Toon posts:

Plextor PX-716A vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn PX-716A, als ik cd/dvd's brand krijg ik tijdens het verieveren problemen en geeft errors aan. Als ik mijn firmware wil updaten krijg ik ook een probleem (Firmware transfer data error: code 04-40-F6). Ik heb zelf geen idee waar het aan zou kunnen liggen maar ik vermoedt dat als ik de juiste firmware erop kan zetten mijn probleem verholpen zullen zijn. Momenteel draai ik met versie 1.04. Ik hoop dat iemand hier iets meer over weet en me verder kan helpen.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 07:34
Kan je eens wat meer info geven over jouw systeem? Vooral het merk en type moederbord.
Ik zou die drive eens in een andere PC hangen en dan proberen de firmware up te daten. Om zeker te zijn zelfs een PC met een ander type moederbord/chipset nemen!
Controleer ook eens of de drive nog in garantie is. Indien het bovenstaande niet zou lukken en de drive is nog in garantie dan kan je deze rechtstreeks naar Plextor RMA'en. Deze wordt dat zeer snel vervangen. Hun service is perfect! Soms hoef je het defecte toestel niet eens op te sturen maar bezorgen ze je meteen een ander!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Misschien slechte dvd's, maar je zegt niet dat je anderen geprobeerd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:50:
Kan je eens wat meer info geven over jouw systeem? Vooral het merk en type moederbord.
Ik zou die drive eens in een andere PC hangen en dan proberen de firmware up te daten. Om zeker te zijn zelfs een PC met een ander type moederbord/chipset nemen!
Controleer ook eens of de drive nog in garantie is. Indien het bovenstaande niet zou lukken en de drive is nog in garantie dan kan je deze rechtstreeks naar Plextor RMA'en. Deze wordt dat zeer snel vervangen. Hun service is perfect! Soms hoef je het defecte toestel niet eens op te sturen maar bezorgen ze je meteen een ander!
mobo: Asus A8N32-SLI Deluxe
processor: amd 64 X2 4400 dual core

Ik denk dat de rest niet echt belangrijk is, hiernaast heb ik idd verschijdende dvd's/cd's geprobeerd en bij beide hetzelfde resultaat. Het stomme is ook dat je wel aan de dvd/cd kunt zien dat er iets op gebrand is maar zodra je dat probeert te controleren herkent de comp de dvd/cd als een leeg exemplaar. Terwijl bij een andere pc hij wel leesbaar kan zijn, dit is nogal vaag want bij de ene pc werkt het wel en bij de ander niet.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 07:34
Ik heb een gelijkaardig probleem gehad zoals je net beschreven hebt. Ik heb een RMA aanvraag ingediend bij Plextor en ze hebben mijn drive probleemloos omgeruild. Uiteraard dient de drive nog in garantie te zijn :)