Toon posts:

Na opstarten geen verbinding Wlan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik abbonee van KPN's Internetplusbellen. Ondanks de negatieve reactie's die ik op internet lees ben ik best wel tevreden. Alleen de levertijd was een beetje lang (ruim 4 weken).

Ik heb hierbij de zwarte Experiabox gekregen..dus de Thomson. Omdat ik geen zin heb om te boren in huis en om lange kabels te trekken gebruik ik hem draadloos.

In mijn PC heb ik een relatief oud USB Wlan stickje zitten, nml een Edimax 801/11b, typenummer weet ik nml niet, er zit een ZyDas ZD1201chip op. Ik gebruik Windows XP Pro SP2.

Nu is het probleem dat wanneer ik de computer aanzet de Wlan stick wel gewoon verbinding maakt met de Experiabox, maar dat ik niet de instellingen heb om te internetten. Ik moet dan met mijn rechtermuisknop op het connectionlogo klikken en "Repair" selecteren. Dan pas kan ik verbinding maken met internet.

Wat kan ik nu het beste doen om dit in het vervolg niet meer te hoeven doen? Ik wil gewoon mijn PC kunnen aanzetten en meteen verbinding hebben.

Alvast bedankt

Edit...zie nu dat de topictitel niet helemaal klopt, maar ik hoop dat het verhaal duidelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 08:57 . Reden: Kleine edit erbij ]

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
De laatste driver voor de Zydas 1201:
File size: 289.8kB
driver version: 1.63.515.2003
driver date: May 15, 2003
(Bron: Driverguide)

Heeft WinXP de driver geinstalleerd, of heb je er zelf 1 geinstalleerd?
Gebruik je Windows WZC, of de utility van de fabrikant?

Eventueel vast IP-adres instellen?

Actions speak louder than words

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 14:52

DaRoot

Some say...

Met de vorige Experiabox van de KPN, de Siemens uitvoering, had ik wel eens wat problemen met die Zydas sticks, als de handel op WPA beveiliging stond. Probeer eens WEP beveiliging?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
WEP is obsolete!
Zou verboden moeten worden.. Het aanraden zeker..

Actions speak louder than words

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 14:52

DaRoot

Some say...

Altijd beter een drempel, dan geen drempel.
Weet ook wel dat WEP in 3 min. of minder te kraken is, maar goed, je kunt je voor jezelf afvragen of het überhaupt bij je zelf zou gebeuren.. Iemand zou al heel erg geïnteresseerd in je data moeten zijn, en ook dan helpt WPA ook niet meer..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is inderdaad als WP beveiligd. Ik kreeg hem niet aan de praat in de WPA beveiliging.
Afbeeldingslocatie: http://klokjerond.prit.biz/wlan-st-1.JPG

Verder gebruik ik de ZyDas driver die hierboven genoemd is.

Gisterenavond was de verbinding ineesn verbroken. Refreshen werkte niet meer...hij vond simpelweg de router niet meer. Beneden de Experiabox 15 seconden gereset...weer geen resultaat. Computer herstarten...niks. Uiteindeijk de Wlan-stick in een andere usbpoort gedouwd...hardware opnieuw geinstalleerd en het werkte weer. Maar daarmee was het probleem tijdens het opstarten nog niet verholpen.

Moe wordt je ervan :|
Pagina: 1