[VGA] No signal na reinstall PC

Pagina: 1
Acties:

• SKbaas
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 08:56
Beste tweakers,

Ik heb laats mijn systeem overnieuw geinstalleert, dit verliep allemaal goed totdat ik bij het VGA gedeelte aankwam. (Connect3D ATI Radeon X1600Pro 256MB)
Ik installeerde hem met de bijgeleverde cd, en dan vraagt hij na afloop van de installatie of je wilt rebooten. Dit deed ik dus, maar juist voor het scherm waar je en user account kunt kiezen valt mijn beeld weg en krijg ik de message: No signal

Om toch weer in windows te komen heb ik in veilige modus de installatie ongedaan gemaakt.
Toen heb ik het geprobeerd om met gedownloade drivers (Http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonx-xp.html) mijn video kaart toch aan de praat te krijgen. Ook deze keer weer een reboot na de instal. Dit ging nu wel goed maar als ik dan op een webpagina kom en een eindje scroll hapert hij de hele pagina over. Duidenlijk genoeg om te zien dat de video kaart nog niet werkt.

Hierop volgend wou ik mijn beeldscherm resolutie op zijn laagst zetten en mijn refresh ferquentie op 60 Hz zetten, dus ging ik in VGA modus en concludeerden hier dat de instellingen al op de laagste resolutie stond en dat de refresh frequentie ook al op 60 Hz stond.

Weer terug naar de normale modus en deze keer een oudere versie van drivers geprobeerd.
Deze bestond uit 4 delen, maar al bij de eerste instal van de 4 geeft hij een error aan. Ook deze optie blijkt niet te werken.

Wie kan mij verder helpen?
Tips zijn ook altijd welkom!

Alvast bedankt, Bas ;)

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:44

icecoolsniper

never run from a sniper!

Probeer eens de drivers te verwijderen via de normale uninstaller. Daarna met driver cleaner pro de restanten verwijderen.
Sluit ook de monitor kabel eens aan op de andere DVI poort(bij mijn x1900xt duurt het heel lang voordat ik beeld krijg op de andere poort).
Als je een CRT monitor hebt kan het ook zo zijn dat de refreshrate automatisch te hoog ingesteld wordt, dan krijg je een zwart scherm.

edit:

ik zag dat je de refreshrate al aangepast hebt via vga modus

edit 2:

ik zie dat je al een topic hebt lopen over hetzelfde probleem. dat is niet gewenst hier, dus je kan beter doorgaan in je andere topic.

[ Voor 21% gewijzigd door icecoolsniper op 22-01-2007 11:30 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• SKbaas
Ik heb 1 DVI poort en 1 d-sub poort dus aansluiten van mijn dvi kabel op de andere poort zal een beetje lastig gaan. Maar wat versta je dan onder "heel lang" voordat je beeld krijgt, want het zou natuurlijk ook gewoon kunnen zijn dat k wat meer geduld moet hebben...
Ik heb hem nu alleen via mijn DVI erop aangeslote maar ik zal ook testen met mijn d-sub, je weet immers maar nooit ;)

*reactie edit2: Ja, mijn excusus hiervoor... ik kwam er later pas achter dat ik mijn 1e topic een beetje verkeerd heb geplaats. Andere kan dicht.

[ Voor 16% gewijzigd door SKbaas op 22-01-2007 11:41 ]

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Mag!c Mr.B schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:40:
Ik heb 1 DVI poort en 1 d-sub poort dus aansluiten van mijn dvi kabel op de andere poort zal een beetje lastig gaan. Maar wat versta je dan onder "heel lang" voordat je beeld krijgt, want het zou natuurlijk ook gewoon kunnen zijn dat k wat meer geduld moet hebben...
Ik heb hem nu alleen via mijn DVI erop aangeslote maar ik zal ook testen met mijn d-sub, je weet immers maar nooit ;)
het duurde soms 30 seconden voordat ik beeld kreeg. Het scherm ging net na het laden van windows op zwart, het ledje werd oranje en dan na 30 seconden kreeg ik pas mijn inlogscherm te zien.
Na het aansluiten op een andere poort werd het scherm ook nog wel zwart, maar nu duurt dat 10 seconden ofzo.

• SKbaas
Oke, dit was belangrijke informatie voor mij ;) ga zo weer testen, alvast hartenlijk bedankt.

Jullie horen nog van mij, M.v.G. Bas

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 14:34

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

drivers verwijderen en omega drivers installeren. :)
http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

[ Voor 30% gewijzigd door Hubert op 22-01-2007 11:48 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• SKbaas
Jup, die heb k ook al geprobeerd:(
Maar helaas ook zonder enig effect...
Hij gaf hier al gelijk 3 errors op...

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Kaart testen in ander systeem, anders naar de winkel waar je em vandaan hebt en daar laten testen. Denk dat je kaart dan gaar is.

• SKbaas
Beste Tweakers,

Hartelijk bedankt voor jullie hulp _/-\o_ , het probleem is opgelost.
Ik heb mijn normale drivers geinstalleert en toen gerestart. ongeveer 2 minuten naar een zwart scherm lopen kijken omdat er toch een mogenlijkheid was dat hij het dan zou doen.. maar nee geen resultaat.
Toen dacht ik eraan dat ik inplaast van DVI ook wel is met mijn d-sub kabel kon proberen, en ques what ^^ hij werkt nu weer goed :*)

M.v.G. Mag!c Mr.B
Pagina: 1