Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autoverzekering

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Topicstarter
Heb al even terug zitten bladeren in dit forum maar kon zo een twee drie niet even vinden wat ik nou precies zocht:

Situatie: Nieuwe auto gekocht, peugeot 207, diesel, bouwjaar 2007. Verzekerd via onze tussenpersoon, echter hadden zij een foutje gemaakt: mijn vriend rijdt zeker weten meer dan 20K per jaar met die auto(hadden we ook doorgegeven bij het opmaken van de offerte),
via de verzekeringsmaatschappij waarbij de auto nu loopt zou het wijzigen van de verzekering (tussenpersoon had verzekering dus gezet op maar max 20K) meer dan 400euries extra per jaar kosten...
Nu heb ik een paar vraagjes:
1) Wijzig ik alsnog de verzekering?
2) of laat ik hem zoals die is, op aanraden van de tussenpersoon omdat "dit zelden tot nooit problemen geeft, zeker niet in de eerste paar jaar"
3) of zoek ik zsm (dus per januari volgend jaar) een andere verzekeringsmaatschappij die wel die extra K aan km's per jaar dekt en voor de rest dezelfde dekking dan geeft, die goedkoper is dan de uiteindelijke premie die ik bij de huidige maatschappij zou betalen voor dekking incl meer dan 20K aan km?
(hiervan heb ik al een paar mogelijkheden waaronder Univé die zelfs inclusief bonusbescherming nog ruim 200euries goedkoper zou zijn, dan de maatschappij waarbij de auto nu verzekerd is)

Ben zeer benieuwd naar jullie mening hierover...

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-11 19:39
Ik heb voor mijn eigen autoverzekering (bij Unive) weleens uitgezocht wat de gevolgen zouden zijn als ze erachter komen dat je meer rijdt dan je hebt opgegeven bij het afsluiten van de verzekering.
Het enige dat er dan gebeurt (_bij Unive_) is dat je het verschil in premie alsnog moet betalen. Het is dus niet zo dat ze dat als excuus gebruiken om niet te hoeven uitkeren als je een ongeluk krijgt.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Mirreke

Mirreke

Winter Time

Topicstarter
MoZe schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:41:
Ik heb voor mijn eigen autoverzekering (bij Unive) weleens uitgezocht wat de gevolgen zouden zijn als ze erachter komen dat je meer rijdt dan je hebt opgegeven bij het afsluiten van de verzekering.
Het enige dat er dan gebeurt (_bij Unive_) is dat je het verschil in premie alsnog moet betalen. Het is dus niet zo dat ze dat als excuus gebruiken om niet te hoeven uitkeren als je een ongeluk krijgt.
Maar moet je dan het verschil van alle jaren betalen of alleen 1 jaar terug?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:18

AMDFreak

Intel is zo..

Maar hoe willen ze dat controleren?
Ik heb mijn verzekeringsmaatschappij nooit een km stand doorgegeven ofzo..?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

AMDFreak schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:12:
Als jij een aanrijding krijgt en een schadeformulier invult moet je KM stand daar ook op. Denk dat ze het op die manier een beetje controleren? :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat, in combinatie met de kilometerstand die ze opvragen bij het RDW van elke keuring die je auto krijgt. Hebben ze een perfect overzicht van hoeveel kilometers jij per jaar rijdt.
Overigens doen ze niet zoveel moeite als je er een beetje overheen zit, ga je echter het dubbele rijden dan kan je problemen verwachten als je een ongeluk krijgt.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:18

AMDFreak

Intel is zo..

_JGC_ schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:08:
Dat, in combinatie met de kilometerstand die ze opvragen bij het RDW van elke keuring die je auto krijgt. Hebben ze een perfect overzicht van hoeveel kilometers jij per jaar rijdt.
Overigens doen ze niet zoveel moeite als je er een beetje overheen zit, ga je echter het dubbele rijden dan kan je problemen verwachten als je een ongeluk krijgt.
Tjah, ik vind het altijd maar moeilijk in te schatten hoeveel km ik per jaar rij.
Ik heb tegen mijn verzekering gezegd, dat ik niet meer als 12k rij per jaar.. terwijl ik dat bewuste jaar bijna 20k heb gereden. APKtje eroverheen weer.. niks van gehoord verder? Ze kijken er waarschijnlijk alleen naar, als je een schade rijd.

Zoveel premie scheelt het niet toch? Of je nou 12k rijd of meer dan 20k rijd?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:01
AMDFreak schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:12:
Ik moest de km-stand wel doorgeven bij de unive :? direct bij het afsluiten...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
AMDFreak schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:13:
[...]

Tjah, ik vind het altijd maar moeilijk in te schatten hoeveel km ik per jaar rij.
Ik heb tegen mijn verzekering gezegd, dat ik niet meer als 12k rij per jaar.. terwijl ik dat bewuste jaar bijna 20k heb gereden. APKtje eroverheen weer.. niks van gehoord verder? Ze kijken er waarschijnlijk alleen naar, als je een schade rijd.

Zoveel premie scheelt het niet toch? Of je nou 12k rijd of meer dan 20k rijd?
Hangt van je verzekeraar af. De ene rekent echt veel meer dan de andere als het om "onbeperkt aantal kilometers" gaat. Verder zit bij de meesten de grens op 25.000 voor het tarief omhooggaat.

Wat betreft die controle: dat zal ze een rotzorg zijn, ze kijken over het algemeen alleen naar het aantal kilometers op het moment dat je schade maakt.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 01:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Een advies, schrijf een kort briefje naar je tussenpersoon waarin je aangeeft dat ze een fout gemaakt hebben en verzoek hen het netjes op te lossen. Geef dus ook aan dat ophogen bij deze verzekeraar economisch gezien niet slim is. Je hebt niet voor niets een tussenpersoon! En doe het gewoon eventjes per brief/fax, dan weet je zeker dat er goed op gereageerd wordt en heb jij het zwart op wit. Is wel leuk van hen om te zeggen dat er niets aan de hand is, maar ik kan me niet voorstellen dat je er op zit te wachten om in geval van schade eerst nog even in één klap die extra premies op te hoesten als de verzekeraar al zo loyaal is dat dat mag. Nogmaals, probleem ligt niet bij jou, je hebt een tussenpersoon en die moet het mijns inziens gewoon regelen. Die lui kunnen ook prima je verzekeraar opbellen en uitleggen en voor je het weet krijg je gewoon een jaartje of twee extra schadevrij erbij waardoor je ineens wel goedkoper /ongeveer net zo duur uit bent.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Mirreke

Mirreke

Winter Time

Topicstarter
hufkes schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:23:
Een advies, schrijf een kort briefje naar je tussenpersoon waarin je aangeeft dat ze een fout gemaakt hebben en verzoek hen het netjes op te lossen. Geef dus ook aan dat ophogen bij deze verzekeraar economisch gezien niet slim is. Je hebt niet voor niets een tussenpersoon! En doe het gewoon eventjes per brief/fax, dan weet je zeker dat er goed op gereageerd wordt en heb jij het zwart op wit. Is wel leuk van hen om te zeggen dat er niets aan de hand is, maar ik kan me niet voorstellen dat je er op zit te wachten om in geval van schade eerst nog even in één klap die extra premies op te hoesten als de verzekeraar al zo loyaal is dat dat mag. Nogmaals, probleem ligt niet bij jou, je hebt een tussenpersoon en die moet het mijns inziens gewoon regelen. Die lui kunnen ook prima je verzekeraar opbellen en uitleggen en voor je het weet krijg je gewoon een jaartje of twee extra schadevrij erbij waardoor je ineens wel goedkoper /ongeveer net zo duur uit bent.
Daar zit inderdaad wat in... Ik vind het heel erg jammer dat ze die fout gemaakt hebben want wij hebben al een aantal jaar een goede relatie met dit assurantiekantoor, maar gister kreeg ik toch een rotgevoel omdat ik ook aangaf van "is het dan niet mogelijk om binnen een jaar van verzekering te veranderen (dus per januari volgend jaar) naar een verzekering die wel de extra K dekt..." daar deed de persoon die ik op dat moment aan de telefoon had een beetje moeilijk over zo van "maar zij zijn toch een van de goedkoopsten waarmee we zaken doen."
Maar ja ik vond het helemaal balen toen ik op internet een beetje rond ging snuffelen en dus uitkwam bij univé die incl bonusdekking (dus 1x per jaar schade zonder terugval in premie en incl rechtsbescherming) ruim 200euries goedkoper zou zijn, dan wanneer we bij de huidige maatschappij zouden ophogen naar die 20K+ km per jaar... (bij die maatschappij scheelde de premie ruim 400euries... en dat is nogal wat... Kan ik toch lekker een weekje vakantie van vieren!

Ik ga er nog eens rustig over nadenken hoe dit even aan te pakken.. want wil het wel goed geregeld hebben natuurlijk, en inderdaad de meeste maatschappijen doen er niet zo moeilijk over maar ik heb inderdaad geen zin dat als ik strax die pech heb dat we een ongeluk krijgen met die auto dat we dan eeerst ook maar mooi die extra premie op mogen gaan hoesten...
Pagina: 1