Ik zoek iemand (misschien wel van got) die mij kan vertellen hoe ik het beste een massa mailing aanpak. Misschien is het wel iets wat ik moet programmeren? 
Situatie is zo: Bedrijf X wil een nieuwsbrief versturen. Deze is gemaakt in Groupmail .
Dit gaat goed, gepersonaliseerd met variabelen etc. hardstikke mooi.
De mail van circa 60.000 stuks per keer gaat maandelijks de deur uit
De e-mail adressen worden uit een sql tabel gehaald.
Probleem is de mensen die zich wel aangemeld hebben op de nieuwsbrief, maar waarvan de mailbox niet meer bestaat of vol is, of een andere reden dat de mail niet bezorgd kon worden.
De "return to sender mail" wordt nu in een aparte Groupwise box opgeslagen. Het gaat hier om +/- 10.000 adressen (!) die niet goed zijn.
probleem is dat de emailadressen niet verwijderd kunnen worden uit de sql tabel, deze zitten namelijk weer gekoppeld aan eerdere bestellingen ed.
Ik zelf zat te denken aan 2 tabellen;
- alles (alle e-mail adressen)
- exclusions (een lijst met niet meer bestaande adressen)
De exclusion list moet (dmv een query ofzo) tegen 'alles' gehouden worden.
tot nu toe nog redelijk te doen met vb script en access.
maar nu:
De "undelivered mail returned to sender" (-de échte dode dus) adressen moeten úít de groupwise mailbox gehaald worden en in de sql tabel geplaatst worden.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
EDIT: ow ja, het is geen spam. het is een nieuwsbrief
Situatie is zo: Bedrijf X wil een nieuwsbrief versturen. Deze is gemaakt in Groupmail .
Dit gaat goed, gepersonaliseerd met variabelen etc. hardstikke mooi.
De mail van circa 60.000 stuks per keer gaat maandelijks de deur uit
offtopic:
(leg dat maar eens uit aan KPN - 3x blacklisted
)
Dit gaat nu ook goed. (leg dat maar eens uit aan KPN - 3x blacklisted
De e-mail adressen worden uit een sql tabel gehaald.
Probleem is de mensen die zich wel aangemeld hebben op de nieuwsbrief, maar waarvan de mailbox niet meer bestaat of vol is, of een andere reden dat de mail niet bezorgd kon worden.
De "return to sender mail" wordt nu in een aparte Groupwise box opgeslagen. Het gaat hier om +/- 10.000 adressen (!) die niet goed zijn.
probleem is dat de emailadressen niet verwijderd kunnen worden uit de sql tabel, deze zitten namelijk weer gekoppeld aan eerdere bestellingen ed.
Ik zelf zat te denken aan 2 tabellen;
- alles (alle e-mail adressen)
- exclusions (een lijst met niet meer bestaande adressen)
De exclusion list moet (dmv een query ofzo) tegen 'alles' gehouden worden.
tot nu toe nog redelijk te doen met vb script en access.
maar nu:
De "undelivered mail returned to sender" (-de échte dode dus) adressen moeten úít de groupwise mailbox gehaald worden en in de sql tabel geplaatst worden.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
EDIT: ow ja, het is geen spam. het is een nieuwsbrief
you had me at EHLO