[XP] Windows 'hangt' een ~3 sec met regelmaat..

Pagina: 1
Acties:

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Topicstarter
ello,

Een tijdje geleden viel de stroom hier uit en booten mijn Xp niet goed meer op, erg traag en ook in windows zelf bleef het beeld vaak gewoon even 'hangen'.

Ik heb hierop xp opnieuw geinstalleerd, maar hoewel hij nu gewoon normaal opstart heb ik nog steeds last van het 'freezen'. Het is een soort te vergelijken met framedrops in een game, het scherm blijft gewoon even stil staan (soort lag), hoewel soms mijn muis nog wel normaal doet :?

Al start in bv een game op heb ik hier ook dat het scherm om de x aantal sec blijft hangen. (er zit geen regelmaat in). Ook met bv word hangt het scherm even en als ik door type komen de letters gewoon ongeveer 3 sec later op het scherm :+ .

Iemand enige idee wat dit kan zijn?

Heb de laatste nvidia drivers en voor de rest is deze install nog redelijk clean, ik draai sp2.

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Topicstarter
ook gescanned op spyware, niets :(

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Herinstallatie. Heb dit een aantal keer gehad en ondanks verwijderen/updaten van allerlei drivers, bleef het probleem.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

Post even je systeem specs.

Die 3 seconden pauze zouden bijvoorbeeld een probleem kunnen zijn met je CPU die te warm wordt en dan zichzelf terugklokt.

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Topicstarter
freezer schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:42:
Post even je systeem specs.

Die 3 seconden pauze zouden bijvoorbeeld een probleem kunnen zijn met je CPU die te warm wordt en dan zichzelf terugklokt.
Amd 3500 (64 bit)
Leadtec 6800LE
MSI Neo 2 plat
1gb ram
2xSamsung SpinPoint 2504
1xBenq 1620

:)

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Topicstarter
Ook de zoveelste virusscan helpt niet :(

Verwijderd

Zet je harde schijven eens op DMA als ze daar nog neit op staan :) (staan dan waarschijnlijk op PIO)

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Topicstarter
/bump

Ook na een reinstall blijf ik het probleem houden, het zal dus een hardware probleem zijn..

Probleem is echter dat het aan veel onderdelen kan liggen (videokaart, ram, hdd).

iemand enig idee hoe ik hierachter kan komen :o ?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Sak3d schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:34:
/bump

Ook na een reinstall blijf ik het probleem houden, het zal dus een hardware probleem zijn..

Probleem is echter dat het aan veel onderdelen kan liggen (videokaart, ram, hdd).

iemand enig idee hoe ik hierachter kan komen :o ?
3 seconden hangen zijn geen problemen die veroorzaakt worden door je geheugen of je grafische kaart.

Stap1: Haal alle kaarten eruit (indien van toepassing) behalve de grafische kaart.
Stap2: Trek alle USB kabels eruit (behalve muis/toetsenbord), en evt. LPT1/COM1 verbindingen.

Start met een zo KAAL mogelijk systeem op.

Doet het probleem zich dan nog voor, dan zou ik in eerste instantie focussen op het moederbord, de cpu en de harde schijf. Als je nog een andere harde schijf hebt liggen, installeer daar eens XP op en kijk dan weer of het werkt.

Moederbord en CPU zijn natuurlijk het lastigst te vervangen, en die heb je meestal ook niet zomaar even liggen natuurlijk.

Zelf denk ik dat het mischien de harde schijf is. (Maak een backup!!)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:40

grimson

domeingrommer

http://www.microsoft.com/...ties/ProcessExplorer.mspx

Kijk met deze tool misschien eens welk proces je systeem laat hangen (indien softwarematig)

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Topicstarter
maartena schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:42:
[...]

3 seconden hangen zijn geen problemen die veroorzaakt worden door je geheugen of je grafische kaart.

Stap1: Haal alle kaarten eruit (indien van toepassing) behalve de grafische kaart.
Stap2: Trek alle USB kabels eruit (behalve muis/toetsenbord), en evt. LPT1/COM1 verbindingen.

Start met een zo KAAL mogelijk systeem op.

Doet het probleem zich dan nog voor, dan zou ik in eerste instantie focussen op het moederbord, de cpu en de harde schijf. Als je nog een andere harde schijf hebt liggen, installeer daar eens XP op en kijk dan weer of het werkt.

Moederbord en CPU zijn natuurlijk het lastigst te vervangen, en die heb je meestal ook niet zomaar even liggen natuurlijk.

Zelf denk ik dat het mischien de harde schijf is. (Maak een backup!!)
Ook kaal blijf ik het probleem houden, het zal waarschijnlijk idd 1 van mijn hdd's zijn.

Een tijdje terug (~4 maandjes) hebben mijn hdd's een oplazer (mooi woord btw :D ) gehad na transport van mijn pc. Had 3 keer de samsung 2504c (oid) 1 ging na dit ritje helemaal niet meer aan, 1 was al de gegevens kwijt en 1tje deed het nog wel goed..

Deze zal waarschijnlijk ook heengaan :'(

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Topicstarter
grimson schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:21:
http://www.microsoft.com/...ties/ProcessExplorer.mspx

Kijk met deze tool misschien eens welk proces je systeem laat hangen (indien softwarematig)
lijkt allemaal te kloppen :)

BTW; de freeze is veel erger in games dan bv nu, wanneer ik gewoon zit te surfen.
Pagina: 1