[VB 6.0] Schedulen met combobox

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 14:42
Hallo,

Ik ben een applicatie aan het schrijven, en in deze applicatie komt de mogelijkheid om bestanden automatisch te verwijderen. Alleen loop ik nu tegen het volgende probleem aan.

Ik heb een aantal combo's op de form geplaatst. 1 met de dag (maandag tm zondag) 1 met de tijd in uren, en 1 met de tijd in minuten. Hoe kan ik dit combineren tot een zinnige output waar vb iets mee kan? En hoe kan ik hier een event mee schedulen? Ik heb al wat gerommeld met "Date" maar ik kom er echt niet uit. (eerste echte projectje met VB).

Als iemand me kan helpen, heel graag.
Hier nog even een screenshot zodat jullie een beeld erbij hebben.

Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07041/Settings.JPG.xs.jpg

Alvast bedankt :)

Verwijderd

timer laten lopen, en lijstje met geplande zaken laten aflopen.
indien nodig taak afvuren.
Heb zelf hiervoor een eenvoudig "cron" klasse in delphi gemaakt, is in te stellen op de linux-cron way, of via gewone datetime type, en intervals als integer

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zowieso kun je imho beter een date/time control daarvoor gebruiken dan een combobox; maar on the other hand moet dit prima werken. Als je dit wil combineren tot "zinnige output" ( :? ) dan moet je eens kijken naar de DateSerial en TimeSerial functies die een bult parameters hebben waar je rechtstreeks de waardes van die combo's in kunt gooien om zo een date variabele te vullen.

Een "event schedulen" kun je proberen te doen met (bijvoorbeeld) een timer control. Je zult je app dan wel 24/7 moeten laten draaien (of beter: maak er een service van (m.b.v. NTSVC.OCX ofzo)). Uiteraard kun je ook gewoon de Windows taakplanner gebruiken om je app te schedulen ;)

Los daarvan verwachten we hier in PRG wel een beetje eigen inzet, en dat ontbreekt in dit topic behoorlijk. Ik zie niet wat je geprobeerd hebt, wat er niet lukt en wat je al gezocht en evt. gevonden hebt enz. Daarnaast is dit ook redelijk basic VB6 werk en moet je met behulp van een paar goede tutorials, de help of wat "cursussen" hier prima uit kunnen komen.

Je bent welkom om een nieuw topic te openen met concrete vragen, maar ik verzoek je even onze PRG Quickstart door te lezen voor dat je dat doet en die quickstart dan ook daadwerkelijk toe te passen in je TS.
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:13:
timer laten lopen, en lijstje met geplande zaken laten aflopen.
indien nodig taak afvuren.
Heb zelf hiervoor een eenvoudig "cron" klasse in delphi gemaakt, is in te stellen op de linux-cron way, of via gewone datetime type, en intervals als integer
Helaas gaat dit topic niet over Delphi, en draait VB6 al helemaal niet op Linux en heeft je reactie weinig nut als je niet wat voorbeeldcode laat zien ;)

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 22-01-2007 13:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.