Klacht ingediend bij HP --> DC7700 systemen

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 10:54
Goedenmiddag,
ik heb onderstaande klacht ingediend bij HP over de DC 7700 systemen.
Waar het op neerkomt is dat ik geen volledig werkend image met drivers ZELF kan maken met deze machines.

Hebben jullie misschien nog suggesties?

Hierbij de situatie :

Goedenmorgen heer/mevrouw,
via deze weg wil ik een officiële klacht indienen mbt callnr. --------.
In deze call zal een uitgebreidde omschrijving staan van het probleem waar ik tegenaanloop met de HP DC7700 machines.

Waar het samengevat op neerkomt :

HP levert deze systemen uit met een eigen Windows XP image.
Wij vinden dit image te veel software bevatten en willen graag een eigen installatie van deze machine maken.
Wanneer wij dit doen lopen wij tegen het probleem aan dat binnen "apparaatbeheer" 2 apparaten NIET geïnstalleerd kunnen worden.
Na enkele belletjes met HP krijgen wij het antwoord dat dit probleem bekend is.
Tevens wordt er geadviseerd om het image van HP te gebruiken om dit probleem te vermijden.
Ik was hier niet mee eens, echter had besloten dit toch te doen.

Als ik echter het image van HP gebruik om een uitrol naar alle andere DC7700`s te gebruiken loop ik tegen een foutmelding aan bij de uitrol via RIS.
Het blijkt dat de installatie op systemen een OEM-installatie van Windows XP is.
Hierbij is het dus NIET mogelijk om een VLK-sleutel van Microsoft te gebruiken zodat alle systemen geautomatiseerd uitgerold kunnen worden.
Na het invoeren van de sleutel op de bovenkant van de machine loopt de installatie verder.
Tevens vraagt de windows na de installatie om Activatie.
Dit klopt uiteraard omdat er gebruik is gemaakt van een OEM-installatie.

Conclusie : het image van HP is geen oplossing om meerdere machines uit te rollen omdat er gebruik wordt gemaakt van een OEM-versie van Windows.
Het handmatig invoeren van sleutels en activeren van windows zal de gehele geautomatisering van installatie teniet doen omdat er allerlei handelingen handmatig uitgevoerd moeten worden op tientallen machines.

Kortom,

1)met het image van HP is het NIET mogelijk een uitrol te doen naar meerdere machines.
2)het maken van een eigen levert 2 niet geïnstalleerde apparaten op binnen apparaatbeheer waar HP geen oplossing voor biedt.

Via deze weg vraag ik een wat de oplossing van HP voor dit probleem is?

Gaarne ontvang ik een ontvangstbevestiging van deze mail en een datum wanneer ik antwoord kan verwachtten.

Met Vriendelijke Groet / Best Regards

• pitchdown
Ter toevoeging, het zijn de volgende apparaten binnen apparaatbeheer:

Overige apparaten
- Onbekend Apparaat
De rest onbekend

- PCI Device
De rest onbekend

Windows XP SP2 NL

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 02:19
Vergelijk eens de hardware lijst van de 2 images. Dan kom je er vast wel aan uit wat voor hardware het is waar je de drivers van mist.

Heb je overigens wel de Intel Chipset drivers geinstalleerd?

Pvouput live

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:26
Als je een licentie hebt voor de OEM valt RIS buiten de SCOPE. Het is niet omdat je deze graag zou willen gebruiken dat dit ook licentiegewijs in orde is...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• pitchdown
heb ik dus ook gedaan.
het enige verschil wat ik vind is bij systeemapparaten "infineon trusted platform module"

En ja de intel chipset drivers zitten erop (de laatste van de hp site)
Krypt schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:53:
Vergelijk eens de hardware lijst van de 2 images. Dan kom je er vast wel aan uit wat voor hardware het is waar je de drivers van mist.

Heb je overigens wel de Intel Chipset drivers geinstalleerd?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik weet niet of dit een fout is bij HP dan wel een fout bij Microsoft's licentie. Het zou wel netjes zijn van HP om drivers los te leveren.

De post hierboven zegt dat je TPM module mist? Misschien eens bij Infineon aankloppen of bij Microsoft (TPM zorgt ervoor dat je niet zomaar alles met je computer kan doen wat je wilt) voor een 'oplossing'

[ Voor 42% gewijzigd door Guru Evi op 22-01-2007 15:00 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:26
Guru Evi schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:57:
Ik weet niet of dit een fout is bij HP dan wel een fout bij Microsoft's licentie. Het zou wel netjes zijn van HP om drivers los te leveren.

De post hierboven zegt dat je TPM module mist? Misschien eens bij Infineon aankloppen of bij Microsoft (TPM zorgt ervoor dat je niet zomaar alles met je computer kan doen wat je wilt) voor een 'oplossing'
Daar gaat het niet om, hij kan RIS niet gebruiken omdat het toestel hier niet voor gebouwd is , als hij dat wel wilt moet hij een andere type bestellen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Het is niet de bedoeling dat je zulke mailcorrespondentie post in CSL, zonder dat HP ooit de kans heeft gehad om te reageren.

Het lijkt me overigens meer de fout van het inrichten van je RIS dan dat HP een fout heeft gemaakt met het uitleveren van hun product.

In ieder geval dit is imho geen discussie voor GOT of CSL in het bijzonder, dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.