[XP] Asus OEM-productkey

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:11
Even een onduidelijkheid m.b.t. Productkeys bij Windows XP Professional (SP2)

Nu heb ik dus de standaardimage/Restore CD van Asus geinstalleerd. Nu zit ik dus met een vraag m.b.t. de gebruikte OEM-license productkey. Volgens deze topic op GOT kan je je productkey nagaan m.b.v. een tooltje van Nirsoft:
[XP] Kan niet aanmelden om productkey te achterhalen

en bijbehorende link van Nirsoft:
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Nu heb ik dit dus gecheckt en wat blijkt. Mijn license-key/productkey onder mijn Asus laptop correspondeert niet met de key die dit tooltje genereerd.

Verder heb ik wel een geactiveerde Windows (dus legaal) en kan probleemloos alle updates installeren. Moet deze key gelijk zijn aan de key die onder mijn laptop geplakt is? Of zijn er voor die officiele restore CD's weer andere keys gebruikt.

Enig idee? Want ik snap dit ff niet 8)7

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-01 11:35
mijn CD-Key op de achterkant van mijn laptop en de geinstalleerde OEM versie van Windows kloppen ook niet. ik DENK dat die sticker op de achterkant de code bevat voor als je een standaard Windows installatie doet zonder recovery cd. Maar ik zal daar vandaag achterkomen gaan komen want ik ga zometeen met schijf formateren en gewoon een Windows CD gebruiken met de key op de achterkant.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

thestiffmeister schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:39:
Nu heb ik dit dus gecheckt en wat blijkt. Mijn license-key/productkey onder mijn Asus laptop correspondeert niet met de key die dit tooltje genereerd.
Klopt. Dat is gewoon de Asus OEM code die ze gebruiken voor je image.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:11
Cubic X schreef op maandag 22 januari 2007 @ 08:22:
mijn CD-Key op de achterkant van mijn laptop en de geinstalleerde OEM versie van Windows kloppen ook niet. ik DENK dat die sticker op de achterkant de code bevat voor als je een standaard Windows installatie doet zonder recovery cd. Maar ik zal daar vandaag achterkomen gaan komen want ik ga zometeen met schijf formateren en gewoon een Windows CD gebruiken met de key op de achterkant.
Zeer benieuwd want ik heb geprobeerd Windows XP Professional SP2 (OEM NL en OEM UK versie) te installeren met de productcode die op de onderkant vermeld staat. Dit zonder resultaat want beide OEM CD's accepteren deze code niet :? Moet ik hiervoor dan een Retail versie gebruiken van Windows XP?? . Het lijkt me namelijk zo dat de OEM versies deze productkey moet accepteren (en niet de retail). Maar bij mij weigert hij dat.

Want ik wil graag een kale versie van Windows XP installeren zonder die bijgeleverde troep ;) (Norton Antivirus en andere shit)

[ Voor 6% gewijzigd door thestiffmeister op 22-01-2007 14:07 ]