Toon posts:

wachtwoord op HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een hardde schijf gekocht van een bedrijf voor in mijn laptop.
Nu is deze schijf geformarteerd en staat er een wachtwoord op ingesteld.

Ik heb dit wachtwoord erbij gekregen maar nu krijg ik bij het opnieuw instaleren van Windows XP de melding dat de schijf niet in het hardware profiel staat.
In de bios wordt hij wel gezien maar ik kan het wachtwoord pas verwijderen als er een besturingssysteem op staat.

Wie kan mij helpen om dit voor elkaar te krijgen?

Groetjes Carla

Verwijderd

dan moet je waarschijnlijk een sci/raid driver insatlleren, windows heeft er namelijk wel vaker last van dat ie de hdd niet herkent ( als windows er niet al op stond toen je m kocht)
zoek op de site van je fabrikant van je hdd naar deze driver, gooi m op een floppy en installeer m als daar in windows setup om gevraagd wordt ( f6 drukken in het begin dacht ik)

Verwijderd

Het makkelijkste is om dat bij dat bedrijf te vragen waar je de hd van hebt gekocht.
Je kan eventueel een knoppix-cd downloaden.
Laptop met die cd opstarten en dan met fdisk de partities alsnog met de hand verwijderen.
(al begrijp ik niet waarom ze een schijf formeteren met een wachtwoord erop en zo te verkopen)
[update]
Wat shpongle zei is ook een optie... OF kijk of je een XP-cd hebt met SP2 erop. Dan heb je dat probleem ook niet zo snel meer van ontbrekende drivers.
Dat is vooral een bekend fenomeen bij SATA schijven die anders niet gezien worden tijdens de installatie-procedure.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

dank voor jullie tips.
Ik heb het ook niet helemaal begrepen waarom het wacht woord er nog op stond.
Maar ja, Marktplaats.....
Ik ben al lang blij dat ik het wacht woord kreeg.

Er heeft Windows XP Proffesional op gestaan volgens de man, ik heb Xp home maar dit moet geen probleem zijn toch?

Maar hoe instaleer je de sci/raid driver als je geen floppy meer hebt, kan dit ook met een usb stick?

Ga eerst eens vogelen met knoppix, deze is net binnen

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:35:
Er heeft Windows XP Proffesional op gestaan volgens de man, ik heb Xp home maar dit moet geen probleem zijn toch?
Nee dat is geen probleem. Zeker niet als de schijf leeg is.
Maar hoe instaleer je de sci/raid driver als je geen floppy meer hebt, kan dit ook met een usb stick?
Voor zover ik weet gaat dat alleen van flop. Maar wat je wel kunt doen is een nieuwe WindowsXP installatie disk maken waar je SP2 in de installatie integreerd. Slipstreamen noemen ze dat ook wel ;)
Hierover is vanalles te vinden, zoals deze guide voor SP1. Op de originele site leek deze verdwenen maar hij staat op deze site gekopieerd. Zie dat daar SP1 gebruikt wordt maar dit maakt voor het proces niets uit, zorg gewoon dat je de bestandsnaam naar je eigen behoefte aanpast.
En er zijn nog wel meer manieren, zoek gewoon op Google oid naar 'SP2 Slipstream' en varianten.[/quote]
Ga eerst eens vogelen met knoppix, deze is net binnen
Op zich niet moeilijk. Gewoon booten. Als je dan een grafische omgeving krijgt start je een terminal programma wat je de bash prompt geeft, in Knoppix wordt KDE gebruikt dus zul je Konsole moeten hebben.
Dan krijg je een bash console. In de meeste gevallen is de eerste IDE schijf /dev/hda en de eerste SATA disk /dev/sda. Het makkelijkst en duidelijkst zal cfdisk voor je zijn. Dus cfdisk starten voor je sata schijf:
code:
1
cfdisk /dev/sda
in Konsole en dan zie je het vanzelf ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.