Toon posts:

Speedtouch 580 firmware update naar 4.3.2?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op deze site: http://www.speedtouch.net.nz/580seriesFirmware.htm vond ik een nieuwere versie van de firmware voor mijn Speedtouch 580 modem/router. Aangezien ik de laatste tijd op wat probleempjes stuit, ben ik benieuwd of deze firmware-versie ze op kan lossen.

Heeft iemand deze firmware al geprobeerd/geinstalleerd en kan hij/zij vertellen of die naar behoren werkt. Ik kom deze firmware alleen op de Nieuws-Zeelandse site tegen, maar dat is misschien omdat in Nederland de 580 is vervangen door nieuwere modellen.

Zou het kwaad kunnen om de firmware te upgraden?

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 19:53
Ik heb ook een speedtouch modem en ee firmware upgrade heeft bij mij wel positief geholpen. Je moet wel opletten dat je wel even je instellingen goed opschrijft voordat je de update doet anders ben je straks nog aan het klooien om het werkend te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
johansoema schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:12:
Ik heb ook een speedtouch modem en ee firmware upgrade heeft bij mij wel positief geholpen. Je moet wel opletten dat je wel even je instellingen goed opschrijft voordat je de update doet anders ben je straks nog aan het klooien om het werkend te krijgen.
Was die upgrade ook met deze versie of een firmware die ook op de Nederlandse site van Speedtouch te vinden is?

Is het trouwens sowieso mogelijk om een backup van je instellingen te maken?

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 19:53
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:13:
[...]

Was die upgrade ook met deze versie of een firmware die ook op de Nederlandse site van Speedtouch te vinden is?

Is het trouwens sowieso mogelijk om een backup van je instellingen te maken?
Ik heb wel een andere modem maar wel van Speedtouch (546). Backup kan je altijd maken, gewoon even je instellingen noteren!

• Berrick
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-03 08:25
Ik heb Wanadoo (nu orange) Familiy, maar wil dit over de speedtouch 580 doen. Nu is dit gelukt alleen heb ik een maximale download snelheid van +/- 800 KB/s terwijl dat met de livebox rond het dubbele lag. Ik vroeg me af of een firmware-update van de speedtouch dit zou verhelpen. Ook zou ik willen weten welke instellingen ik dan moet opschrijven (en hoe ik die invoer). Is een rollback mogelijk?

When someone beats you with a flaslight, you make light shine in all directions.

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03 21:48
Berrick schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:41:
Ik heb Wanadoo (nu orange) Familiy, maar wil dit over de speedtouch 580 doen. Nu is dit gelukt alleen heb ik een maximale download snelheid van +/- 800 KB/s terwijl dat met de livebox rond het dubbele lag. Ik vroeg me af of een firmware-update van de speedtouch dit zou verhelpen. Ook zou ik willen weten welke instellingen ik dan moet opschrijven (en hoe ik die invoer). Is een rollback mogelijk?
dit komt waarschijnlijk omdat jou modem geen ADSL2(+) ondersteunt, waardoor jou modem op de hoogst mogelijke ADSL1 snelheid in-trained.. een ADSL2(+) modem lijkt mij de oplossing voor dit probleem.

Ik ben tegenwoordig werkzaam bij KPN ADSL Service, en dit komen wij vaker tegen bij onze klanten :)

[ Voor 11% gewijzigd door ipsec op 06-07-2007 13:48 ]

Verwijderd

Rollback is niet mogenlijk bij SpeedTouch firmware updates.

zou best kunnen via een nare hack, maar mijn SpeedTouch gaf de geest na een downgrade

• Berrick
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-03 08:25
SuperKevin schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:44:
[...]

dit komt waarschijnlijk omdat jou modem geen ADSL2(+) ondersteunt, waardoor jou modem op de hoogst mogelijke ADSL1 snelheid in-trained.. een ADSL2(+) modem lijkt mij de oplossing voor dit probleem.

Ik ben tegenwoordig werkzaam bij KPN ADSL Service, en dit komen wij vaker tegen bij onze klanten :)
Als ik de SpeedTouch als bridge laat werken haal ik wel gewoon 1.6 MB/s dus het lijkt me dat het niet aan de capaciteiten van het modem ligt.

--Edit--
Oh nee, je hebt gelijk... in bridge modus (i.e. Wan ip komt op mijn netwerk kaart) haal ik de zelfde, lage, snelheid.

Is het mogelijk dat een firmwareupdate het modem wel adsl2(+) compatible maakt?

[ Voor 15% gewijzigd door Berrick op 06-07-2007 14:31 ]

When someone beats you with a flaslight, you make light shine in all directions.

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03 21:48
Berrick schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:51:
[...]

Als ik de SpeedTouch als bridge laat werken haal ik wel gewoon 1.6 MB/s dus het lijkt me dat het niet aan de capaciteiten van het modem ligt.

--Edit--
Oh nee, je hebt gelijk... in bridge modus (i.e. Wan ip komt op mijn netwerk kaart) haal ik de zelfde, lage, snelheid.

Is het mogelijk dat een firmwareupdate het modem wel adsl2(+) compatible maakt?
Nee, dit is helaas niet mogelijk :)
Verschillen tussen ADSL1 en ADSL2:
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2
http://nl.wikipedia.org/w...c_Digital_Subscriber_Line
Pagina: 1