Het werkt nu eindelijk zoals ik me had voorgesteld.
Pagina: 1