Ik heb gezocht en gezocht, maar ik kom er niet uit. Ik heb een 100 MBit LAN verbinding (via SURFnet, 'studenten-verbinding') en mijn PC hangt rechtstreeks via een netwerkkaart aan een outlet met een UTP-kabel.
Nu krijg ik er een laptop bij met wifi-kaartje en daar wil ik graag ook mee het internet op. Nu moet dat redelijk simpel kunnen lijkt mij, maar het schijnt toch moeilijker te zijn dan dat ik in eerste instantie denk.
Ik weet niet wat voor hardware ik het beste kan aanschaffen (zo veel verstand heb ik er ook weer niet van..
), prijs speelt natuurlijk ook een rol.
1) Misschien een ADSL-router met wireless accespoint er tussen zonder gebruik te maken van ADSL?
2) Wireless router?
3) Wireless accespoint kaart in de PC om intern netwerk te maken? Bestaan die?
Kortom ik ben clueless
Nu krijg ik er een laptop bij met wifi-kaartje en daar wil ik graag ook mee het internet op. Nu moet dat redelijk simpel kunnen lijkt mij, maar het schijnt toch moeilijker te zijn dan dat ik in eerste instantie denk.
Ik weet niet wat voor hardware ik het beste kan aanschaffen (zo veel verstand heb ik er ook weer niet van..
1) Misschien een ADSL-router met wireless accespoint er tussen zonder gebruik te maken van ADSL?
2) Wireless router?
3) Wireless accespoint kaart in de PC om intern netwerk te maken? Bestaan die?
Kortom ik ben clueless