Denon remote op pc gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:18
Ik zou graag mijn remote van mijn denon avr-1906 willen gebruiken om mijn pc met oa. power dvd te besturen.
Zou dat kunnen doormiddel van de microsoft mediacenter ontvanger?
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00440279

Als het kan is het dan erg moeilijk om alles werkend te krijgen? Op de cd functie op de remote staat mijn cd speler ingestelt, kan ik dan op bijvoorbeeld cdr de pc instellen voor foobar en bijvoorbeeld de dvd voor power dvd? En zou ik bij dvd ook de pijltjes en de enterknop kunnen gebruiken? Wat ik wel heb getest: als ik de remote op video/dvd zet dan werken de pijltjes en de enter neit meer om de receiver in te stellen, dus die zijn dan voor dvd.

Edit: ik heb hier wel een sitecom IrDa usb ding liggen, hier zal het vast niet mee werken denk ik?

[ Voor 6% gewijzigd door gelukkie op 22-01-2007 09:50 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Probeer het eens met dat sitecom-geval. Als je a/b een standaard IR-a/b is zou dat best eens kunnen werken. Ik weet niet hoe de ondersteuning van media center wat betreft afstandsbedieningen is, maar je kunt altijd gebruik maken van een aantal freeware programmaatjes en daarmee zelf je afstandbediening programmeren. Zoek bijv eens op WinLirc.

Groetjes, FaceDown.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:18
Ik heb wat zitten proberen oa. aan de hand van een topic, maar het werkt niet met mijn sitecom geval.
Nu zag ik wel een topic over het zelf maken van zo een ontvanger. Is dit erg moeilijk voor iemand die nooit gesoldeerd heeft? Ik heb hier wel een soldeerbout maar dat is zo een hobby ding (die worden heeter ofzo?).