Toon posts:

Waar tweede harde schijf inbouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq Deskpro EN, 500 MHz, Pentium III. Standaard zit hier een 10GB harde schijf in. Nu is mijn harde schijf langzamerhand opgeraakt (SMART imminent failure meldingen bij opstarten en tergend langzaam) en heb ik twee andere harde schijven op de kop kunnen tikken: 1 van 10GB en 1 van 6GB. Eigenlijk zou ik die allebei in mijn pc willen zetten, maar voor zover ik het kan zien is er maar ruimte voor 1 harde schijf in mijn kast. Weet iemand of ik hem op de plaats van een cd-Rom drive kan zetten? Zo te zien gebruikt die dezelfde kabels als de harde schijf. Is dat mogelijk, en zo ja, hoe zet ik hem dan vast?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Met een 5,25" HDD bracket

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46
Dat zijn toch van die gigantische vol-stalen kasten met het groen-met-gele-knoppen-bevestigingssysteem? Daar is toch ruimte zat in? :?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02 21:52
Fire69 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:51:
Dat zijn toch van die gigantische vol-stalen kasten met het groen-met-gele-knoppen-bevestigingssysteem? Daar is toch ruimte zat in? :?
Nee jij bedoeld die mooie zo goed als onsloopbare tower kasten, dit is een onvervalste desktop.

Daar is inderdaad van oorsprong maar 1 hdd ruimte verzonnen, maar met een hdd bracket voor 5.25 inch gaat dat zeker goedkomen. meestal een metalen beugeltje in u vorm met aan beide zijden schroef draad om het boutje in vast te schroeven.

[ Voor 0% gewijzigd door nsa1984 op 22-01-2007 10:58 . Reden: typo ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Fire69
Dat waren zowel tower- als desktopkasten. Daarom dat er ook zo'n adaptertje bijwas om je optische drives te kantelen.
Maar idd, met een bracket past alles ('t is eens geen hamer :P )

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, het is gewoon een desktop (helaas). Maar met zo'n hdd bracket zou je hem dus in de cd-Rom slede kunnen inbouwen begrijp ik? Ben ik alleen dat schotje kwijtgeraakt om de cd-Rom slede aan de voorkant van de pc af te sluiten. Maar ik neem aan dat je zo'n ding gewoon bij Mediamarkt ofzo kunt halen? De bracket ook denk ik? Hoe veel kost zo'n ding meestal?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Zo'n bracket zou ik mooi bij een pc-zaak kopen.
Als de mediamarkt die dingen al heeft, betaal je er veels te veel voor.

• Theuno
  • Laatst online: 24-02 21:08

Theuno

Da Devil Crew

Nou bij de mediamarkt niet denk ik, maar wel bij de betere pc boer.

Ik denk dat je voor kapje (deze hebben pc bouwers wel gratis liggen) + bracket een euro of 5-7 kwijt bent.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:38

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Gaat een hdd daar dan passen?
Ik heb zelf ook zo'n een compaq En of SFF maar bij mij is de cdrom speler een laptopmodel...dus daar past volgens mij geen hd. Maar ben benieuwd :)

• Fire69
Bij de EN's wel, de SFF's hebben idd geen plaats hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ow, een eurootje of 7 is nog wel te doen. Maar dan ga ik wel naar zo'n pc boer, ik weet er volgens mij nog wel een in Utrecht te zitten die niet zo duur is.
He, bedankt allemaal voor het meedenken! ;)
Pagina: 1