Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OneCare verwijderde Outlook.pst wegens malware in mailbox *

Pagina: 1
Acties:
  • 2.138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 12:24
Ik heb al gegoogled en gezocht maar ik kan geen oplossing/verklaring vinden voor mijn probleem. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Wat is het probleem: mijn Outlook.pst bestand is plotseling verdwenen. Met verdwenen bedoel ik ook écht verdwenen. Wat heb ik zelf al gedaan:

- als eerste uiteraard de zoekfunctie gebruikt en gezocht op *.pst, outlook.*, op gewijzigde bestanden tussen 21 en 22 januari (toen is het gebeurd) maar zonder succes.
- m'n prullenbak bekeken.... niets.
- ik heb een aantal van die undelete tooltjes gebruikt maar die vinden niets.
- in het log gekeken van m'n virusscanner... niets.
- gezocht op MS maar daar vind il alleen een repairtool maar zonder pst file heb ik daar niets aan.
- teruggegaan naar een herstelpunt van 21 januari in de hoop dat het bestand ineens weer zichtbaar is... geen succes.

Ik ben ten einde raad. Waarom? Ik beheer een aantal mailadressen en een paar daarvan nogal redelijk belangrijk. Ik kan wel terugvallen op m'n backup schijf en daar het bestand van terugzetten maar dan nog mis ik een hele hoop (belangrijke) mail.

Hoe zou het gebeurd kunnen zijn? Het enige wat ik zelf kan bedenken is dat ik op 21 januari 's ochtends Grabit had lopen en toen ik keek hoever die was zag ik dat er allemaal 'connection time-out' meldingen waren. Ik controleerde m'n verbinding en ik zag dat ik geen internet meer had. Ik heb m'n modem gereset en daarna kon ik weer internetten. Ik open elke dag m'n Outlook en die stond op dat moment natuurlijk ook open. Ik vermoed dat Outlook net bezig was om m'n mail te checken, het .pst bestand geopend had om in weg te schrijven toen de verbinding wegviel. Misschien dat hierdoor het bestand gewoon 'opgelost' is ofzo, ik kan niets anders bedenken.

Een heel verhaal, hopelijk herkend iemand hier iets en heeft voor mij een oplossing. Alvast ontzettend bedankt voor jullie reactie.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je al onder DOS een dir *.pst /s /a:h /a:r /a:s /a:a uitgevoerd op de schijf waar de PST behoort te staan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Wat staat er in deze folder?:
C:\Documents and Settings\- insert your name -\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Ferret
MAX3400 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:20:
Heb je al onder DOS een dir *.pst /s /a:h /a:r /a:s /a:a uitgevoerd op de schijf waar de PST behoort te staan?
Eh.... nee... wat bereik ik hiermee? Haal ik daarmee alle rechten weg ofzo?

• Ferret
Neobahamuth schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:20:
Wat staat er in deze folder?:

[...]
Alleen een bestand wat extend.dat heet.

PS. Ik weet dat juist daar het .pst bestand hoort te staan :+

• MAX3400

MAX3400

Ferret schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:27:
[...]

Eh.... nee... wat bereik ik hiermee? Haal ik daarmee alle rechten weg ofzo?
Een PST is niet in alle gevallen "openbaar" en op mijn manier zoek je ook naar verborgen, system, read-only en archived bestanden (maar dat kan je zelf controleren door dir /? in te tikken).

*edit*
Kan je de edit-knop gebruiken i.p.v. losse antwoorden achter elkaar?

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 22-01-2007 13:30 ]

• Ferret
Ik heb het gedaan onder DOS maar helaas: geen bestand gevonden.

Ik begrijp er niks van..... hoe kan het nou ineens helemaal weg zijn!?

Bedankt voor je tip in elk geval!

• Ferret
Niemand? :?

Verwijderd

Data recovery tools gebruiken.

Die schijf niet meer gebruiken anders overschrijf je misschien de data bestanden.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Uiterst raar en bijna onmogelijk dat een pst file verdwijnt.
Weet je 100% zeker dat je hem niet per ongeluk hebt gewist met een virusmelding? Of iemand anders? Die ook bij jouw hdd kan komen?

Ook al zal de verbinding met de server worden verbroken, de pstfile zal niet verdwijnen. (Heb mijn PST's allemaal op de server staan waar ik wel eens de netwerkkabel per ongeluk wilt uittrekken met de stofzuiger, jaja klemmetje stuk)

Er moet een andere oorzaak zijn en ik denk een menselijke oorzaak

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 09:59

bonzz.netninja

Niente baffi

wellicht zit ie in je virusscanner vault?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Ferret
@Blackspot: Ik heb inmiddels drie tools geprobeerd echter zonder resultaat.

@ThaNetRunner: Ik heb niets gewist, ook niet per ongeluk omdat ik op het moment tussen een nog werkende Outlook en het moment dat ik het ontdekte niet achter m'n pc heb gezeten.
Ik gebruik Windows Live OneCare (ben betatester hiervoor) en ik heb reeds gekeken of deze het bestand misschien in quarantaine had gezet. Dat is niet het geval.
Wat ik het meest merkwaardige vind is dat ook al zou het gewist zijn (toch door mij) dan zou ik er iets van terug moeten vinden maar ik vind helemaal niets, ook niet met recovery tools en dat vind ik zo raar. Het is haast alsof het bestand nooit bestaan heeft. Er schiet mij wel net iets te binnen; ik ga vanmiddag als ik weer thuis ben eens zoeken naar .tmp bestanden. Misschien dat ik daar iets tegenkom van 21 januari. Stel dat ik iets vind dan kan ik dat misschien hernoemen naar Outlook.pst en dat dat het dan is. Zo niet dan blijft dit een groot raadsel....

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Zoeken op alle bestanden en dan sorteren op omvang, misschien kom je een 'onbekend / verdacht' bestand tegen met grote omvang en is dat je .pst ... ik neem aan dat ie wel een paar 100 MB zal zijn ? Succes !

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Voordat je rare dingen gaat doen (formateren defragmenteren windows opnieuw erop etc), kijk even eerst met een datarecovery tool. Bijvoorbeeld FileScavenger.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:06
Ik heb zelf goede ervaringen met GetDataBackForNTFS/Fat, die kan je de schijf eens laten scannen om te kijken of hij wat vind.

Hail to the king baby!

• Ferret
@Skilla: er zullen waarschijnlijk een hele hoop bestanden 'onbekend' voorkomen en aangezien ik écht geen flauw idee heb hoe groot m'n .pst bestand was wordt dat echt gokken. Maar ik ga het zeker proberen!

@KeVo: Ik ga die tool proberen! Thanks!!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 15:19

BKJ

Goed getargete ads van google:

Outlook PST Mail RecoveryRecover Corrupt Outlook PST $129 Repair Email, Calendar, Contactswww.stellarinfo.com
Outlook RecoveryOutlook recovery tool Recovering PST files of Outlookwww.oemailrecovery.com
Outlook groepsagendaExchange server versie. Perfect overzicht zonder client installatieopusflow.nl/ExchangeGroupCalendar
Recovery for Outlook PSTRepair corrupted file, folder, recover data, fix mailbox files.

Kamer huren

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Proberen kan nooit kwaad (als er een trial is), maar je hebt alleen wel een corrupte PST nodig voor je die kan repareren :P

Ik zou inderdaad toch kijken naar virusscanner of andere contentscanner. Kik even in de logfiles hiervan. Of eventueel juist vervelende malware die niet werd herkend. Scan dus voor de zekerheid met een online virusscanner.
En gebruik je HDD helemaal niet meer als nog file recovery wilt kunnen proberen. Boot dus alleen van een extern OS. Door bootable DVD/CD of door de HDD uit te schroeven.

Had je geen oudere backup? Dan heb je tenminste een idee van de grootte. Zo niet: meteen een pijnlijk leerpunt. Backup alles dat je wilt bewaren naar een externe schijf / DVD / systeem, bijv. eens per 2 of 4 weken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ferret
@Hitchhacker: bedankt voor het zoeken maar dit werkt alleen als je een beschadigd .pst bestand hebt en dat is juist het probleem; ik heb helemaal niets meer!

@F_J_K: ik heb al bij de quarantaine gekeken maar helaas. Logs heb ik nog niet bekeken, dat ga ik vanmiddag doen! Bedankt voor de tip!

• Ferret
Ik ben alweer wat verder. Het blijkt dat een outlook.pst bestand een maximale grootte van 2Gb kent. Daarna vernietigd het zichzelf! :?

Zie hier: http://itt.theintegrity.net/pmwiki.php?n=ITT.OutlookPST

Stukje tekst:

The main problem with the file format is that it is limited to 2GB in size before it self-destructs. Anyone with a bit of experience in an Exchange server environment has run into this. The infamous 2Gb limit usually means the email contained within is gone forever. However, MS did release a less known tool for helping with this issue. It is called PST2GB.exe. You can find the link for downloading this tool in KB article 296088.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;296088

This tool will take a PST file that has been pushed over the 2GB limit and clip it back down to a size specified by the user of the tool. I generally take just enough off to get a PST down to 1.9GB so the least amount of email is lost. Yes lost. You will lose what is clipped. However what is a 100MB compared to all 2GB of email? I guess that depends on who the user was doesn’t it? Again run this tool using a copy of the damaged PST not the original. I usually do all such work on a copy on a fast USB2 external drive with plenty of room.

Once you get the PST file down to 1.9GB you can then refer back to the scanpst.exe tool to repair the clipped database. Once this is done you can add it back to the user’s outlook and they can access their email. Now the part you have to prepare the user for is that the recovered mail has a habit of being all jumbled together. Only once did I see the folder structure within the PST preserved. I recommend giving them a fresh empty PST or two within outlook and ensure they know to organize FROM the old and INTO the new.

Dit is dus een probleem waar iedereen tegenaan kan lopen en ik begrijp niet dat dit niet bekend is, althans niet bij mij 8)

Ik ga die tool eens proberen en laat hier weten of het gewerkt heeft.

• Ferret
:'( Niks dus..... Ook dat proggie vraagt om een .pst bestand....

Ik denk dat ik echt de klos ben maar hopelijk heb ik hier wel wat mensen mee gewaarschuwd; check je bestand regelmatig!!

Bedankt voor de hulp, deze mag van mij wel op slot.

Verwijderd

Ik vind het zowiezo nog steeds vreemd dat dat bestand gewoon verdwenen is, dat heb ik nog nooit gezien. En als een bestand over de 2 gig gaat kan hij corrupt worden maar verdwijnt het maar niet zo maar.

Verwijderd

Niks gevonden met data recover tools? Zoals die FileScavenger?

• Ferret
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:51:
Niks gevonden met data recover tools? Zoals die FileScavenger?
Ik ben daar nog niet aan toegekomen ivm tijdgebrek gisteren. Ik ga vanmiddag weer een poging doen en zal eerst hier op m'n werk op zoek gaan naar die tool.

• Ferret
Wat ik al verwacht had.... Noppes, nada, niks. Ik heb gisteren FileScavenger geprobeerd, GetDataBack en Recuva. Ik ben totaal verbijsterd over hetgeen hier gebeurd is. Het is werkelijk alsof dat bestand nooit bestaan heeft wat natuurlijk niet zo is maar hoe kan dat gebeurd zijn? :/

Verwijderd

Als je niets zinvols wilt bijdragen aan een topic reageer dan niet :|

[ Voor 85% gewijzigd door Lustucru op 25-01-2007 13:12 ]

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 22:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Zelf ben ik een keer mijn outlook.pst kwijtgeraakt. destijds had een virusscanner gezien dat er in een email in de PST file een virus zat. cleanen kon niet dus dan maar deleten. omdat de scanner niet in de PST file slechts die ene email kon wegmikken verplaatste hij de complete PST in zijn carantiene folder.

Sommige mensen....

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Het zou ook nog kunnen dat je harddisk defect is.. Misschien dat ie op dat punt geen data meer leest ofzo.. Dat 2GB limiet lijkt me sterk, ik heb wel eens PST bestanden gezien van 3,5 GB

• MAX3400

MAX3400

metallicelmo schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:31:
Het zou ook nog kunnen dat je harddisk defect is.. Misschien dat ie op dat punt geen data meer leest ofzo.. Dat 2GB limiet lijkt me sterk, ik heb wel eens PST bestanden gezien van 3,5 GB
Microsoft heeft meerdere documenten geschreven over de risico's en limitaties die aan PST-files hangen. Als je dat leest, krijg je bijkans koude rillingen en kan je je voorstellen dat topics over problemen met PST's wel eens onopgelost blijven.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Is het niet zo dat als je een file over het netwerk weggooit dat ie dan nergens meer terug te vinden is?

(ik bedoel dus het volgende:
* stel... de pst staat op computer A
* met computer B maak verbinding met computer A
* vanaf computer B verwijder bestand op computer A)

• MAX3400

MAX3400

nowell schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:36:
Is het niet zo dat als je een file over het netwerk weggooit dat ie dan nergens meer terug te vinden is?

(ik bedoel dus het volgende:
* stel... de pst staat op computer A
* met computer B maak verbinding met computer A
* vanaf computer B verwijder bestand op computer A)
Nee, een normaal netwerk heeft altijd een Recycle Bin op PC A of B.

Daarbij: PST's over netwerk zijn sowieso unsupported door Microsoft en erg gevaarlijk voor je data.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

MAX3400 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:39:
[...]

Nee, een normaal netwerk heeft altijd een Recycle Bin op PC A of B.
maar komt daar die pst dan wel in terrecht?

Verwijderd

metallicelmo schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:31:
Outlook 2003 en hoger ja, daarvoor was het toch echt 2gig
The .pst file has a different format and folder size limit in Outlook 2007 and in Outlook 2003

• Ferret
Ik schop dit topic maar weer even omhoog omdat inmiddels bekend is wat er gebeurd is.....

Ik gebruik Windows Live OneCare, het totaal beschermingspakket van Microsoft. Ik was een betatester van WLOC en ik was er zeer over te spreken.
Ik kreeg laatst de mogelijkheid van MS om voor een leuke prijs de definitieve versie te downloaden wat ik dus ook gedaan heb.
Nog steeds tevreden ging dit goed. Gistermiddag krijg ik een melding -na een scan van WLOC- dat er een trojan gevonden was (Win32/Vxidl.gen!B) en dat WLOC dit gestopt had en in quarantaine had geplaatst. Op zich vond ik dit al vreemd want waarom alleen stoppen maar niet verwijderen vroeg ik me af.
Toen opende ik Outlook..... Wéér m'n Outlook.pst bestand weg! Ik moest meteen aan die scan denken dus ik kijken bij de quarantaine setting en ja hoor, daar stond m'n .pst bestand.
Ik gebruik dus nu de definieve versie van WLOC en 2 weken geleden was dit nog een beta. Ik heb meteen op het forum van MS van WLOC gekeken en wat blijkt? Er zijn -helaas- veel meer mensen waarbij dit gebeurd is....

Ik heb in meerdere threads geprobeerd dit onder de aandacht van het team van WLOC te brengen maar er is nog geen reactie.

Ik denk dat het beter is als dit topic naar Beveiliging/Virussen e.d. verplaatst wordt omdat er mogelijk meer gebruikers van WLOC zijn die hetzelfde gevaar lopen hun .pst bestand kwijt te raken.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:X

OFF -> BV.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dan moet je het ook wel doen natuurlijk :X
OFF-->BV

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Ferret schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 07:37:
Ik schop dit topic maar weer even omhoog omdat inmiddels bekend is wat er gebeurd is.....

Ik gebruik Windows Live OneCare, het totaal beschermingspakket van Microsoft. Ik was een betatester van WLOC en ik was er zeer over te spreken.
Ik kreeg laatst de mogelijkheid van MS om voor een leuke prijs de definitieve versie te downloaden wat ik dus ook gedaan heb.
Nog steeds tevreden ging dit goed. Gistermiddag krijg ik een melding -na een scan van WLOC- dat er een trojan gevonden was (Win32/Vxidl.gen!B) en dat WLOC dit gestopt had en in quarantaine had geplaatst. Op zich vond ik dit al vreemd want waarom alleen stoppen maar niet verwijderen vroeg ik me af.
Toen opende ik Outlook..... Wéér m'n Outlook.pst bestand weg! Ik moest meteen aan die scan denken dus ik kijken bij de quarantaine setting en ja hoor, daar stond m'n .pst bestand.
Ik gebruik dus nu de definieve versie van WLOC en 2 weken geleden was dit nog een beta. Ik heb meteen op het forum van MS van WLOC gekeken en wat blijkt? Er zijn -helaas- veel meer mensen waarbij dit gebeurd is....

Ik heb in meerdere threads geprobeerd dit onder de aandacht van het team van WLOC te brengen maar er is nog geen reactie.

Ik denk dat het beter is als dit topic naar Beveiliging/Virussen e.d. verplaatst wordt omdat er mogelijk meer gebruikers van WLOC zijn die hetzelfde gevaar lopen hun .pst bestand kwijt te raken.
en je werd niet getriggert door al die mensen die vroegen of je in alle quarantaine's te kijken?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Ferret
bonzz.netninja schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:07:
[...]

en je werd niet getriggert door al die mensen die vroegen of je in alle quarantaine's te kijken?
Zeker wel, echter op dat moment stond mijn .pst bestand niet in quarantaine maar was het gewoon helemaal verdwenen.
Nu bij de 2e keer, staat het wel in quarantaine maar heb ik geen flauw idee hoe ik die trojan kan verwijderen. Google weet ook niet veel te vertellen dus ik wacht nu op reactie van het WLOC team maar die zijn kennelijk de release van Vista aan het vieren want ik heb ze de hele dag nog niet gezien op het MS forum.

Verwijderd

Misschien heb je iets aan deze plaatjes, daarop staan diverse namen die door andere AV's aan Win32/Vxidl.gen!B worden gegeven.

Het gaat om (varianten van) die "storm worm" die stiekem geen worm was 8)

Plaatjes zijn van virustotal rapporten, ik heb een paar plaatjes gezocht met de Win32/Vxidl.gen!B van Microsoft erin.

http://www.dslreports.com...41354105158c899/greet.JPG

http://www.dslreports.com...f132d9/another_wormie.jpg

http://www.dslreports.com...245c59dfbcb5/postcard.JPG

http://www.dslreports.com...971be9e3385655f/nuwar.jpg

Ik weet niet of je nog een andere AV naast WLOC kunt installeren...?
Dan het *.pst bestand uit quarantaine halen en hopen dat die andere AV het bestand kan schonen.

Andere AV natuurlijk wel eerst zo instellen dat alles in quarantaine wordt geplaatst als het niet lukt.

• Ferret
Helaas doen de plaatjes het niet (maar dat ook komen omdat ik nu op m'n werk zit achter een proxy).

Je hebt me wel op een idee gebracht; ik heb nog een andere legale AV liggen. Ik moet dan wel WLOC uninstallen en daarna de andere installen. Hopelijk vind deze de worm ook en is deze wél in staat om het te verwijderen.

Als ik zelf zoek op die worm (of wat andere benamingen ervan) kom ik voornamelijk op Spaantalige sites terecht.... No hablo espanol muy.... :P

Mocht iemand wél weten hoe ik hier van af kom dan houd ik me aanbevolen!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

kvindt het wel een beetje lomp om die pst maar meteen weg te pleuren geloof ik van dat onecare.

Verwijderd

Wanneer je WLOC gaat verwijderen is er wel een grote kans dat je *.pst file in quarantine ook verdwijnt!!

Maak een goede backup van alles (ook je huidige *.pst bestand, installeer een andere AV en die natuurlijk updaten, schakel WLOC detectie uit (als dat kan) en zet het *.pst bestand terug uit quarantaine.
Eventueel handmatig de e-mail verwijderen die de bewuste bijlage bevat.

• Ferret
Bedankt voor je bezorgdheid!

Ik kan in WLOC zeggen dat het bestand hersteld moet worden. Dat heb ik gisteren gedaan omdat ik op een belangrijke mail zat te wachten. Na het terugzetten heb ik mijn mail binnengehaald en meteen alles uit de Ongewenste en Verwijderde items mappen gegooid. Ik heb toen WLOC weer laten scannen; hij vond de trojan weer maar kon het nu niet in quarantaine plaatsen omdat Outlook nog open stond.
Ik heb Outlook gesloten en weer laten scannen met als resultaat dat m'n .pst bestand nu weer in quarantaine staat.

Het meest waardeloos is, is dat ik nergens kan vinden hoe ik er vanaf kom. Ik vind alleen maar wat Spaantalige sites maar daar kom ik niet 1 2 3 uit. Ik ga daarom vanavond zo'n online scanner maar eens proberen van NOD32 of McAfee ofzo. Hopelijk weten die er raad mee.

Over dat 'verdwijnen' van het hele .pst bestand. Op het WLOC forum van MS blijkt dat er veel meer gevallen zijn dat het lijkt alsof het bestand nooit bestaan heeft, echt bizar dus....

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 20:18
Kan je de map met de pst erin niet gewoon excluden van de virusscan?

• Ferret
Dat is ook het advies van WLOC. Een beetje krom natuurlijk want het is jezelf een beetje voor de gek houden.
Ik heb het wel voor elkaar nu dat ze met man en macht hieraan werken want dit is natuurlijk geen beste beurt zo net na de introductie van het pakket. Alle topics over dit onderwerp in het forum van WLOC zijn nu gebundeld en dat houd ik maar in de gaten.

Overigens kom ik er steeds meer achter wat ik kwijt ben van al m'n mail....

Verwijderd

Hoi, ik dacht dat ik gek was maar ik lees in jouw bericht precies hetzelfde als ik dat ik vandaag meemaakte.

En ik gebruik dus ook Windows Live Care (inmiddels geregistreerd) en Windows Vista.

Hopelijk heb je inmiddels een oplossing, want anders wordt ik ook aardig gek.
Overigens had ik wel een backup op een REV drive maar die was geformateerd. Ik hoop dus dat ik die kan recoveren ofzo want tot nu toe vind geen een recovery programma mijn pst file. Al mijn archive pst's zijn er overigens nog wel gewoon...

Verwijderd

http://forums.microsoft.c...x?PostID=1180049&SiteID=2

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 23:28 ]

Verwijderd

Bij mij is het probleem inmiddels opgelost. Pfff, gelukkig!

Na wat zoeken stond de pst in quarantaine van Onecare omdat er een virus in gevonden zou zijn.
Wel erg onduidelijk maar gelukkig dat er dus niks weg is.

Hopelijk is dat bij jou ook het geval.

• Ferret
Nope.... Ik heb nog steeds m'n .pst niet terug.

Inmiddels zijn we wel al weer war verder. Ik ben actief op het forum van MS (Web Ferret) en we hebben ontdekt dat er map is waar een versleuteld .CAB bestand in geplaatst wordt.
Dit is C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\OneCare Protection\Quarantaine\{***********************}.
Deze map bevat dus een bestand van de datum waarop ik mijn .pst kwijtraakte en heeft ook ongeveer die grootte.
Ik ben nu bezig om dit weer terug te krijgen als .pst bestand. Ik kan het hernoemen van DATA.CAB naar Outlook.pst en dan maalt verkenner er een keurig icoontje bij en staat er ineens 'Data Office File' bij.
Echter, Outlook herkend het niet als zijnde een bestand met mappen en inhoud. Het is dus nog steeds versleuteld.....
Nu is MS weer aan zet!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Een .cab is een cabinet file.
Een soort archiefbestand ala zip (even heel kort door de bocht).

Maak eens een kopietje van dit cab bestand, en zet deze even een aparte map om mee te experimenteren.
Er is op google vast wel wat informatie te vinden om cab bestanden "uit te pakken", of het bij deze dan ook de oplossing weet ik niet. Maar het is een poging waard.
Misschien lukt het je zelfs wel met winrar, die kan veel archief bestanden openen.

• sergetwb
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
ik heb hetzelfde probleem, sinds een week heb ik windows live onecare(trial geen beta) en tijdens een scan heeft het programma Win32/Bugbear.D2@mm gevonden en automatisch verwijderd. Hierna kreeg ik ook een foutmelding bij Outlook en blijkbaar heeft het programma OUTLOOK.pst verwijdert. in iedre geval geleerd om het vinkje weg te halen bij het "automatisch actie ondernemen tegen software met een gemiddeld risico" Echt vervelend omdat er belangrijke mail tussen stond van de afgelopen 3 weken, daarvoor gelukkig wel een backup. Waarschijnlijk zijn we alles kwijt.

Wat ik me eigenlijk wel afvraag: Outlook zou toch wel normaal moeten opstarten zonder dat bestand, en weer een nieuw pst bestand aanmaken zodra je nieuwe berichten ontvangt?
Bij mij doet heel outlook het niet meer.

• sergetwb
Sorry, ben nieuw hier en had alleen de eerste pagina van het topic gelezen, na het lezen van de derde pagina ben ik aan de gang gegaan met het data.cab file met winrar. er staan twee bestanden ingepakt. 1 met het volgende: [INFECTION_INFO]
NAME=Win32/Bugbear.D2@mm
THREATID=2147505923
[RESOURCE1]
SCHEMA=file
NAME=\\?\C:\Documents and Settings\Ser\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
NAMESIZE=96
ATTRIBUTES=32
PHYSPATH=C:\Documents and Settings\Ser\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
PHYSSIZE=92

WLOC haalt dus vanwege de infectie je hele pst bestand weg. Nu nog kijken of ik deze kan herstellen en dan het de bugbear weg kan krijgen.
Heb weer hoop :)

Verwijderd

heb makkelijkste is het pst bestand terugzetten en dan even je mail doorspitten naar verdachte mails of iets dergelijks.
heb dit vroeger ook wel eens gehad met f secure. die smeet ook de complete .pst weg

verwijder je dan email met (evt) virus was er verder niets meer aan de hand

• sergetwb
In het rar file zaten 2 bestanden, 1 Manifest bestand van 1 kb en 1 RESOURCE1 bestand van 58 MB(mijn Mailtjes) heb deze bestanden gekopieerd naar mijn Outlook map en de naam gewijzigd in Outlook.pst. Outlook start nu wel op maar kan het bestand nog niet importeren omdat de toegang word geweigerd omdat ik niet de juiste bevoegdheden heb om het bestand te openen.
Ik heb verder geen gebruikersacount aangemaakt of iets dergelijks, dus ben de beheerder.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Ferret
Heb je niet eerst gekeken of je .pst bestand niet in quarantaine staat? Open WLOC en klik op Instellingen OneCare wijzigen en vervolgens op Virussen Spyware en dan op Quarantaine. Als je .pst daar bij staat kun je hem weer terug plaatsen. Staat hij hier niet bij dan zit er niks anders op dan stoeien met zo'n CAB file. Het is mij ook niet gelukt er weer een bruikbaar .pst file van te maken.

Om je Outlook weer bruikbaar te krijgen moet je een nieuw .pst file aanmaken. Dit kun je door Outlook zelf laten doen, ik weet alleen zo snel niet meer hoe ik dat gedaan heb.

Overigens wordt er binnenkort gestart met een Nederlandstalig forum van Microsoft voor OneCare! Hopelijk kunnen we daar terecht voor alles wat er aan de hand is met OneCare. Ik weet van het engelse forum dat deze bug (OneCare verwijderd .pst file) inmiddel opgelost is en dat je deze file niet meer hoeft te excluden bij een scan van OneCare. Nu alleen dus nog hoe we het g-encrypte CAB file weer kunnen omtoveren naar een werkend .pst file.....

• sergetwb
Microsoft heeft het probleem gelukkig verholpen zodat het niet meer gebeurt, maar we zitten nog steeds met een soort van versleuteld bestand. Microsoft heeft daar vooralsnog geen oplossing voor en iik twijfel of die er ooit gaat komen.

in ieder geval geen WLOC meer, komt ook wel erg slecht uit de tests
Zie hier:

http://www.nu.nl/news/997...kt_opnieuw_voor_test.html

Serge

• sergetwb
Yes!!!!!

Microsoft is eindelijk wakker geworden, voor degene die het probleem nog hebben en deze topic nog lezen hier de oplossing:

E-mail files are quarantined by Windows Live OneCare

Ze zijn alleen vergeten dat je bij je map instellingen verborgen mappen moet laten weergeven.

Groetjes van een blije serge :) :) :)
Pagina: 1