Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Harde schijf geen contact

Pagina: 1
Acties:

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
Hallo,

Laatst had ik mijn hdd rack buiten de kast liggen en had die zodanig bijgedraaid dat alle drie de connectoren van de hardeschijf krak zeiden. Nu was het plastic houdertje van de contacten afgebroken en zat in de connector. Als ik de connectors vastklemde werden de hdd's nog keurig gevonden en gaven geen problemen.

Omdat dit nogal gammel zat wou ik een permanente oplossing, dus ik heb het plastic vooraan de connector van de kabel verwijderd en deze pinnetjes GOED OM in gaatjes boven de hdd connector geklemd. Daaroverheen heb ik toen heel voorzichtig Epoxy hars aangebracht om het geheel te fixeren. Na het drogen uiteraard gaan testen, maar helaas... geen contact. Iemand een idee hoe dit kan komen? Kan het zijn dat de Epoxy tussen de metalen oppervlaktes is gekropen en daardoor verbinding tegenhoudt?

Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/1744/hdd.jpg

De wijzen komen uit het Oosten!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
NoepZor schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:34:Kan het zijn dat de Epoxy tussen de metalen oppervlaktes is gekropen en daardoor verbinding tegenhoudt?
Dat zou kunnen ja, misschien dat je aan het andere uiteinde van de kabel en op de printplaat kan
meten welke aders wel geleiden en welke niet, of dat er misschien sluiting is.

Het gaat denk ik best lastig worden om het weer goed werkend te krijgen, en je moet er rekening mee houden dat die schijf afgeschreven kan worden.

- Heb je een foto van de huidige situatie?

- Kan je de epoxy nog verwijderen?

- Is het haalbaar om de aders direct op de juiste soldeerpunten op print te solderen, en daarna de kabel stevig vast te zetten, zodat je hem niet kapot kan trekken?

• NoepZor
Ja solderen zou in principe kunnen.. en dan Epoxy er over voor de stevigheid.. Ik hoop wel dat het te verwijderen is en dat het weer werkend te krijgen is, op een van de drie schijven ( :X ) staat een backup van mijn documenten die ik nog niet teruggezet heb sinds herinstallatie van windows. Voor de rest zijn het warez wat natuurlijk jammer is dat het niet meer bereikbaar is, maar geen wereldramp, ik heb een 10mbit verbinding dus een aantal nachten downloaden :P

• NoepZor
Heb het doorgemeten, en inderdaad geen contact :(
Moet nu zorgen dat ik die epoxy er af krijg en de zaak soldeer. Niet voor 24/7 oplossing (koop wel 4x320gieg ofzo) maar dat ik de komende weken bij de data kan :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Als je nog een zelfde scijf hebt kan je ook de controller omschroeven, dan werkt het ook, goed zat om je gegegvens eraf te halen.

• NoepZor
Ze zijn helaas niet hetzelfde dus ik ga maar gewoon voor contactjes solderen :)

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 12:20
NoepZor schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:21:
Ze zijn helaas niet hetzelfde dus ik ga maar gewoon voor contactjes solderen :)
Heb ik ook al gedaan, is goed te doen. Vind het alleen zo raar dat de meeste SATA kabels zo stug zijn, dat was bij mij nl. de reden dat die contacten afbraken

• NoepZor
Ok, zijn idd stug, ik liet ze iets onder spanning in een hoek, knak zeiden de connectors.. Dat spul is echt slap. :S

Pagina: 1