Verbinding met router is soms goed

Pagina: 1
Acties:

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:56
Goedemorgen allemaal,

Ik heb een pc aan mijn modem/router gehangen die wisselend goede en minder goede verbinding heeft.

Ik heb het met 2 verschillende pcs geprobeerd, dus ik denk niet dat het aan mn pc ligt. Ik heb nu een core 2 duo 6400 op een asus p5b deluxe plank. Mijn modem/router is een speedtouch 716.

Ik heb een 20mbit lijn van xs4all/kpn.

Het volgende ; wanneer ik mijn computer aanzet krijg ik soms de melding dat ik limited or no connectivity heb. Ik kan dan de verbinding repairen, maar dat helpt niet altijd. Soms blijft het systeem daarop hangen. Als ik de netwerk kabel een keer loskoppel en weer aansluit, maakt de computer vaak wel verbinding.

Ik kan aan de verbinding echter niet meteen zien of deze nu optimaal is. Als ik een speedtest doe heb ik de ene keer een download van 150k en de keer erop een download van 1500k. Ik zou eigenlijk graag altijd gebruik willen maken van mijn 20mbit lijn en niet opeens een factor 10 minder snelle download snelheid hebben.

Ik heb al heel veel geprobeerd, en ben er zelfs over aan het denken om maar gewoon een linksys modem/router te kopen die het nieuwe N wireless protocol ondersteund, zodat ik van deze modem afben.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je ook al een andere kabel geprobeert? Het klinkt namelijk een beetje als een brakke kabel of aansluiting. Probeer eens een andere kabel en/of een andere poort op je router.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• JustTrying
Een andere kabel is wellicht wat lastig, deze zit namelijk helemaal mooi door de muur, vandaar dat ik al aan het denken was aan een wireless router. De 716 is ook wireless, maar met de router beneden in de gangkast en de pc op de eerste verdieping is het toch lastig een goede verbinding te houden, wellicht dat de nieuwe 'n' wireless routers zorgen voor een betere ontvangst.

Een andere poort op de router ga ik eens proberen, bedankt!

Het kan trouwens niet zo zijn dat ik nog iets op de router in moet stellen omdat het apparaat wellicht problemen heeft om de computer aan te melden op het netwerk?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22

lier

MikroTik nerd

Gaat het om een kabel die zelf geknepen is ?
Misschien een keer opnieuw stekkertjes erop zetten (let op de kleurcodes !).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
JustTrying schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:06:

Het kan trouwens niet zo zijn dat ik nog iets op de router in moet stellen omdat het apparaat wellicht problemen heeft om de computer aan te melden op het netwerk?
aan te melden op het netwerk? Ik zou eerst een kijken met een kabel die niet door de muur zit en die zeker in orde is. daar zal het probleem in zitten

you had me at EHLO

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 15:19
JustTrying schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:06:
Een andere kabel is wellicht wat lastig, deze zit namelijk helemaal mooi door de muur
Dan alsnog kan je tijdelijk een kabel door het huis leggen om te testen of het wel degelijk aan de kabel door de muur ligt? Ikzelf heb ook kabels door de muur liggen, deze zijn eventueel wel te vervangen mocht het inderdaad aan de kabel door de muur liggen ;)

• JustTrying
Ik ga inderdaad maar eens een nieuwe kabel kopen, stekkertjes zijn inderdaad zelf geknepen, dus misschien die ook eens opnieuw erop zetten.

Het heeft me ongeveer een dag gekost om die kabel door de muur te krijgen, loze leiding was niet echt heel goed aangelegd.

De computer aan te melden bij de router bedoelde ik, het is maandagochtend he :)

Bedankt voor de tips allemaal.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kun je niet tijdelijk een kabel lenen om te kijken of het daar aan ligt. Een nieuwe kabel trekken lijkt me trouwens niet nodig. In het geval van zelfgeknepen kabels ligt een slechte verbinding in 99 van de 100 gevallen aan verkeerde volgorde (ja die is belangrijk) in de stekker.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• JustTrying
Ik ga eerst maar eens nieuwe stekkertjes knippen dan, en dan hoop ik dat het inderdaad daaraan ligt!

Bedankt!
Pagina: 1