[SBS2003] Public folder als mailbox gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43155

Topicstarter
Onze klanten mailen naar een bepaald mailadres "test@test.nl"
Vanuit onze mailprovider wordt de mail naar "test@test.nl" automatisch doorgestuurd naar een 5 tal users.

Nu willen ze het liefste van elkaar kunnen zien welke mail wel en niet is gelezen zodat ze niet aan elkaar hoeven te vragen of de betreffende mail al beantwoord is.

Nu kan ik een public folder aanmaken waar de mail op binnen komt, maar is het ook mogelijk dat ze van elkaar kunnen zien of de mail al wel of niet gelezen is?

Heb het net geprobeerd maar zodra ik een mail in de public folder als gelezen aanduid, geeft hij bij de andere gebruiker nog gewoon "ongelezen" aan.

is hier een (simpele) oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Heb je al in de properties van die public folder gekeken?
Now, because this folder is going to be used by multiple users, what we really need is for each user to know when one of the other users has read and/or responded to the e-mail in it. Here are the steps to enable this:

Open the Properties for the Public Folder using “Exchange System Manager”
At the bottom of the General tab you will see a checkbox titled “Maintain per-user read and unread information for this folder”, clear the checkbox.
Uit http://www.msexchange.org/articles/MF021.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dat is precies wat ik geprobeerd heb alleen het werkt niet :) Mails blijven gewoon ongelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Die informatie wordt als ik me niet vergis gecached. Store al eens herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, niet herstart... wordt nog volop gebruik van gemaakt. Dit gebeurd vannacht automatisch..

Even afwachten dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:21
Nee, niet herstart... wordt nog volop gebruik van gemaakt. Dit gebeurd vannacht automatisch.
:? :? :? :?
Waarom zou je in in vredens naam dit willen?

Heb je het ook al eens geprobeert met nieuwe Email.
Ja, dat is precies wat ik geprobeerd heb alleen het werkt niet Mails blijven gewoon ongelezen
Ach ja waarom zou je dat melden.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rolfie schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:53:
[...]
:? :? :? :?
Waarom zou je in in vredens naam dit willen?
:)
Heb je het ook al eens geprobeert met nieuwe Email.
Ja, vanuit diverse accounts met volledige rechten op de map...maar wie 'm ook opent, hij blijft "ongelezen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ondertussen nog gezocht naar een oplossing (en eventjes laten liggen) maar niks gevonden...Server is ondertussen al een keer opnieuw gestart, maar nog steeds blijven de mails ongeopend, wie 'm ook leest.

Ook als je de mail als "gelezen" markeert, het maakt niks uit.

Wat doe ik verkeerd of wat doet de server niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Waarom maak je niet een gewone mailbox aan (dus een AD user) die je "afdeling" noemt.
Daar knoop je het betreffende mailadres aan. Je geeft de gebruikers rechten op dat mqppie om te lezen en te versturen als, en je voegt in Outlook dit account toe aan het Exchange profiel.
Werkt fantastisch en doet wat jij wilt. Enige nadeel is dat je met de hand in moet rammen wie er mag zenden "als" de afdeling, dus als je regelmatig nieuwe luitjes d'r bij krijgt is het niet heel erg onderhoudsarm.
Het werkt echter prima.
Pagina: 1