[AUDIO] Goede koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02-2025
Beste tweakers,

Ik heb bijna 1.5 jaar gebruikt gemaakt van de Zalman 5.1 ZM-RS6F. Deze is echter al aan het slijten en sinds enkele dagen werkt de rechterkant totaal niet meer. Opzich is dit niet super erg aangezien ik wil iemand ben die vaak nieuwe speeltjes wil hebben.

Ik gebruik mijn hoofdtelefoon voor:
- MP3-speler (soms/zelden)
- PC gamen
- PC muziek luisteren
- TV

Ik heb eigenlijk niet veel verstand van wat de spec inhouden van deze apparaten en daarom richt ik mij tot jullie. Ik weet dat ik van zuivere muziek hou en dat bij gamen geluid een van de belangrijkste eigenschappen is. De belangerijkste eisen voor mij zijn:
1. mooi geluid
2. goed voor gamen (geen mic eraan!)
3. Stoer design
4. Tussen 40-60 euro
5. Redelijk nieuw product
6. Comfortabel (kan soms lange sessies maken)
7. Voorkeur voor Sennheiser

Deze heb ik zelf al gevonden:
Sennheiser HD 435
Sennheiser HD 205
Sennheiser HD 465

Als iemand me advies hierover kan geven.

Gr,
Johny Cash

[ Voor 12% gewijzigd door Johny Cash op 22-01-2007 12:36 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
rek je budget op tot 100 euro en koop een audio technica ATH500, veel beter(imho) geluid dan al die sennheisers in dat lijstje, en nog een stuk confortabler ook. Ik heb hem zelf ook gekocht, en ik vind hem de beste budget headphone die er is.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Johny Cash
Exphy schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:46:
rek je budget op tot 100 euro en koop een audio technica ATH500, veel beter(imho) geluid dan al die sennheisers in dat lijstje, en nog een stuk confortabler ook. Ik heb hem zelf ook gekocht, en ik vind hem de beste budget headphone die er is.
Vind dit design niet echt mooi als ik eerlijk moet zijn..

EDIT:
dit is de correcte link

[ Voor 10% gewijzigd door Johny Cash op 22-01-2007 12:55 ]

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik gebruik voor zowel mijn pc als mijn mp3 speler een Stanton DJ Pro2000, hier ben ik zeer tevreden over, stevige kabel, zeer goed geisoleerd, dus ideaal voor rumoerige omgevingen zoals openbaar vervoer en lanparty's.
Het geluid vind ik ook erg goed, velen malen beter dan de zalman welke ik ook heb.
goede (lange en dikke) kabel, en erg comfortabel.
misschien iets buiten budget, zo rond de 75 euro.

edit: ze zijn trouwens ook niet kapot te krijgen :P hij zit 24/7 in mn tas of op mn hoofd, al 3 jaar lang.

http://netmusic.pl/upload/images/218/dj%20pro%202000.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door HKS-Skyline op 22-01-2007 13:10 ]

Verwijderd

Ik heb een Sennheiser HD485 die ik voor 80 euro heb kunnen kopen! Echt een wonder van een headphone! Rijke volle, diepe bassen en mooie zuivere hoge tonen mooi uitgebalanceerd met de nodige middentonen! Het design is echter niet zo sensationeel, maar het is toch het geluid dat het belangrijkste is hé!

• Johny Cash
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:32:
Ik heb een Sennheiser HD485 die ik voor 80 euro heb kunnen kopen! Echt een wonder van een headphone! Rijke volle, diepe bassen en mooie zuivere hoge tonen mooi uitgebalanceerd met de nodige middentonen! Het design is echter niet zo sensationeel, maar het is toch het geluid dat het belangrijkste is hé!
is de 465 niet een beetje hetzelfde en toch goede kwaliteit?

Verwijderd

Ga anders eens kijken op de website van Sennheiser! De 485 zal waarschijnlijk significant beter zijn dan de 465, anders zou er a) geen prijsverschil zijn en b) zouden ze niet vlak naast mekaar zetten op de website en de 485 exceptional noemen en de 465 enkel als 'detailed' omschrijven!!! Ga anders eens naar een winkel en vergelijk ze! Ik heb mn 485 met nog een andere headphone mogen vergelijken, zonder enig probleem!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 13:19

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

HKS-Skyline schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:08:
ik gebruik voor zowel mijn pc als mijn mp3 speler een Stanton DJ Pro2000, hier ben ik zeer tevreden over, stevige kabel, zeer goed geisoleerd, dus ideaal voor rumoerige omgevingen zoals openbaar vervoer en lanparty's.
Het geluid vind ik ook erg goed, velen malen beter dan de zalman welke ik ook heb.
goede (lange en dikke) kabel, en erg comfortabel.
misschien iets buiten budget, zo rond de 75 euro.

edit: ze zijn trouwens ook niet kapot te krijgen :P hij zit 24/7 in mn tas of op mn hoofd, al 3 jaar lang.

http://netmusic.pl/upload/images/218/dj%20pro%202000.jpg
bij mij was ie binnen 2 weken bij normaal dj gebruik gebroken. Maar het is voor zijn geld wel een hele goede koptelefoon. Zeker als je er niet mee gaat draaien hebben die headphones bijna niets te lijden. Echter dj-telefoons zijn niet neutraal en afhankelijk van je smaak kan het lelijk overkomen: bass overheerst vaak en klinken vaak hol doordat het accent bij de kick van de muziek ligt omdat je juist die goed wilt horen tijden mixen.

Zelf gebruik ik een technics naar grote tevredenheid die je in verschillende smaken en dus prijzen hebt.

met sennheiser zit je eigenlijk altijd goed: natuurlijk zijn er vele duurdere/betere merken maar met sennheiser heb je kwaliteit, hifi geluid (nouja, i.i.g. de insteek dat er " normaal" muziek mee beluisterd wordt en niet mee gedj-ed).

Maar de stantons zijn op zich ook een goede keus. Koop i.i.g. geen sony of pioneer: die krengen breken bij het leven en vragen woekerprijzen voor de kwaliteit die ze leveren.

Overigens wil je grote schelpen (dus over het oor?) of klein schelpen: (op het oor)?

T60P Widescreen

Verwijderd

Loop gewoon eens een (goede) audio zaak in en beluister er een paar. Dan kun je gelijk aanvoelen hoe deze zit. Eventueel kun je een afwegingen maken tussen prijs en geluidskwaliteit en of je dat er voor over hebt.

(Overigens ben ik van mening dat er voor < €80 geen goede koptelefoons te krijgen zijn.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 21:34 ]

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:48
Er loopt hier ook een topic over de Sennheiser HD201. Schijnt wel een hele goede te zijn voor de prijs, alleen lijkt me het draagcomfort iets minder voor lange luistersessies.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
ik zou even dit doornemen, en nog een beetje doorzoeken op dat forum

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:52
Even aanhakend op dit topic, ik zoek ook een nieuwe koptelefoon/oordopjes. Niet voor tijdens het gamen, maar voor op kantoor, tijdens het werk.

Na enig rondzoeken merk ik dat een goede geluidskwaliteit vaak gepaard gaat met het uitsluiten van omgevingsgeluid. Nu is dat logisch. Hoe minder omgevingsgeluid, hoe beter je de muziek hoort.

Echter, ik vind het vervelend om helemaal van mijn collega's afgesloten te zijn. Het liefst heb ik goede kwaliteit muziek met het omgevingsgeluid erin 'gemixt'. Een beetje als een radio, maar dan met de muziek die ik leuk vind :)

Heeft iemand tips daarvoor?

Verwijderd

DJ Henk schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:20:
Even aanhakend op dit topic, ik zoek ook een nieuwe koptelefoon/oordopjes. Niet voor tijdens het gamen, maar voor op kantoor, tijdens het werk.

Na enig rondzoeken merk ik dat een goede geluidskwaliteit vaak gepaard gaat met het uitsluiten van omgevingsgeluid. Nu is dat logisch. Hoe minder omgevingsgeluid, hoe beter je de muziek hoort.

Echter, ik vind het vervelend om helemaal van mijn collega's afgesloten te zijn. Het liefst heb ik goede kwaliteit muziek met het omgevingsgeluid erin 'gemixt'. Een beetje als een radio, maar dan met de muziek die ik leuk vind :)

Heeft iemand tips daarvoor?
Als je een koptelefoon zoekt in de categorie tot €50 dan is de Sennheiser PX 100 een echte aanrader. Heel goed geluid en door het open design kun je prima het omgevingsgeluid horen - bij een middelmatig volume uiteraard.

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Msniekers schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:33:
Er loopt hier ook een topic over de Sennheiser HD201. Schijnt wel een hele goede te zijn voor de prijs, alleen lijkt me het draagcomfort iets minder voor lange luistersessies.
Ik heb de HD201 nu een 3/4 maanden en hij doet het erg goed. Klein minpuntje is dat hij niet strak op je hoofd zit, maar das niet zo'n probleem...

Greyh0und

Verwijderd

Ik heb bijster goede ervaringen met de hoofdtelefoon van Philips, de: SBC HP840. Het ding kostte destijds (2002) een slordige 129 gulden en hij doet het nog steeds perfect en hij wordt dagelijks belast. Alle dingen aan het ding zijn gelijmd met secondenlijm en alleen de schelpen met drivers en de draad hebben niets opgelopen in al die jaren.

Deze hoofdtelefoon getuigd van hoge kwaliteit voor een lage prijs. De draad is oerstevig en makkelijk buigzaam. Met deze hoofdtelefoon haal je een subwoofer in huis want hij kan ontiegelijk diep weergeven en ook bijzonder krachtig zonder te kraken. Pas nu heb ik last van een resonantie op een bepaalde frequentie, maar naar 5 jaar is dat nog heel acceptabel en heb ik er zelden last van. Ik hoor het maar af en toe.

Ik ben gewoon erg te spreken over deze hoofdtelefoon. Ik heb met onze clan nog niet zo heel lang gelden een luistertest gedaan wie de beste MP3 kon maken en ik heb het gewonnen (geen geintje). Ik gebruik voor mijn muziek de Lame 2.93 codec met 320kbps CBR -alt.ps.insane -co 16000Hz (floating point, non mpeg, maar mpga!)
Processiesnelheid voor een uur muziek is 2min12sec (AMD 64 3800+ Venice@2900MHz)

Dit is ongeveer hetzelfde als de ATTRAC 1 standaard van 384 kbps, maar dan op 320 kbps tegenwoordig. Je hoort of je het wil of niet geen artefacts in welk instrument dan ook.

Pas vanaf ATTRAC I vind ik audio pas van CD kwaliteit en niet eerder. Ik heb heel lang een minidisc gehad en ik vond het geluid altijd schitterend, mits met een aparte hoofdtelefoon van hoge kwaliteit.

Insert:

Ik vind een Sennheiser toch minder qua karakteristiek. Een plat laag en een te sprankelende kansloze hoog. Een MP3 is al vrij slecht in het comprimeren van hi-hats en ik heb eindelijk een manier gevonden om hi-hats sprankelend te houden, maar niet te aanwezig. Daardoor heb ik het signaal geclipt op 16000Hz. tonen erboven vervormen nu juist de artefacts in MP3. Ga dan ook nog even op 320kbps zitten en je hebt een MP3 die zijn weerga niet kent.

*Mompelt iets van...hobbiësten, probeer het zelf eens en ervaar het zelf. De laatste versie van CDex heeft die betreffende superlame aan boord en je kunt die setting die ik koos zo kiezen (alt.insane)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 21:23 ]

Pagina: 1