[Gbit] Welke netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Naar aanleiding van dit topic: Gbit netwerkaanleggen voor grote bestanden
Ben ik opzoek naar redelijke netwerkkaarten:

- niet al te veel cpu gebruik (m'n 100 mbit 3com kaart op mijn Asus A7N8X Deluxe maakt mn hele pc echt traag)
- prijs van maximaal 40 a 45 euro.

Nu heb ik de volgende netwerkkaarten gezien die naar mijn inzien toch redelijk goed zijn.

pricewatch: Intel NIC (1Gbps, RJ-45, PCI)
pricewatch: Intel PRO/1000 GT Netwerk PCI Adapter (10/100/1000Mbps)

Ik weet dat intel goede kaarten leverd, ik heb hier 1 test van gevonden nieuws: Gigabit netwerkkaarten getest op 32-bit PCI-interface.
Intel scoorde erg goed, alleen kost deze intel kaart meer dan 100 euro. Een test met gbit kaarten met een minder hoog prijskaartje kom ik nog niet tegen.

Ik lees ook verhalen dat zelfs de goedkope Sweex gbit netwerkkaarten goed presteren, maar kan dit nu echt voor die prijs?
Zijn er mensen die een grafiekje van snelheid i.c.m cpu gebruik kunnen laten zien met welke gbit kaart ze draaien? Zo kunnen andere dit ook zien en kunnen wij elkaar een beetje helpen met de keus.

De switch die ik nu heb staan is een 3Com office connect 8 gbit switch.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Waarom haal je niet via marktplaats de Intel Pro 1000MT die daar bij bosjes worden aangeboden rond de 15 euro/stuk?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 18:12

BHQ

de Sweex heeft hoogstwaarschijnlijk een Realtek chipje. Die Intel kaartjes zijn prima en zullen niet zoveel CPU hoggen. Je kan ook kijken naar kaartjes met Marvell chipset. Dit zijn als het goed is Belkin, Linksys en 3Com kaartjes hebben/hadden ze ook.

Verwijderd

Binnetie schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:29:
Ik lees ook verhalen dat zelfs de goedkope Sweex gbit netwerkkaarten goed presteren, maar kan dit nu echt voor die prijs?
Een vriend van me gebruikt een sweex gigabit-adapter, en ik zit hier met Dlink DGE-528T adapters en die presteren minder goed. Ik zou zeggen, ofwel een Sweex, ofwel direct een echt goede zoals die intel pro 1000MT

• Binnetie
Kippenijzer schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:32:
Waarom haal je niet via marktplaats de Intel Pro 1000MT die daar bij bosjes worden aangeboden rond de 15 euro/stuk?
Ik zat op marktplaats al te kijken naar een 3Com netwerkkaarten maar vergeet natuurlijk te kijken naar Intel. Ik zou daar eens gaan kijken misschien dat ik wat kan vinden. MT zijn in elk geval goed, maar de goedkopere GT kaarten?

Weet iemand wat dan uiteindelijk het verschil is tussen de GT en MT types?
PCI-X is toch 32 en 64 bits compatible? Deze werkt neem ik aan gewoon in mn Asus A7N8X- Deluxe en mijn Asus A7V8X-X moederbordjes?

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 22-01-2007 10:50 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Binnetie schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:48:
[...]

Ik zat op marktplaats al te kijken naar een 3Com netwerkkaarten maar vergeet natuurlijk te kijken naar Intel. Ik zou daar eens gaan kijken misschien dat ik wat kan vinden. MT zijn in elk geval goed, maar de goedkopere GT kaarten?

Weet iemand wat dan uiteindelijk het verschil is tussen de GT en MT types?
PCI-X is toch 32 en 64 bits compatible? Deze werkt neem ik aan gewoon in mn Asus A7N8X- Deluxe en mijn Asus A7V8X-X moederbordjes?
als je de datasheet van de intel pro 1000mt bekijkt zul je zien dat die kaart wel in een 32bit slot werkt

gt: 32bit, normaal pci, max 1 rj45 poort
mt: 64bit, pci-x, er zijn trouwens mt's met meerdere poorten ofwel meerdere nic's op één pci-x kaart, de gt heeft dat niet

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 22-01-2007 10:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Binnetie
Aan 1 poort heb ik voldoende. Als ik goedkoop ergens een MT kaart kan krijgen dan ga ik denk ik voor die aangezien ik daarvan een goede test gelezen hebt. De rest van de kaarten moet ik nog een test van zoeken.

Onderstaand plaatje geeft het cpu gebruik aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/comm/nic/gigabit/32bit-2/diagr/cpu-ntttcp.png
Pagina: 1