cheape pci SATA controller, bootable?

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:11
Ik heb een pentium 3 servertje waar ik extra storage in wil zetten. Ik heb nog 2x 160gb SATA schijven liggen die ik daarvoor in wil zetten.
Maar met het oog op stroomverbruik wil ik de huidige IDE schijf dus gaan vervangen door 2 SATA schijven.
Het punt is dus dat de pc moet gaan booten via die pci SATA controller. Heeft iemand hier ervaring mee of dat gaat werken?

Het moederbord is trouwens een asus slot1 p3b-f met 640mb RAM en een p3 866mhz.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:31

lier

MikroTik nerd

Volgens mij moet je van alle (eenvoudige) SATA controllers kunnen booten. Heb zelf ervaring met Adaptec en Promise...beide zonder problemen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:11
lier schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:51:
Volgens mij moet je van alle (eenvoudige) SATA controllers kunnen booten. Heb zelf ervaring met Adaptec en Promise...beide zonder problemen.
Ook op een dus wat ouder moederbord denk je?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:31

lier

MikroTik nerd

Weet wel dat er verschillende PCI versies bestaan, misschien even bekijken op de site van de producent of de kaartjes backward compatible zijn.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:02
Zowat alle moederborden die ik ken hebbe in de bios de ondersteuning om van een PCI-kaart te booten. Dit staat dan meestal als SCSI in de boot sequence erbij. Soms al standaard, soms pas als de kaart erin zit.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
P3B-F ism Promise Ultra133TX2 ( ata is dat dan weer ) boot prima :)

zo`n cheap sata kaartje zal het vast ook wel doen ?

404 Signature not found

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:57
Sweex PCI SATA (al dan niet de RAID uitvoering) voldoet al, kaartjes zijn voorzien van een Silicom Image SIL3112 chipset

Verwijderd

mad-dog schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:42:
Sweex PCI SATA (al dan niet de RAID uitvoering) voldoet al, kaartjes zijn voorzien van een Silicom Image SIL3112 chipset
en ze booten van raid-config's op oudere moederborden (MSI Pentium 3 bordje en een ECS socket A bordje)
Pagina: 1