[Netware 6.5 / XP clients]Alternatief voor send message?

Pagina: 1
Acties:

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Ik zit hier met een redelijk groot probleem.

Wij draaien een database applicatie, die door ongeveer 100 man in constant gebruik is. Hier gaat nog al eens iets bij mis, waardoor onze programmeurs een index moeten draaien. Daarvoor moeten alle gebruikers deze applicatie verlaten, en om ze dat alle 100 te laten weten wordt er via send message een bericht verzonden.

Nu heeft dit nooit 100% gewerkt, maar sinds een paar maanden krijgen echt enorm veel mensen de meldingen gewoon helemaal niet. Wij hebben er al ontzettend veel tijd in gestoken om dit goed te krijgen, en ook een ingehuurde expert kon geen oplossing bieden.
NET SEND is voor ons geen alternatief, want we hebben geen NT domein, en alle 100 clients 1 voor 1 een bericht sturen is geen optie. Daarnaast staat de messenger service uit op alle werkstations, en dat houden we graag zo (;))

Misschien weet iemand een alternatief? We zijn eigenlijk een beetje klaar met Novell's send message.
Een client op alle werkstations zou kunnen, maar vrijwel alle messenging clients zijn 'zichtbaar' en dus door de gebruiker uit te schakelen, en da's niet handig :+

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Hmz tjah een lastige oplossing. Ik heb eens soort gelijks meegemaakt alleen dan niet met 100 man, wij gebruikten Lan chat pro hiervoor. Probleem is alleen dat misschien personeel elkaar ook berichten gaat sturen. Maar misschien is dat in te stellen.

Meer info:
http://www.goldfiles.com/portal.php?fileid=174

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 22-01-2007 13:41 ]

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Hmm, even gedownload, maar daar valt wel heel weinig aan in te stellen...
Probleem is dat de gebruikers het programma eigenlijk niet mogen zien, dan kunnen ze het ook niet uitschakelen. En daarnaast is het ook niet de bedoeling dat ze met elkaar gaan lopen chatten (we hebben niet voor niks msn al geblokkeerd :P)

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Dat dacht ik al. Jammer, misschien is er toch nog een andere oplossing.