Toon posts:

8800 GTS dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond nog gegamed, wil ik net de pc aandoen krijg ik in eerste instantie wel beeld maar hij blijft direct hangen. Geheugen etc wordt niet getest en zie dus ook geen "detecting devices". Toen heb ik de pc maar uitgedaan en opnieuw geprobeerd op te starten. Toen kreeg ik helemaal geen beeld meer maar de pc gaat nu volgens mij wel verder naar Windows want ik hoor de harde schijf langdurig ratelen en uiteindelijk stopt ie daar mee. Heb nog even alles in de kast gechecked, maargoed ik had niks veranderd en de pc heeft al die tijd perfect gelopen, en ineens patsboem geen beeld meer. Heb nog ff ander dvi aansluiting geprobeerd maar dat mocht niet baten.

Als de pc aangaat begint de fan van de Gainward 8800 GTS op z'n hardst te lopen maar in tegenstelling tot normaal blijft ie nu op z'n hardst lopen. Kan ik ervanuit gaan dat het idd de videokaart is, en deze RMa sturen? Het vreemde vind ik dat dit zo ineens gebeurd met zo'n vrij nieuwe kaart ( 2 maand) zonder dat deze ooit overklokt is geweest en de originele koeler er ook nog op zit. De temps zijn ook altijd oke geweest. en ik had nooit last van artifacts. Wat kan er zijn gebeurd?

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hmm, je PC doet dus niets meer? Je krijgt dus geen beeld, maar ook géén piepje(s) uit je kastspeakertje?

Hoe zit de rest van je systeem inelkaar? Wat voor een moederbord, processor, geheugen, hardeschijf maar voornamelijk welke voeding heb je?

[ Voor 42% gewijzigd door Yellowneck op 22-01-2007 00:17 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:15

Outerspace

Admin General Chat
Heb je toevallig een onboard videokaart of een andere PCI-e videokaart om te testen?

Wauw, een sig!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Mijn grafische kaart was ook kapot, probeer eens in de plaats van aan te sluiten via DVI je monitor aan te sluiten met de DVI>VGA converter. Bij mij gave deze allerlij artifacts en de kaart was dus overleden, nog geen maand oud. Mijn pc is nu ter reparatie bij de lokale pcboer omdat ik zelf geen tijd had. Dit was dan wel de GTX.......

[ Voor 4% gewijzigd door E-razor1984 op 22-01-2007 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:16:
Heb je toevallig een onboard videokaart of een andere PCI-e videokaart om te testen?
Dat is dus het probleem, ik heb alleen nog agp kaartjes :(.
als je op mijn huisje (homepage) klikt, zie je m'n systeem.

Maar ik hoor de harde schijf wel ratelen en het lijkt dus dat de pc wel verder boot, kan het dan alsnog aan de voeding liggen?
Bas van Heel schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:19:
Mijn grafische kaart was ook kapot, probeer eens in de plaats van aan te sluiten via DVI je monitor aan te sluiten met de DVI>VGA converter. Bij mij gave deze allerlij artifacts en de kaart was dus overleden, nog geen maand oud. Mijn pc is nu ter reparatie bij de lokale pcboer omdat ik zelf geen tijd had. Dit was dan wel de GTX.......
Was jou kaart dan ook ineens dood? Erg vreemd want heb 12 uur geleden nog perfect zitten gamen zonder artifacts of mindere performance :'(

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 00:25 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:21:
[...]

Dat is dus het probleem, ik heb alleen nog agp kaartjes :(.
als je op mijn huisje (homepage) klikt, zie je m'n systeem.

Maar ik hoor de harde schijf wel ratelen en het lijkt dus dat de pc wel verder boot, kan het dan alsnog aan de voeding liggen?
Mja, ratelen zegt niet zo heel veel. Als je nou even mijn bovenstaande vraag beantwoord dan kunnen wij je misschien verder helpen.
Dus krijg je een piepje uit je chassisspeakertje als teken dat ie de POST succesvol heeft doorlopen?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
Yellowneck schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:25:
[...]

Mja, ratelen zegt niet zo heel veel. Als je nou even mijn bovenstaande vraag beantwoord dan kunnen wij je misschien verder helpen.
Dus krijg je een piepje uit je chassisspeakertje als teken dat ie de POST succesvol heeft doorlopen?
Ja wacht even :D, ik zal even dat speakersnoertje aansluiten ;)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:26:
[...]

Ja wacht even :D, ik zal even dat speakersnoertje aansluiten ;)
Haha, heb je em normaliter nooit aangesloten? 8)7 , let wel even op dat je em goed om aansluit, anders krijg je alsnog geen piepje :P.

Maargoed, gebrek aan wattage zal et niet zijn, sodeju.. 620W ..ehe :9

Edit: Ohja, probeer even anders zo kaal mogelijk te booten. Dus 1 geheugenmodule, geen opticals, geen geluidskaart en eventueel zonder hardeschijf (want ook dan zou je de POST moeten krijgen te zien)

Duikt zo wel zijn bed in, morgen + de rest van de week fijn tentamens :X

[ Voor 27% gewijzigd door Yellowneck op 22-01-2007 00:32 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 10:55
Je krijgt wanneer je buiten de gewone agp/pci-e aansluiting op je moederbord je videokaart niet voorziet van de benodigde extra spanning dmv de connectoren op de kaart een melding te zien waarbij je erop geattendeerd wordt dat deze aangesloten dienen te worden. Ik zou dus verwachten dat wanneer de videokaart problemen heeft met de voeding je eerder dit bericht zou zien dan compleet zwart beeld.

Als je wilt weten of hij wel gewoon verder boot en het dus hoogstwaarschijnlijk een videokaart related issue is dan zou ik proberen te wachten tot de harde schijf 'uitgerateld' is, dan je eventuele wachtwoord te typen, ratelt ie verder dan is Windows waarschijnlijk wel geboot.

Zoals OuterSpace al zegt zou ik proberen een andere pci-e videokaart te regelen of de onboard videokaart in te schakelen. Krijgt je dan wel beeld en werkt het systeem verder naar behoren probeer dan nog eenmaal je mogelijk defecte kaart goed terug erin te steken en test hem nogmaals(misschien dat hij nu niet helemaal goed erin zit). Krijg je nog steeds geen beeld dat vrees ik dat je videokaart inderdaad defect is.

Edit: Yep en wat Yellowneck zegt is ook een goede optie, het systeem zo kaal mogelijk starten, dus alleen processor, geheugen, videokaart.
Succes nog in ieder geval en laat het even weten als je eruit bent.

[ Voor 8% gewijzigd door Gody op 22-01-2007 00:35 . Reden: nav reactie Yellowneck ]

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Ja deze kaart was ook ineens spontaan van 't ene op het andere moment kapot, had em de dag ervoor nog gewoon gebruikt met het spelen van spellen, niks aan het handje. Zet de dag er na me pc aan kaart dood.

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen, allereerst bedankt voor alle snelle reacties. Ik heb net de speakerconnector aangesloten en de pc POST NIET. Ik hoor vier VIJF piepjes.
Het kan dus ook een andere oorzaak hebben :S.
Ik zal eens even proberen te booten met zo min mogelijk aangesloten componenten.
Ben zo terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 00:53 ]

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 13:34

Krizzie

Progressive Music \o/

Zoek in je moederbord boekje op wat die 4 piepjes zijn en dan weet je je probleem. ;)

Geluidswolk

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:39:
Ok mensen, allereerst bedankt voor alle snelle reacties. Ik heb net de speakerconnector aangesloten en de pc POST NIET. Ik hoor vier piepjes.
Het kan dus ook een andere oorzaak hebben :S.
Ik zal eens even proberen te booten met zo min mogelijk aangesloten componenten.
Ben zo terug.
Nou, volgende keer het speakertje er maar in laten zitten, scheelt weer tijd ;) :P
4 piepjes, snelle achter elkaar? Als goed is staat in het boekje wat de piepjes betekenen en heb je het probleem zo gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Yellowneck schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:45:
[...]

Nou, volgende keer het speakertje er maar in laten zitten, scheelt weer tijd ;) :P
4 piepjes, snelle achter elkaar? Als goed is staat in het boekje wat de piepjes betekenen en heb je het probleem zo gevonden.
Ah vind die speakergeluidjes zo irritant :P , maargoed die kwam nu eens van pas _/-\o_ .
Ik kan nog niet echt vinden wat het betekend maar het zijn vier korte beepjes.

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 00:37
Beep Codes
The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problems.

wie weet

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:46:
[...]

Ah vind die speakergeluidjes zo irritant :P , maargoed die kwam nu eens van pas _/-\o_ .
Ik kan nog niet echt vinden wat het betekend maar het zijn vier korte beepjes.
Ok, 4 korte dus. Weet je nog wat voor bios je moederbord (A8N-SLI) heeft. Indien het een AMI bios heeft betekend 4 piepjes een defect moederbord... :/

• Gman2oo6
Yellowneck schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:49:
[...]

Ok, 4 korte dus. Weet je nog wat voor bios je moederbord (A8N-SLI) heeft. Indien het een AMI bios heeft betekend 4 piepjes een defect moederbord... :/
als ik het goed heb is het een Award bios
( BIOS 4 Mb Flash ROM, AWARD BIOS, PnP, DMI2.0, WfM2.0, SM BIOS 2.3 )

en daar geeft het alleen dit over

Beep sequence What's Wrong
1 Long Beep indicates a problem with memory in the first bank, usually an unseated memory module
1 Long, 2 Short indicates a problem with the video card or the memory on it
1 Long, 3 short also indicates a problem with video or the memory on video card
Continuous this usually indicates a problem with the memory, but sometimes is a video problem
Other Award really only used the beep codes above, so any others you may get are new to me as well.

staat niks over 4 korte beeps raar maar waar

[ Voor 3% gewijzigd door Gman2oo6 op 22-01-2007 00:55 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
Voordat je hem rma doet kan je altijd ook nog een simpel pci graka kopen voor 1 of 2 euro. Ik had zelf namelijk ook eens (op mijn a8n sli, asus is ondertussen niet meer mijn (mobo) merk...) dat ik piepjes kreeg dat het de video was. Het bleek toen uiteindelijk gewoon het moederbord te zijn.
En als je dat ding rma zou sturen terwijl ie het niet is, betaal je alleen maar de onnodig dure verzendkosten.

Verwijderd

Topicstarter
How shit ik kan niet tellen jongens :P . Ik heb net voor de zekerheid de pc nog eens aangedaan, en het zijn 5 korte piepkes. Weet het zeker nu.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 00:54 ]

Verwijderd

ben effe aan het google'n geweest voor je en kwam dit tegen :
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

daar staan alle beep signals + betekeningen ik hoop dat I je daarmee geholpen hebt :)

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 00:59 ]

• LordofWhatever
  • Laatst online: 02:12

LordofWhatever

Uuhhh....?

Yellowneck schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:49:
[...]

da's een reële mogelijkheid. misschien dat de northbrigde er de brui aan heeft gegeven oid. reset de bios 'ns (voor instructies: zie handleiding mobo). waren de temps van je mobo (northbridge) ok? (dwz max 40 a 50 graden)

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:13
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:53:
How shit ik kan niet tellen jongens :P . Ik heb net voor de zekerheid de pc nog eens aangedaan, en het zijn 5 korte piepkes. Weet het zeker nu.
Even een geheugenreepje eruit halen? Als je er 2 of meer hebt tenminste. Suc6

• Gman2oo6
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:56:
ben effe aan het google'n geweest voor je en kwam dit tegen :
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

daar staan alle beep signals + betekeningen ik hoop dat I je daarmee geholpen hebt :)
bijna goed deze link geeft toch iets meer info

http://www.technick.net/p...aiocp_dp=guide_beep_codes

;)

Verwijderd

ja maare ik denk dat die site die ik gaf wel de error aan geeft die hij heeft :

4 Short Beeps Basically the same thing as 2 beeps. Follow that diagnosis above. It could also be a bad timer

ofte well het kan je geheugen zijn hier is wat er gebeurd met 2 beeps:
"Your computer has memory problems. First check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. First check your SIMM's. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks that your CPU finds its first 64K of base memory in. You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all your memory tests good, you probably need to buy another motherboard."

het kan dus ook je mobo zijn, maar ik denk eerder het geheugen dat is als je een AMI bios hebt :)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Hmm, mja, volgens mij heeft, zoals Gman2oo6 al zei, de A8N-SLI een Award bios.
Maargoed, als je in Google "A8N-SLI 5 beeps" intikt krijg je genoeg hits
Alot of the Award bios beep codes aren't documented anywhere easy to find. The five beep code then nothing from what I've read indicates possible corruption in the bios. When you reset your cmos did you remember to unplug all of the power connectors coming from the power supply to the motherboard to force a complete default hardwired reload of the onboard bios. Some supplies can hold a charge for much longer than you would think even when unplugged from the wall. I'd also check to be sure the pushpins on the replacement chipset fan went all the way through the PCB of the motherboard allowing the fan to sit atop the chip flush. With the Asus replacement fan I put on, one of the pins went almost all the way through and gave the impression it was seated correctly but I could see the fan was just the tiniest fraction out of parrallel with the plane of the PCB of the motherboard. An overheating chipset could cause immediate bios/POST corruption as soon as the power is applied and the system starts to run the POST, forcing an immediate shutdown.
@ de posts hierboven. Het gaat dus om een serie van 5 piepjes achter elkaar met een duidelijke pauze tussen de volgende serie 5 piepjes

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 22-01-2007 01:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het kan dus nog altijd overal aan liggen 8)7 . voeding, cpu videokaart of mb.
Om gek van te worden. Ik zal eens even eenreepje geheugen eruit gooien en de cmos clearen.

• Gman2oo6
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:59:
ja maare ik denk dat die site die ik gaf wel de error aan geeft die hij heeft :

4 Short Beeps Basically the same thing as 2 beeps. Follow that diagnosis above. It could also be a bad timer

ofte well het kan je geheugen zijn hier is wat er gebeurd met 2 beeps:
"Your computer has memory problems. First check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. First check your SIMM's. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks that your CPU finds its first 64K of base memory in. You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all your memory tests good, you probably need to buy another motherboard."

het kan dus ook je mobo zijn, maar ik denk eerder het geheugen dat is als je een AMI bios hebt :)
als het een AMI is dan wel echter volgens asus is het een AWARD BIOS
dan gaat het verhaal niet meer op

edit en YellowNeck is wakker hehe goed gevonden !!!

Verwijderd

Hier een topic in een ander forum en die geeft wat er gebeurd met 4 beeps komt overheen met 2 een geheugen probleem hoofdwaarschijnlijk :)
http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=10748

het zijn er dus 5 beeps woops heh

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 01:15 ]

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Als het goed is heb je ook POST-ledjes op je moederbord zitten. Wat geven die aan????

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:00:
Het kan dus nog altijd overal aan liggen 8)7 . voeding, cpu videokaart of mb.
Om gek van te worden. Ik zal eens even eenreepje geheugen eruit gooien en de cmos clearen.
Had je dat nog niet gedaan? Probeer gewoon zo kaal mogelijk te booten, geen opticals, geen hdd, 1 geheugenmodule, verder geen extra kaarten zoals geluidskaart, tvkaarten etc.

En als je CMOS gaat clearen volg dan goed de handleiding op! Dit kan dus zijn dat je én de jumper moet kortsluiten én dat je de batterij eruit moeten halen, of dat je enkel de jumper moet kortsluiten. In beide gevallen moet de computerstekker uit het stopcontact.

• keisersose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05-2025
Asus A8N-SLI heeft volgens de manual een "Phoenix-Award BIOS". (Wat is die site traag)

Heb de volgende algemene informatie met google gevonden:

AMI BIOS 5 beeps: Processor failure
WINBIOS: Processor error
Award BIOS: Memory (of video) error
Phoenix BIOS: Kom ik even niet uit

Maar ga er maar van uit dat het die Award BIOS is, en dus video of memory

@edit: Ongeveer de algemene 'failsafe' test manier:
Probeer het volgende is (voor zover nog niet gedaan):
- Haal de IDE/SATA kabels van het moederbord los (@edit: en ook even de power van de drives af (molexjes/sata power lost)
- Haal alle uitbreidingskaarten eruit (PCI, etc...)
- Haal de GPU kaart eruit
- Haal de geheugen modules eruit

- Start op; Wat gebeurt er nu?

- Als er nu iets anders gebeurt doe dan het volgende

- Doe de memory modules er weer in (per één en tussendoor aanzetten om te controleren op veranderingen, en vervolgens met allemaal)

- Als er nu iets anders gebeurt doe dan het volgende

- Doe de GPU kaart er weer in en controleer nogmaals

[ Voor 5% gewijzigd door keisersose op 22-01-2007 01:12 ]

Verwijderd

punica schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:04:
Als het goed is heb je ook POST-ledjes op je moederbord zitten. Wat geven die aan????
is dat zo???
ik heb een asus A8N32-sli deluxe.
nog nooit gezien.
MSI heeft dat volgens mij wel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 01:08 ]

• keisersose
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:07:
[...]

is dat zo???
ik heb een asus A8N32-sli deluxe.
nog nooit gezien.
MSI heeft dat volgens mij wel
Heeft een andere BIOS volgens specs bij asus (AMI BIOS), dus is niet vergelijkbaar op dit punt. (leds weet ik niet zeker)

Verwijderd

keisersose schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:10:
[...]

Heeft een andere BIOS volgens specs bij asus (AMI BIOS), dus is niet vergelijkbaar op dit punt. (leds weet ik niet zeker)
hmmz ok vergeet wat ik zei

Verwijderd

Topicstarter
keisersose schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:10:
[...]

Bedoelen jullie dat groene ledje op het mobo als je de stroom erop aansluit?
Die brand in ieder geval. Ik ga nu ff alles loshalen.
Met 1 geheugenmodule gebeurd nog hetzelfde.

• keisersose
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:13:
En met een andere module?

@edit

Extra Tip1: En in een andere geheugen slot (slot kan ook defect zijn)

Extra Tip2: Ow, nog iets: Ruikt er iets verbrand/doorgebrand op je mobo (niet dat dat altijd wat zegt bij high end PC's, die willen wel vaker iets ruiken door de hitteproductie)

Extra Tip3: En nog iets: Je kan het misschien niet zien, maar als dat wel kan; Ziet het oppervlakte van je chipset iets 'geblakerd' of anders dan de andere gelijksoortige chips (klinkt vaag, weet het...)

[ Voor 56% gewijzigd door keisersose op 22-01-2007 01:20 ]

Verwijderd

[...]

heb je geen andere geheugen modules liggen zo wel kan je ook daarmee testen :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 01:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit heb ik geprobeerd na reset van cmos:

Alles eruit (behalve cpu):
Eén lange biep met twee korte daarna.

1 geheugenmodule erin (heb er twee en beide apart geprobeerd):
Geeft weer die 5 biepjes.

Videokaart er weer in:
Dus ook diezelfde 5 biepjes.

Kunnen we al iets uitsluiten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 01:23 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

[...]

Bedoelen jullie dat groene ledje op het mobo als je de stroom erop aansluit?
Die brand in ieder geval. Ik ga nu ff alles loshalen.
Nee, die bedoelen ze niet. Wat zij bedoelen zijn zogenaamde Diagnostic Ledjes, hebben hetzelfde doel als die piepjes, maar dan in vorm van Ledjes (visueel dus).
Wat jij omschrijft is het Powerledje van je moederbord, dient enkel ervoor om snel in één oogopslag te zien of er stroom op je PC staat.
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:22:

Videokaart er weer in:

Hmm..
1 Long, then 2 Short Beeps: Video error

Explanation: The BIOS is unable to access the video system in order to write any error messages to the screen.

Diagnosis: This is usually caused by a problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be a motherboard issue
Er vanuitgaande dat de A8N-SLI gebruikt maakt van de AWARDbios

[ Voor 39% gewijzigd door Yellowneck op 22-01-2007 01:27 ]

• keisersose
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:22:

Videokaart er weer in:

Probeer is MET GPU kaart maar ZONDER memory modules

@edit: Dan is het denk ik de memory module of slot (al een ander memory slot geprobeert?)

[ Voor 10% gewijzigd door keisersose op 22-01-2007 01:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yellowneck schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:22:
[...]

Nee, die bedoelen ze niet. Wat zij bedoelen zijn zogenaamde Diagnostic Ledjes, hebben hetzelfde doel als die piepjes, maar dan in vorm van Ledjes (visueel dus).
Wat jij omschrijft is het Powerledje van je moederbord, dient enkel ervoor om snel in één oogopslag te zien of er stroom op je PC staat.

[...]

Hmm..

[...]
Er vanuitgaande dat de A8N-SLI gebruikt maakt van de AWARDbios
Maar de videokaart zat er op dat moment dus ook niet in hè :*)

Verwijderd

Topicstarter
keisersose schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:25:
[...]

Probeer is MET GPU kaart maar ZONDER memory modules

@edit: Dan is het denk ik de memory module of slot (al een ander memory slot geprobeert?)
Zal ik direct proberen, en nee ik heb geen ander slot gebruikt omdat module in het 3e slot moet zitten volgens het boekje. Maarja wie doet nu alles volgens het boekje ;) , zal het eens proberen.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:27:
[...]

Maar de videokaart zat er op dat moment dus ook niet in hè :*)
Ohja..haha. dan is het logisch dat ie 1 lange, 2 korte piepjes geeft..haha.
Als ik zou moeten gokken; geheugen. Heb daar zelf enige tijd geleden ook geouwehoer mee gehad, kreeg toen ook geen beeld, maar dat was al meteen vanaf het begin. Jij hebt hiervoor je PC nog werkend gehad. Dus beetje vreemd.

Maargoed, ik begin beetje suf te worden, ik ga maar naar bed, morgen tentamens! Probeer ff geheugen van iemand te lenen of koop een module bij de lokale (web)shop en breng em later op de dag weer terug ;) (Wet kopen op Afstand)

Hoop dat het goedkomt, zal morgen wel ff weer langswippen :P

• keisersose
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:30:
[...]

Zal ik direct proberen, en nee ik heb geen ander slot gebruikt omdat module in het 3e slot moet zitten volgens het boekje. Maarja wie doet nu alles volgens het boekje ;) , zal het eens proberen.
Volgens de manual: "When installing one DDR DIMM module, install into DIMM_B1 slot only. (dus de 3e vanaf de CPU idd.

@edit: maar probeer toch nog maar even in een andere idd.

[ Voor 6% gewijzigd door keisersose op 22-01-2007 01:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yellowneck schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:31:
[...]

Ohja..haha. dan is het logisch dat ie 1 lange, 2 korte piepjes geeft..haha.
Als ik zou moeten gokken; geheugen. Heb daar zelf enige tijd geleden ook geouwehoer mee gehad, kreeg toen ook geen beeld, maar dat was al meteen vanaf het begin. Jij hebt hiervoor je PC nog werkend gehad. Dus beetje vreemd.

Maargoed, ik begin beetje suf te worden, ik ga maar naar bed, morgen tentamens! Probeer ff geheugen van iemand te lenen of koop een module bij de lokale (web)shop en breng em later op de dag weer terug ;) (Wet kopen op Afstand)

Hoop dat het goedkomt, zal morgen wel ff weer langswippen :P
Ok mafse en bedankt voor je reacties ;) . ALs ik meer weet plaats ik het wel even in deze topic.

• keisersose
Weet iemand of hier een stekker in moet met één kaart (volgens boekje wel bij twee kaarten):
http://img410.imageshack.us/img410/1604/boardb0us.jpg

Maar het systeem heeft gewerkt, dus zou het probleem niet moeten zijn...

@edit:
Al een uitslag van "Probeer is MET GPU kaart maar ZONDER memory modules"? ;)

Als je er dat 5 beeps (in ieder geval niet 1lang, 2kort (video)) krijgt is het zo goed als zeker RAM module of RAM slot en niet de GPU kaart.

Anders kan je nog kijken of de GPU kaart in een andere PC wel werkt of dat een/de RAM modules wel in een andere PC werkt. Dan kan je die in ieder geval uitsluiten.

@edit2:
Maar ik ga nu ook m'n oogjes sluiten, kijk morgen weer even.

[ Voor 54% gewijzigd door keisersose op 22-01-2007 01:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
NOu ik was vergeten dat ik nog wel een pci-expres kaartje had en ddr geheugen |:( , want die zitten in de pc van mijn ouders waar ik nu dus weer achter zit. Ik heb daaruit dus de vid_kaart en het ddr geheugen gehaald en deze in de defecte pc gedaan. Resultaat: ook hier kreeg ik de eerste keer beeld maar direct een crash want er gebeurde niks verder. Pc weer uit --> weer aan, en nu dus geen beeld meer en 5 biepjes
Het is dus het moederbord lijkt me dan toch?

Of kan het de voeding of cpu ook nog zijn?

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 23:14
Volgens mij heb je nog niet in je moederboard instructieboekje gekeken wat die 5 piepjes nou precies betekenen voor jou moederboard (je hebt iig nog niet gepost wat jij in je mobo boekje voor uitleg gevonden hebt). Kijk daar eerst eens even naar voordat je allerlei aannames gaat maken.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Gewoon heel je bak strippen! :o Mobo uit de kast. Voeding eruit. Op een niet geleidende ondergrond. 1 lat geheugen erin en die simpele PCI-E videokaart uit de bak van je ouders. Alleen muis, keyboard en display aansluiten. En als het kan ff het speakertje. Als tie niet boot is het tijd voor een BIOS reset! Succes!

• warcow
Ik voorspel trouwens dat je moederbord kapot is. Ik heb best wel ervaring met die asus dingen voor s939 enzo, en ik vind ze eigenlijk best wel slecht. (misschien is dat wel vaker met s939 mobo's, maar die van asus zijn echt slecht.)
Misschien zit het probleem ook wel in die north bridges, waar vaak ook slechte fans opzitten. (die van mijn eerste a8n was er gewoon mee gekapt)

Desondanks zal je nog wel eerst zeker moeten weten dat het wel het mobo is, anders kun je hem ook niet rma sturen. (misschien meteen even een ander moederbordje proberen als je er aan kunt komen..)

edit: cpu zou kunnen, maar onwaarschijnlijk, voeding zou ook zeker kunnen, maar lijkt me ook beetje onwaarschijnlijk. :P

[ Voor 9% gewijzigd door warcow op 22-01-2007 13:15 ]

Verwijderd

ook eens gehad met nvidia 4800ti, gewoon retourneren he

• keisersose
Wat je nog even kan doen:
  • Je eigen RAM in de pc van je ouders te testen; kan je die uitsluiten.
  • Vervolgens je eigen GPU in de pc van je ouders te testen (als de voeding dat trekt), kan je die twee vast uitsluiten.
  • Vervolgens kan je nog proberen om een andere voeding aan te sluiten op je eigen pc (die van je ouders misschien). Dan kan je die ook uitsluiten.
  • Dan kan je je CPU nog in de pc van je ouders testen (als dat hetzelfde socket is).
Als die ook is uitgesloten is het je mobo.

@siknu: In de manual stond helaas niets over piepjes...

@warcow: Sluit me hier wel deels bij aan, ik denk ook het mobo, maar zonder elk component afzonderlijk te testen en uit te sluiten kan je geen conclusie trekken... B)

@Peter1988: Maar met een andere GPU in die pc werkte het nog steeds niet.

[ Voor 4% gewijzigd door keisersose op 22-01-2007 13:32 ]

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
je mobo doet de POST toch in een bepaalde volgorde?

als je dus alles eruithaalt, ok cPU en geheugen, dan zou hij beepcode moeten geven dat CPU ontbreekt. Als je CPU erin zet krijg je beep code voor geheugen..

Op die manier kun je toch te weten komen welk onderdeel het niet doet?
Als hij zonder iets erin (geen cpu) al een fout geeft die niet overeenkomt met CPU missing, dan is het je mobo, als hij dan met CPU een fout geeft die niet overeenkomt met Memory missing, dan is het ook je mobo etc.

uiteindelijk weet je dus welk onderdeel (van je mobo of andere hardware) stuk is.....

Ctrl+k

Verwijderd

Sja het kan zijn dat er iets een kortsluiting geeft of idd je mobo :)
Heb je ook een andere PSU geprobeerd voor de zekerheid?

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu even niks met de pc van mijn ouders, maar ik heb zelf ook al zo'n voorgevoel dat het toch het mobo is. Dit is namelijk al mijn 2e A8N-Sli na een vorige die het ook al begaf. Die voeding is nog niet zo oud en cpu's gaan nooit zo snel stuk. Ik heb een goedkoop mobootje besteld, en nu maar hopen dat de oorzaak daar ook ligt. Ik laat het jullie nog weten. Nogmaals dank voor al jullie hulp.

Ik zal de cpu er ook nog ff uithalen om te testen of ik dan een andere pieptoon krijg.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het moederbord nog even getest zonder cpu erin, en nu krijg ik geen biep melding meer.
Zegt dit iets?

• keisersose
Dat wel of niet piepen om bepaalde dingen is BIOS afhankelijk, dus weet niet of dit correct is...

Maar je kan denk ik nog niets uitsluiten.

Je kan dit nog proberen als je 't wachten op je mobo zat bent ;)
Wat je nog even kan doen:
  • Je eigen RAM in de pc van je ouders te testen; kan je die uitsluiten.
  • Vervolgens je eigen GPU in de pc van je ouders te testen (als de voeding dat trekt), kan je die twee vast uitsluiten.
  • Vervolgens kan je nog proberen om een andere voeding aan te sluiten op je eigen pc (die van je ouders misschien). Dan kan je die ook uitsluiten.
  • Dan kan je je CPU nog in de pc van je ouders testen (als dat hetzelfde socket is).
Als die ook is uitgesloten is het je mobo.

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug iets soortgelijks gehad. Ik had zo'n MSI-bordje met diagnostische led's. Die bleef toen steken op 'CPU init' (o.i.d.). Uiteindelijk bleek het gewoon de voeding te zijn, die kon de HD's en DVD-drives nog wel prima van power voorzien maar de cpu niet waardoor het moederbord dus dacht dat de cpu kapot was. Kan dus heel goed de voeding zijn, probeer eens de voeding uit de kast van die andere pc?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:30:
Ik heb een tijdje terug iets soortgelijks gehad. Ik had zo'n MSI-bordje met diagnostische led's. Die bleef toen steken op 'CPU init' (o.i.d.). Uiteindelijk bleek het gewoon de voeding te zijn, die kon de HD's en DVD-drives nog wel prima van power voorzien maar de cpu niet waardoor het moederbord dus dacht dat de cpu kapot was. Kan dus heel goed de voeding zijn, probeer eens de voeding uit de kast van die andere pc?
Oke probeer ik dat eens :). Het is wat..... de oorzaak vinden :P

Verwijderd

Topicstarter
Andere voeding geprobeerd, en het werkt nog steeds niet.

blijft over: cpu en moederbord.

Bestelde moederbord is niet leverbaar, dus zit nu zelfs te twijfelen om de overstap naar core2duo te maken 8)7 . Anders moet ik eerst weer een duur S939 Moederbord aanschaffen :(

Verwijderd

hmm idd een E6400 is ook niet duurmeer, leuk bordje is de de ASUS P5W DH Deluxe met de robuste Intel i975X chipset met CrossFire ondersteuning.

die nforce borden blijken niet zo geweldig te zijn met Sata Raid opstellingen enzovoorts, de 975X blijkt de bestechipset voor de Conroe setups te zijn.

• warcow
kijk eens bij de website van cool prices. Die hebben veel van die gerepareerde RMA moederbordjes die ze veelal voor zo'n 20 euro wegdoen. Zo heb ik ook een asus s754 moederbordje gehaald voor mijn data servertje. Ding werkt al langer dan mijn eerste (nieuwe) a8n sli die in mijn desktop zat... :P (ze hebben dacht ik ook wel a8n sli's ertussen zitten voor dat geld)

[ Voor 3% gewijzigd door warcow op 23-01-2007 20:27 ]

• Stephan224
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een Asus A8N-E moederplank, ook precies dezelfde 5 beeps. Na onderzoek bleek dat het PCIe slot slecht contact maakte met mijn videokaart. Een beetje rommelen (aandrukken) en ineens doet ie het weer. Soms komt het probleem terug maar met dezelfde oplossing is het zo weer verholpen.

Overigens heb ik mijn computer (behalve de harddisk) al volledig laten testen voor een bedrijf, zonder enig resultaat.

Kortom, druk de kaart eens goed aan (met name de aan de achterzijde, kant waar de VGA aansluiting niet zit).

PS Contact op nemen met Asus is een drama, hun weten zelf ook niet eens wat de 5 beeps zijn. Je kan trouwens zoeken op het Internet tot je er gek van wordt, maar je zal alleen maar vinden dat het aan je geheugen, processor of videokaart ligt.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Verwijderd

Topicstarter
Stephan224 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:58:
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een Asus A8N-E moederplank, ook precies dezelfde 5 beeps. Na onderzoek bleek dat het PCIe slot slecht contact maakte met mijn videokaart. Een beetje rommelen (aandrukken) en ineens doet ie het weer. Soms komt het probleem terug maar met dezelfde oplossing is het zo weer verholpen.

Overigens heb ik mijn computer (behalve de harddisk) al volledig laten testen voor een bedrijf, zonder enig resultaat.

Kortom, druk de kaart eens goed aan (met name de aan de achterzijde, kant waar de VGA aansluiting niet zit).

PS Contact op nemen met Asus is een drama, hun weten zelf ook niet eens wat de 5 beeps zijn. Je kan trouwens zoeken op het Internet tot je er gek van wordt, maar je zal alleen maar vinden dat het aan je geheugen, processor of videokaart ligt.
Oké, goed dat je even een berichtje achterlaat. Ik zal eens kijken.
Had jij dan ook dat de pc ineens niet meer werkte? Zaterdag werkte deze nog, en toen ik 'm zondag aandeed was het dus ineens afgelopen ;( .

• Stephan224
  • Laatst online: 31-10-2022
Nou dat ie niet meer werkte wil ik niet echt zeggen, want ondanks de 5 beeps start de computer wel gewoon door. Zo hoor ik gewoon de windows startup tune enzo, maar dat alles wel zonder beeld! Dat maakt die 5 beeps dus ook zo gigantisch vaag.

Ps ben benieuwd of het ook bij jouw geholpen heeft, dat aandrukken...

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Verwijderd

Topicstarter
Stephan224 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:33:
Nou dat ie niet meer werkte wil ik niet echt zeggen, want ondanks de 5 beeps start de computer wel gewoon door. Zo hoor ik gewoon de windows startup tune enzo, maar dat alles wel zonder beeld! Dat maakt die 5 beeps dus ook zo gigantisch vaag.

Ps ben benieuwd of het ook bij jouw geholpen heeft, dat aandrukken...
Nee, helaas. heeft niet geholpen ;(

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Pff, nog steeds geen oplossing gevonden?
Mij lijkt het handigst om even naar een kameraad te gaan. En daar alles weer één voor één in zijn systeem testen. Want dit schiet echt niet op zo, tijd is ook geld :P
Ben je echt in wanhoop (4 dagen zonder PC, ik zou het niet trekken :P) laat em dan onderzoeken bij de PC-boer.

Pagina: 1