Caching van IP camera

Pagina: 1
Acties:

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:38

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Topicstarter
Onlangs heb ik een paar merkloze IP camera's gekocht. Eerst puur voor het gemak dat ik snel kon zien wie er bij de deur aanbelt of dat er iemand bij m'n garage/parkeerplaats staat. Nu werkt het ook zo dat de computer bij beweging opnames maakt.
Als ik op de webinterface van de cam inlog krijgt ik zo'n 20-30 FPS (JPG 640*480 ~50kB). Nu ik met meerdere computers van de camera's gebruikt ga maken merk ik dat ze daar niet goed tegen kunnen. Als ik met 5 computers inlog loopt de framerate geregeld terug tot minder dan een frame per seconde. Incidenteel loopt de camera ook vast. Het rebooten dmv de stekker eruit te trekken gaat ook niet even makkelijk omdat de camera's in/op dakgoten en daken gemonteerd zijn.
Mijn idee was om een van de PC's die toch al 24/7 aan staat als reverse proxy te laten werken om zo de camera's te ontlasten. Op het Windows platform worden de mogelijkheden dan denk ik al wat beperkter. Zeker omdat deze setup de afbeelding zo'n 20x per seconde moet cachen.
De proxy van Apache stuurt gewoon elke request door. Als dit met keep-alive gedaan wordt kan het misschien een kleine prestatie winst opleveren. De cache inschakelen heeft geen nut omdat de expiry in secondes gaat.
De HTTPD Accelerator van Squid laat niet eens zien hoe lang de cache gebruikt wordt.

Graag wil ik weten of iemand andere oplossing kent (andere reverse-proxy software of een totaal andere oplossing) of iemand soortgelijke problemen kent (extreem zwakke webserver die meerdere keren per seconde gerefreshed moet worden).

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.