Casema + SITECOM WL-153

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:55
Ik heb sinds kort (gedwongen) Casema. Nu komt de kabel bij mij aan de andere kant van het huis binnen en ben ik min of meer genoodzaakt om een draadloos netwerk aan te leggen.
Dit is in principe goed gegaan, de Sitecom is met een netwerkkabel gekoppeld aan de Motorola.
Internetten gaat prima, maar nu het volgende.
Het gebeurd 2 keer dag dat ik niet kan internetten, geen enkele site is dan bereikbaar, ook emailen kan dan niet. Het enige wat dan helpt is de Motorola resetten (stroom voor 1 min eraf) en de router een software reset te laten maken. Hierna gaat het weer voor een bepaalde tijd goed.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25
Kan het te maken hebben dat je je draadloos router op dhcp hebt staan en dat daarom je geen ip krijgt? Je kan de dhcp release op forever proberen te zetten, kijken wat er dan gebeurd. Ik weet niet in hoeverre een Motorola modem een dynamisch ip naar de router afgeeft, maar misschien je dit ook vast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:53

Soggy

vroemmmm

Bekende problemen die de sitecom routers hebben met het Casema modem (Motorola).

Zoek maar eens, je zult ervan schrikken.
Mijn ouders hebben de Sitecom WL160. Ook met de geadviseerde firmware niets dan problemen met een wegvallende verbinding. De Sitecom is opeens het modem kwijt. Even in de Sitecom het IP-adres laten verversen en je kunt weer even verder.
Ik heb nu de meest recente firmware in de router geflasht en de problemen zijn nu aanmerkelijk minder, maar nog niet helemaal verdwenen.

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Zou een andere router helpen? Ik kan hem nog ruilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy

Soggy

vroemmmm

Als je de kans hebt om m te ruilen zou ik dat zeker niet nalaten. De combinatie van het Casema modem met een Sitecom router is echt hopeloos.

[ Voor 0% gewijzigd door Soggy op 22-01-2007 18:49 . Reden: typo ]

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Soggy schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:48:
Als je de kans hebt om m te ruilen zou ik dat zeker niet nalaten. De combinatie van het Casema modem met een Sitecom router is echt hopeloos.
Dat mag je voor mij toch even onderbouwen. Ik heb namelijk tientallen sitecom routers bij kennisen weggezet door de jaren heen, en al die mensen gebruiken een sitecomrouter naar volle tevredenheid bij een Casema abonnement. Casema adviseert zelfs sitecomrouters, en wel dit specifieke model: http://www.serviceplanet.nl/webshop/
Het wordt zelfs volledig ondersteund.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy

Soggy

vroemmmm

Onderbouwen? Ik zou willen dat ik vooraf had geweten over de combinatie Casema en Sitecom. Kijk maar eens op Google .

Het ligt niet aan de helpdesk van Casema, die zijn echt van goede wil, maar dat neemt niet weg dat de router simpelweg na een tijdje (enkele minuten tot enkele uren) zijn verbinding verliest met het modem zoals ik al aangaf.

Het is geen pretje om vervolgens aan een paar oudere mensen te moeten uitleggen dat de apparatuur die ze geadviseerd hebben gekregen gewoon niet lekker samenwerkt.

@TS: heb je al geprobeerd de laatste firmware van Sitecom in je router te flashen?

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ik heb gister avond de nieuwste firmware erop gezet (was een hele oude versie). De hele avond geen last gehad. Na m'n werk maar even kijken of de verbinding er nog is...

Pagina: 1