Toon posts:

Tweede scherm: DVI of TVout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op mijn videokaart een tweede scherm aansluiten. Er zijn nog twee poorten vrij:

-DVI
-TV out (denk ik): rond zwart poortje.

Vraagje over DVI: ik heb nog een 15"LCD scherm, maar die heeft geloof ik geen DVI aansluiting, alleen VGA. Kan ik die toch op die DVI-poort aansluiten, bv met verloopsnoer of adapter? Zo ja, is zo'n dingetje duur?

Vraagje over TV out: ik neem aan dat ik hiermee het computerbeeld op een TV kan zien of op een monitor met een video ingang. Maar: hoe goed is dan de kwaliteit? Ik weet dat een TV geen best beeld heeft, maar wat als ik nou een klein LCD TV'tje koop? Is dan de kwaliteit hetzelfde als van een monitor op DVI?

Bedankt!

Verwijderd

TV-out is van zeer slechte kwaliteit (maximaal 800x600 geloof ik zelfs)

Een DVI -> D-sub adapter is zo te krijgen en maximaal 5 euro.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:59

weebl

YARR!

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:56:
Vraagje over TV out: ik neem aan dat ik hiermee het computerbeeld op een TV kan zien of op een monitor met een video ingang. Maar: hoe goed is dan de kwaliteit? Ik weet dat een TV geen best beeld heeft, maar wat als ik nou een klein LCD TV'tje koop? Is dan de kwaliteit hetzelfde als van een monitor op DVI?
Nee. Ten eerste heeft een TV altijd een lagere resolutie dan een computer monitor, ten tweede is TV-out met DVI vergelijken zoiets als een Lada met een Mercedes vergelijken :)

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-07 17:23
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:56:
Een normale TV heeft een leesbaarheid van 0,0. Leuk om films op af te spelen maar probeer er niet mee te internetten. Een LCD TV kan je meestal ook via VGA aansluiten. Nadeel is vaak dat de resolutie (van grote schermen) niet heel hoog is. Neemt niet weg dat een LCD vele malen scherper is dan een LCD.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Neemt niet weg dat een LCD vele malen scherper is dan een LCD.
Eeh... :+

Misschien bedoel je dat een LCD TV vele malen scherper is dan een CRT TV :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1