Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe Kabel op TFT maken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ViewSonic VE510s 15" TFT schermpje, en nu is de kabel kapot.

Nu wil ik hier een nieuwe vga kabel op gaan zetten.
De kabel heb ik gevonden, die kan ik zo bestellen, maar nu ben ik nog op zoek naar het connectortje waarmee de kabel aan de monitor geconnect word.

Ik heb even een foto gemaakt van een nog correcte monitor van hoe het stekkertje eruit ziet.
Iemand misschien enig iedee wat voor stekkertje het is of hoe het heet, ik heb geen iedee waarnaar ik moet zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://www.bacoteveel.nl/stekker.gif

Verwijderd

kan je niet de pinnetje's eruit duwen?? en dan deze los solderen.. de nieuwe kabel erop solderen en de pinnetje's weer terug duwen

Verwijderd

Topicstarter
Nee deze foto is van een goeie monitor waar het stekkertje nog wel aan zat, dus als ik deze eraf haal is die ook kapot.

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-11 17:14

Marientjuh

Fullstack developer

Maar van het kapotte scherm heb je toch ook nog wel dat stekkertje of niet?

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Verwijderd

Topicstarter
nee die is kapot.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:30 ]

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 18:31
Het is zo te zien een standaard socket connector. Controleer even of de afstand tussen de gaatjes 2,54mm is, als dat zo is moet je er een uit de volgende serie hebben (bestelbaar bij display/de meeste electronica winkels):

Afbeeldingslocatie: http://ic.dos.nl/catalog/img/cat/05.58.12004.jpg

05.58.12xxx

In jouw geval zo te zien 14 pens dus:

05.58.12014 (connector) + 14x 05.58.11000 (contacten)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
gewoon kabel vastsolderen? Heb ik regelmatig gedaan, werkt prima.

In principe heb je maar een paar aders nodig voor normaal VGA signaal:

GND, R, G, B, Hsync en Vsync.

De DCC draden enz zijn niet nodig, daarmee herkent je OS de mogelijkheden van het scherm (en model) oa refreshrates en resolutie. Zonder die draden werkt ie net zo goed, alleen moet je m zelf ff handmatig de juiste resolutie voeren.

Verwijderd

Topicstarter
Tnxs voor de tips, ik ga even bestellen.
Pagina: 1