Toon posts:

Internet share werkt, file sharing niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb pas een netwerk aangelegd tussen 2 computers. De Main (met internetaansluiting) is als server ingesteld. De andere pc staat als client ingesteld. Nou heb ik het volgende probleempje:

De 2 computers hebben allebei toegang tot internet:

Server: Via gewone kabel
Client: Via netwerk > mijn pc > kabel.

Dit werkt dus gewoon perfect, het probleem is nu; De file-sharing werkt niet ;(..snik..:'(

By the way, ik werk met Sygate 3.01

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Zien de computers elkaar in netwerkomgeving? Zonee, kun je de 'andere' computer wel vinden met Zoeken-Computer?

Als de computers elkaar wel zien: heb je op de pc's aangegeven welke files gedeeld mogen worden?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ze kunnen elkaar niet zien in netwerkomgeving, dat is het probleem :'(

Verwijderd

Zoek computer wil wel eens helpen.
Start > find >computer

Verwijderd

Misschien een overbodige vraag,

Maar heb je bestanden en printer delen geinstalleerd en een binding laten aangaan met het tcp/ip protocol?

Verwijderd

Sygate 3.1 zei je niet?

Let erop dat bij de installatie Sygate je tcp/ip instelling wel eens overhoop wil gooien! Ik had dat ook, na twee keer de client pc geboot (win 98 ) te hebben bleek er opeens het ip nummer te staan dat Sygate bij de installatie had voorgesteld, maar dat ik toch geweigerd had! Resultaat was (logischerwijs) dus dat de pc het netwerk niet meer zag.

Controleer je IP (van de client) met "winipcfg". Dit kun je gewoon invullen bij Start-> Run etc. Kijk daar naar wat de instellingen ZIJN, niet wat je DENKT dat ze horen te zijn. Ik had zoals gezegd dus een compleet andere waarde daar staan, dan in mijn tcp/ip config..Knap irritant, maar door mijn ingestelde waarden weg te halen en weer terug te zetten (wederom booten :( )werkte het gelukkig weer en kon de pc het netwerk en Internet op.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt..

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt! :)
Pagina: 1