Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sissende/ruizende CCFL's

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Sinds een paar weken heb ik een Sharkoon dual CCFL kit achter mijn bureau hangen als sfeerverlichting.

De inverter wordt gevoed met een 12 Volt, 1500 mAh adapter.

Nu valt het me op dat de CCFL's ruizen/sissen sinds een paar dagen. (de ene wat harder dan de andere)

Het geluid is vergelijkbaar met een audioversterker die helemaal openstaat zonder bron, zo'n soort ruis zegmaar. (wat dan over de speakers te horen is)

Nu vraag ik me af: is dit normaal?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat het de CCFLs zijn en niet de inverter die eraan hangt? Dat is juist hetgene waar een sissend geluid vandaan komt gezien die de stroom omvormt. Het kan een spoeltje zijn dat resoneert, dat is makkelijk op te lossen door met een lijmpistool het even vast te lijmen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Als het een nogal hoge piep uit de invertor is: niets aan te doen (ook lijm ofzo helpt niet), dat is eigen aan CCFL-invertors.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• F4T4L_3RR0R
Het geluid komt niet uit de inverter.

Ik heb zojuist het spul even losgehaald, en het valt me op dat bij de CCFL die het meeste geluid maakt, de buis niet meer over de gehele lengte licht geeft. Aan beide uiteinden is circa 5 mm donkergrijs met een vage oranje gloed erachter. (in plaats van groen)

Hou ik de CCFL vlakbij mijn oor, dan is een onregelmatige hoge piep te horen.

Ik denk dat het setje rijp is voor de vuilnisbak. :'(

Ik ga dan maar morgen een stel felle groene LED's halen en in een kabelgoot monteren. :)

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 21:27
In de CCFL zit een dun buisje die licht geeft, kan het zijn dat die los zit aan de achterkant ( de kant waar geen draad aan zit ). Dat was bij mij zo, ik had geen zin om er tijd aan te besteden dus heb ze maar weggegeven en nieuwe gekocht. Volgens mij is het vrij moeilijk die dingen weer vast te zetten ( met lijm ) , maar het zo moeten kunnen lukken.
Ik hoop dat je hier wat aan had ;) Succes.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dan worden ze zelfs gevaalrijk. Had hetzelfde idee als jou en die van mij begonnen ook herrie te maken waarna ze goed heet werden :X Daarna maar weg gedaan.

• F4T4L_3RR0R
TEAMIKKE schreef op maandag 22 januari 2007 @ 08:13:
Dan worden ze zelfs gevaalrijk. Had hetzelfde idee als jou en die van mij begonnen ook herrie te maken waarna ze goed heet werden :X Daarna maar weg gedaan.
Ze werden inderdaad wat warmer, het dubbelzijdige tape van de bevestigingsklittenband was een paar dagen terug dusdanig gesmolten, dat de CCFL onder mijn bureau vandaan viel. Sindsdien had ik ze met Tessa Powerstrips bevestigd. :X

Ze liggen nu dus in de kliko...
Pagina: 1