[Cooling] Arctic Freezer64 PRO fan lekt Olie

Pagina: 1
Acties:

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-01 20:30
Hallo,

Tijdje geleden vond ik vocht aan mijn sidepanel van mijn case.. ik dacht al aan condensvorming. maar kon geen oorzaak vinden.

Nu vind ik dit weer op de zijpanel.. toen maar wezen zoeken in mijn case... tot mijn verbazing kwam ik uit op mijn de fan die op mijn koelblok zit.

de 'Olie lijkt uit de motor fan de fan te komen

Pics:
http://i12.tinypic.com/4fxzsqu.jpg
http://i1.tinypic.com/30b1qqd.jpg

ook zaten er spetters op mijn moederbord.
Is dit schadelijk ? zoja wat moet ik doen ? RMA.. of kan het geen kwaad ?

Search leverde geen resultaten op.. Google ook weinig kunnen viden

[ Voor 5% gewijzigd door NomadTitan op 22-01-2007 11:30 ]

Verwijderd

mijn mening is..vocht en olie kan nooit goed zijn..
als je kortsluiting krijgt ben je nog verder van huis..
ik snap alleen niet waar de olie uitkomt..zit er olie in een cooler dan??

appart..maar als het uit de cooler komt zou ik die niet meer gebruiken iig

• NomadTitan
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:44:
mijn mening is..vocht en olie kan nooit goed zijn..
als je kortsluiting krijgt ben je nog verder van huis..
ik snap alleen niet waar de olie uitkomt..zit er olie in een cooler dan??

appart..maar als het uit de cooler komt zou ik die niet meer gebruiken iig
Het komt uit de motor iig.. ik weet niet wat het is.. maar dit lijkt mij iig niet goed :/

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Olie is niet geleidend. Wel wordt het een plakkerig zooitje in je PC. Waarschijnlijk is je fan aan het kapot gaan door een versleten sealing oid, maar je kan hem wel blijven gebruiken denk ik. Garantie claimen kan je proberen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• NomadTitan
kiddyl schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:37:
Olie is niet geleidend. Wel wordt het een plakkerig zooitje in je PC. Waarschijnlijk is je fan aan het kapot gaan door een versleten sealing oid, maar je kan hem wel blijven gebruiken denk ik. Garantie claimen kan je proberen.
hm.. op de foto's is de fan al een beetje vies geworden.. natuurlijk lijkt dit me niet echt goed..
Ik neem aan dat dit niet zo hoort... én als dit wel versleten is dan kan garantie geen probleem zijn.

Toch ?

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:17

rimpeldinky

nani?

gewoon even mailen dat er een vloeistof uit je fan komt en of dit klopt, dit kan bijv als het een gelagerde fan is komen omdat de lager veels te heet is geworden of bij sleeve bearring door te veel vet

*burp*

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 22:32

Xof

Ik heb in mijn oude pc ook allemaal plakkerig spul overal zitten.. hmm dit kan dus olie van een fan zijn. Vond het al zo vreemd waar het vandaan kwam.. het zit nu ongeveer al een jaar op alle onderdelen en alles draait nog. Dus zo heel veel kan het blijkbaar niet kwaad.

• NomadTitan
Xof schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:46:
Ik heb in mijn oude pc ook allemaal plakkerig spul overal zitten.. hmm dit kan dus olie van een fan zijn. Vond het al zo vreemd waar het vandaan kwam.. het zit nu ongeveer al een jaar op alle onderdelen en alles draait nog. Dus zo heel veel kan het blijkbaar niet kwaad.
Lijkt me toch niet echt gezond toch ?... Olie kan denk ik toch wel heus wat aantasten...

• Xof

Xof

Ja het zal idd niet goed zijn, neem aan dat je van opgedroogde olie wel allemaal roestplekken ed. krijgt.
Je kan voor de zekerheid natuurlijk altijd nog alle onderdelen uit je pc gaan halen en dan met bijv. een wattenstaafje en wat wasbenzine alles schoonmaken.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Ik heb wel eens gehoor van liquid bearing hdd's maar liquid bearing fans?... Lijkt me vrij stug, zitten op veel te kwetsbare plaatsen en zijn veel te moeilijk af te schermen.

Carpe Diem

• Xof

Xof

http://www.google.nl/sear...+fan%22&btnG=Zoeken&meta=

Als je google er op los had gelaten had je geweten dat ze wel degelijk bestaan.

• NomadTitan
Xof schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:52:
http://www.google.nl/sear...+fan%22&btnG=Zoeken&meta=

Als je google er op los had gelaten had je geweten dat ze wel degelijk bestaan.
Ja, maar er staat niks over dat ze 'lekken'

Tevens is het geen condens.. ik heb de fan eruit gehaalt em het bleek gewoon olie te zijn dat via de fan bladen overhal heen spat.

Dus overal in mijn case zitten druppels olie, ook op mijn moederbord, geheugen, videokaart en op de zijkant van mijn case..

Dit lijkt me toch niet helemaal goed..

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je zou toch denken dat het ooit eens moet opraken. Begint ie ook herrie te maken? Zowiezo ding vervangen iig ;)

• NomadTitan
TEAMIKKE schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:23:
Je zou toch denken dat het ooit eens moet opraken. Begint ie ook herrie te maken? Zowiezo ding vervangen iig ;)
Nee, geen herrie.. ik vind het maar vaag :P

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Olie kan geen kwaad voor je pc hoor.

nieuws: Tweakers.net Kookcursus, les 41: De chipbakkerij

• NomadTitan
Volgens mij kan het toch op soldeer contactpunten bijten ?? én al helemaal niet goed voor de PCB

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
MENSEN AC heeft WEL liquid baring fans. De vloeistof komt dus uit je AC fan dit kan stroom geleiden(metaal vervuiling) dus stuur de cpu koeler RMA. AC geeft er 6 jaar garantie op dus als je webshop het niet geeft naar AC sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Solid_Aapie op 23-01-2007 15:49 ]

Specs

• NomadTitan
Solid_Aapie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:49:
MENSEN AC heeft WEL liquid baring fans. De vloeistof komt dus uit je AC fan dit kan stroom geleiden(metaal vervuiling) dus stuur de cpu koeler RMA. AC geeft er 6 jaar garantie op dus als je webshop het niet geeft naar AC sturen.
Oke.. ik ga RMA aanvraagdoen..
Het is vervelend dat ik het hele koelblok moet missen terwijl alleen de fan kapot is

• NomadTitan
Nou ik heb een 120mm fan erop gegooit met elastiekjes.. koelt nog beter ook :-)

Volgende keer Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken |:(

[ Voor 43% gewijzigd door NomadTitan op 23-01-2007 20:18 ]

Verwijderd

Het klopt wel dat er olie in een fan kan zitten. Kijk maar naar de VGA koelers van Artic daar zit ook olie in de fans.

• NomadTitan
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:00:
Het klopt wel dat er olie in een fan kan zitten. Kijk maar naar de VGA koelers van Artic daar zit ook olie in de fans.
ja maar dat hoort er toch niet uit te komen ?? 8)7

Verwijderd

NomadTitan schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:03:
[...]

Oke.. ik ga RMA aanvraagdoen..
Het is vervelend dat ik het hele koelblok moet missen terwijl alleen de fan kapot is
je gaat rma aanvragen ?
Voor een koeler van 16euro?
Zal maar eers even kijken of je het moet opsturen aangetekent (meestal ook verzekert)
Dan ben je al dik 12euro kwijd

• NomadTitan
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:05:
[...]

je gaat rma aanvragen ?
Voor een koeler van 16euro?
Zal maar eers even kijken of je het moet opsturen aangetekent (meestal ook verzekert)
Dan ben je al dik 12euro kwijd
Nee opsturen laat ik zitten.. heb er een 120mm fan op gemod met elastiekjes, koelt nog beter ook 8)7

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:57
He Yori,

Ik heb ook een arctic freezer. Kan je eens een foto nemen van hoe dat eruit ziet met een 120 mm fan met elastiek vastgezet? Ben benieuwd, hoeveel graden scheelt het eigenlijk?

• NomadTitan
ErikG2 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:59:
He Yori,

Ik heb ook een arctic freezer. Kan je eens een foto nemen van hoe dat eruit ziet met een 120 mm fan met elastiek vastgezet? Ben benieuwd, hoeveel graden scheelt het eigenlijk?
Het scheelt best wat.. Onder dualprimen blijft hij netjes onder de 50 graden.. waar met de 92mm fan rond de 54 graden zat.

Foto's staan hier :-)
http://members.home.nl/yori1989/Koelblok/

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Leuke opstelling... totdat het rubber gaar wordt en je koeler erafvliegt... ;)

• NomadTitan
_JGC_ schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:19:
Leuke opstelling... totdat het rubber gaar wordt en je koeler erafvliegt... ;)
Ik heb een groot doosje met elastiekjes hoor }:O

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
En die gaan je ook zeker helpen op het moment dat jij ergens anders bent en je PC kapot gaat omdat er een cooler over je moederbord ligt te kronkelen ;)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:27
Tay-ribs gebruiken, die blijven goed in tegenstelling tot elastiekjes.

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:57
ziet er nog niet eens zo slecht uit, ga ik in gedachten houden als ik nog verder wil overclocken.

edit: niet om je verdrietig te maken maar met orthos blijft mijn cpu op 43 graden, wel op stock snelheid. tenzij je overgeclockt draait is 50 graden best hoog. maar misschien belast dualprime de cpu beter.

[ Voor 51% gewijzigd door ErikG2 op 27-01-2007 17:01 ]

• NomadTitan
ErikG2 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:51:
ziet er nog niet eens zo slecht uit, ga ik in gedachten houden als ik nog verder wil overclocken.

edit: niet om je verdrietig te maken maar met orthos blijft mijn cpu op 43 graden, wel op stock snelheid. tenzij je overgeclockt draait is 50 graden best hoog. maar misschien belast dualprime de cpu beter.
Moah valt mee, Opteron165 @ 2,6 ghz... niks mis met de temp.
werkt goed.. en vooral ook stil.
Pagina: 1