Nu mijn budget Elta DVD/Divx-speler de geest gegeven heeft, ben ik op zoek naar een goeie replacement DVD-speler. Nu lees ik hier en daar dat mensen goeie ervaringen hebben met HDMI-DVD-spelers die upscalen naar 720p/1080i. Nu vroeg ik me af of dit ten eerste met mijn setup zin heeft & welke speler ik dan best kies.
DVD-speler moet verbonden worden met :
- Panasonic TH-42PV60EH plasma (hdmi/component/scart/svideo)
- Hitachi PJ TX100 LCD beamer (dvi/component/svideo)
De voornaamste 2 kandidaten die ik heb kunnen vinden (budget ca. 200-250 Euro) :
Oppo/BBK 971H-E
+ schijnt zeer goed up te scalen over DVI
- geen upscaling via component - max 576i
Pioneer DV 696AV-S
- lip sync issues ?
Het beste lijkt mij dat ik zowel de plasma als de beamer aansluit via de ene DVI/HDMI poort vd DVD-speler & dan via een soort splitter het signaal verdeel naar ofwel plasma, ofwel beamer (is dit uberhaupt mogelijk & heeft hier iemand ervaring mee ?). Misschien is de nieuwe Oppo (981HD) dan ook een optie ...
Eventueel ook mogelijk : plasma via dvi/hdmi en de beamer via component. Probleem is dan weer dat de Oppo blijkbaar max 576i geeft over component. Zou dit veel verschil geven met vb. 576p (wat ik met m'n oude player had) ?
Help, ik raak er niet meer uit ...
DVD-speler moet verbonden worden met :
- Panasonic TH-42PV60EH plasma (hdmi/component/scart/svideo)
- Hitachi PJ TX100 LCD beamer (dvi/component/svideo)
De voornaamste 2 kandidaten die ik heb kunnen vinden (budget ca. 200-250 Euro) :
Oppo/BBK 971H-E
+ schijnt zeer goed up te scalen over DVI
- geen upscaling via component - max 576i
Pioneer DV 696AV-S
- lip sync issues ?
Het beste lijkt mij dat ik zowel de plasma als de beamer aansluit via de ene DVI/HDMI poort vd DVD-speler & dan via een soort splitter het signaal verdeel naar ofwel plasma, ofwel beamer (is dit uberhaupt mogelijk & heeft hier iemand ervaring mee ?). Misschien is de nieuwe Oppo (981HD) dan ook een optie ...
Eventueel ook mogelijk : plasma via dvi/hdmi en de beamer via component. Probleem is dan weer dat de Oppo blijkbaar max 576i geeft over component. Zou dit veel verschil geven met vb. 576p (wat ik met m'n oude player had) ?
Help, ik raak er niet meer uit ...
geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz