Het lukt mij steeds niet om van mijn Mysql configuratie de InnoDB aan te zetten. het gaat om een XAMPP distributie op een Win XP Pro SP2 machine. De data houd ik op een USB stick (vandaar het path U:/ Ik ben nog 'fresh' in Mysql en vraag me daarbij ook af of het slim is de InnoDB te laten verwijzen naar mijn USB stick.Maar goed, eerst InnoDB maar eens aan zetten ...
Dit is het relevante stukje uit my.ini
), maar die krijgen geen antwoord. Nu weet ik dat er hier best wel wat Mysql-whizzkids zitten ...
(a) hoe krijg ik de InnoDB wel aan? Ik zit toch op de goede plek?
(b) is het slim om mijn settings naar mijn USB stick te laten wijzen? (Als het gaat om de grote van de bestanden; ik gebruik de db alleen voor mijzelf.
Dit is het relevante stukje uit my.ini
Als ik de # voor skip-innodb weghaal, is in de variables te zien dat innodb=disabled is. Als ik er een # voor zet (ik denk: skip moet genegeerd worden, neem de volgende instellingen maar over ...), krijg ik een foutmelding 1067. Op de fora van MySql zijn er meer mensen met dit probleem (net zoals mij newbies# skip-innodb
# Uncomment the following if you are using InnoDB tables
innodb_data_home_dir = "U:/documenten/pcdata/mysql/data/"
innodb_data_file_path = ibdata1:10M:autoextend
innodb_log_group_home_dir = "U:/documenten/pcdata/mysql/data/"
innodb_log_arch_dir = "U:/documenten/pcdata/mysql/data/"
# You can set .._buffer_pool_size up to 50 - 80 %
# of RAM but beware of setting memory usage too high
set-variable = innodb_buffer_pool_size=16M
set-variable = innodb_additional_mem_pool_size=2M
# Set .._log_file_size to 25 % of buffer pool size
set-variable = innodb_log_file_size=5M
set-variable = innodb_log_buffer_size=8M
innodb_flush_log_at_trx_commit=1
set-variable = innodb_lock_wait_timeout=50
(a) hoe krijg ik de InnoDB wel aan? Ik zit toch op de goede plek?
(b) is het slim om mijn settings naar mijn USB stick te laten wijzen? (Als het gaat om de grote van de bestanden; ik gebruik de db alleen voor mijzelf.
==
hoi