Toon posts:

Digitaal Fotolijstje als 2e scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij is importeur van digitale fotolijstjes uit China. Nu kan ik via hem vrij goedkoop aan een lijstje komen.

Daarnaast ben ik groot fan van amerikaanse series (Invasion, Band of Brothers, etc. etc.)

Ook is mijn favoriete plek in mijn kamer mijn bed...

Nu wil ik al deze dingen combineren door een fotolijstje naast mijn bed aan de muur te monteren en zo gemakkelijk films te kijken. Alleen heb ik geen flauw idee hoe dat zou moeten.
Van wat ik heb begrepen bied Win.Vista de mogelijkheid om die dingen als extern scherm te gebruiken alleen heb ik XP PRO SP2, en ga ik geen Vista op me PC gooien omdat ik dan net zo goed me PC bij de schroot kan zetten vanwege virussen...

Weet iemand van jullie (slijm slijm slijm) misschien hoe ik dit zou kunnen oplossen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beetje kortzichtig om Vista met virussen te associeren, maar ja.

Heb je zelf al onderzoek gedaan naar iets als Tablet-PC of Windows Media Center? Want ik lees nu eigenlijk: "geef me een hapklare oplossing".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35

YellowCube

Wait...what?

misschien is het handig te specificeren om wat voor 'n lijstjes het gaat.
En hebben die dingen dan een extra aansluiting om 'm met je pc te verbinden (VGA, DVI, video in)?
En hoe groot zijn ze? Meeste van die lijstjes die ik zie zijn 6-8 inch groot. Wil je daar een film op gaan kijken?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:05:
Beetje kortzichtig om Vista met virussen te associeren, maar ja.

Heb je zelf al onderzoek gedaan naar iets als Tablet-PC of Windows Media Center? Want ik lees nu eigenlijk: "geef me een hapklare oplossing".
Is idd beetje kort, maar Vista is nou niet een van de best beveiligde systemen op dit moment, maar dat is een andere dsicussie.

Ik was idd op zoek naar een "hapklare" oplossing. Voornamelijk omdat ik zelf niet de wizzkid ben die precies weet hoe het allemaal werkt. Ik weet veel van aansluiten enzo, maar als me Windows crasht zit ik aan de telefoon met me oom...

goedkope tablet-pc=1500 euro, heb ik niet (ben 2 uur geleden net ontslagen)
windows media centre=zie tablet-pc
misschien is het handig te specificeren om wat voor 'n lijstjes het gaat.
En hebben die dingen dan een extra aansluiting om 'm met je pc te verbinden (VGA, DVI, video in)?
En hoe groot zijn ze? Meeste van die lijstjes die ik zie zijn 6-8 inch groot. Wil je daar een film op gaan kijken?
de precieze specs weet ik niet maar de meeste hebben een USB aanluisting of een Netwerk mogelijk al dan niet draadloos.

En als je naar een 8 inch scherm op 30 centimeter zit te kijken heb je net zulk beeld als dat je een beamer hebt ;)
Daarnaast hebben de meeste best goede specs hoor...

Verwijderd

Koop gewoon een goed 15" TFT scherm voor weinig en draai een dual-monitor-setup :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 21:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:37:
[...]

Is idd beetje kort, maar Vista is nou niet een van de best beveiligde systemen op dit moment, maar dat is een andere dsicussie.
Dat vind ik kort door de bocht, het is nog niet bewezen dat het zo is ;) Je doet een aaname, die je niet mag en kunt maken, omdat je dit niet weet, Microsoft zegt dat het zo is, maar is het wel zo ?! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:22:
Koop gewoon een goed 15" TFT scherm voor weinig en draai een dual-monitor-setup :)
Ik dacht eerst dat het niet zo handig zou zijn want voor een TFT betaal je makkelijk 150 euro als je een goede wil. Daarna eens op ebay en marktplaats gekeken en ik denk dat ik nog wel wat leuks heb kunnen vinden.

Nu alleen nog even kijken hoe ik de ruis uit de kabel ga halen als ik er 3 meter verlengstuk aan vast moet zetten...
Dat vind ik kort door de bocht, het is nog niet bewezen dat het zo is Je doet een aaname, die je niet mag en kunt maken, omdat je dit niet weet, Microsoft zegt dat het zo is, maar is het wel zo ?!
Okee laat ik het dan zo zeggen, ik begin wel aan Vista als ik zeker weet dat XP niet meer voldoet.
Ik denk dat je beter even kunt wachten totdat ze alle gaten en kinderziektes hebben kunnen patchen voordat je het op je pc zet. Het liefst zou ik eigenlijk Linux willen hebben maar die draait niet de spellen die ik wil spelen...

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik denk dat je het doel van een fotolijstje niet helemaal snapt, namelijk foto's bekijken. Een film != foto, dus daarvoor is het ding niet bedoeld.

Ik denk dat zo'n fotolijstje benaderd wordt alsof het een opslagmedium is ala een usb stick of flash geheugen. Je zet er leuke plaatjes op. Als je het ding aanzet wisselt het automatisch de foto's af om de x seconden. De mogelijkheid om er een film op af te spelen bestaat dus niet ;)

Wat je desnoods kan doen is het scherm uit het ding (wat in feite een pc opzich is) slopen, er een controller aan vast maken en die als 2e scherm aansluiten op je pc. Maar meer dan dat kan je er denk ik niet mee doen :)

Verwijderd

Topicstarter
mithras schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:52:
Ik denk dat je het doel van een fotolijstje niet helemaal snapt, namelijk foto's bekijken. Een film != foto, dus daarvoor is het ding niet bedoeld.

Ik denk dat zo'n fotolijstje benaderd wordt alsof het een opslagmedium is ala een usb stick of flash geheugen. Je zet er leuke plaatjes op. Als je het ding aanzet wisselt het automatisch de foto's af om de x seconden. De mogelijkheid om er een film op af te spelen bestaat dus niet ;)

Wat je desnoods kan doen is het scherm uit het ding (wat in feite een pc opzich is) slopen, er een controller aan vast maken en die als 2e scherm aansluiten op je pc. Maar meer dan dat kan je er denk ik niet mee doen :)
Het is idd denk ik niet makkelijk haalbaar om zo'n ding om te toveren in een 2e scherm. Ik heb nu via een veilingsite een scherm gevonden wat ik hopelijk kan winnen in de veiling.
Zo'n fotolijstje kan je trouwens wel voor meer dingen gebruiken dan alleen foto's sommige kunnen ook MP3 afspelen en radio zenden. Dus waarschijnlijk zal het niet lang duren en je kan ook wel modellen kopen die filmpjes uitzenden...
Pagina: 1