[Vista] UK-versie uit buitenland bestellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 15:21

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik wil mijn leven beteren en zogauw Vista uitkomt, wil ik 'm kopen :P. Serieus dus. Echter: ik wil de Ultimate edition en (heel belangrijk) ik wil absoluut Engelstalig. Ik neem aan dat ik dus een Engelse versie via internet kan bestellen? Of krijg ik dan problemen met "localisation" ofzo, een soort regiocode of weet ik wat voor verrotte ongein MS uithaalt? Ik wil er dus best (veel) voor betalen, maar ik wil NIET 400 dollar uitgeven en dan geen updates kunnen krijgen omdat ik in Nederland woon ofzo.

En verder -heel stom, ik kon het niet eens in de FAQ vinden-, wat nu als je een OEM versie koopt. Heb je dan exact dezelfde functionaliteit? Is het dan niet ALTIJD goedkoper om -desnoods op slinkse wijze een of ander stom moederbord + operating system te kopen en dan het moederbord te trashen? of is zo'n OEM-versie dan gelijk gekoppeld aan de nieuwe hardware die je koopt?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik heb het zelfde "probleem" ik kan via mijn werk uit engeland goedkoper vista ultimate kopen, graag wil ik deze dan thuis gebruiken.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je problemen krijgt met het activeren, wie kan dit bevestigen?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
De licentie keys zijn voor alle versies gelijk, ongeacht de taal. Je kunt dus in Nederland een Nederlandse versie van Windows Vista Ultimate kopen, en die key gebruiken om een gedownloade Engelstalige versie te installeren. In principe ben je dan legaal bezig want je hebt Vista legaal aangeschaft.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
krijg je geen problemen mee :)

* Zwelgje heeft ook al 2 doosjes besteld via de zaak (us version) kan je gewoon kopen bij bv techdata of ingram micro (distributeurs)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Met XP leverde dit geen enkel probleem op. Ik heb tijdens mijn stage in Amerika een laptop met US-versie van XP Pro gekocht (scheelde heel veel geld :)). Laatst een reinstall in Nederland gedaan en geactiveerd. Pas de problem! Ook IE7 en WMP11 erop gezet, leverde ook geen enkel probleem op!

Geloof ook niet dat MS dit bij Vista veranderd zou hebben..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 21:51 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik heb op de MSDN-AA server zowel de UK als de NL versie zien staan. En aangezien ik van MS niet verwacht dat ze die dingen op de MSDN server laten zetten als er problemen van komen lijkt het me geen probleem. Maar ik weet het dus ook niet 100% zeker.

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12
maartena schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:50:
De licentie keys zijn voor alle versies gelijk, ongeacht de taal. Je kunt dus in Nederland een Nederlandse versie van Windows Vista Ultimate kopen, en die key gebruiken om een gedownloade Engelstalige versie te installeren. In principe ben je dan legaal bezig want je hebt Vista legaal aangeschaft.
Maar kan er dan bij het activeren niet gezien worden aan de key waar deze gekocht is? Dus stel dat jij Microsoft Nederland opbelt met een probleem en ze vragen je naar de key dat ze zien dat hij US/UK is en daarom geen support bijvoorbeeld leveren.

En is het niet zo dat als je de OEM versie neemt en je een nieuw moederbord koopt bijvoorbeeld dat je dan deze versie niet opnieuw mag activeren? Dus dat hij echt gekoppeld zit aan dat ene moederbord bijvoorbeeld?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Verwijderd

Banjy schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:01:
[...]

En is het niet zo dat als je de OEM versie neemt en je een nieuw moederbord koopt bijvoorbeeld dat je dan deze versie niet opnieuw mag activeren? Dus dat hij echt gekoppeld zit aan dat ene moederbord bijvoorbeeld?
Dit schijnt zo te zijn ja, echter niemand weet nog eigenlijk precies hoe moeilijk ze daar bij MS gaan doen over het activeren en zo.

Ook hoor ik iemand zeggen dat je Vista OEM tenminste 10 keer mag activeren....

Zie ook dit topic: [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 9]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 22:17 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Maar kan er dan bij het activeren niet gezien worden aan de key waar deze gekocht is? Dus stel dat jij Microsoft Nederland opbelt met een probleem en ze vragen je naar de key dat ze zien dat hij US/UK is en daarom geen support bijvoorbeeld leveren.

...
Lijkt me van niet :) Dat zou namelijk betekenen dat klanten daar geen 24-uurs support op zouden kunnen hebben. Op het moment dat ik dit schrijf leef ik 22.15. Als ik nu een bedrijf ben in NL en er knalt een kritieke server uit, dan wil ik wel support. Omdat ik dan een product in NL gekocht heb zou ik dan ineens geen support kijgen omdat de NL helpdesk er maandag pas weer is? Dacht het niet :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• maartena
Nee. Er worden geen specifieke keys per taal uitgegeven.

Om maar even een voorbeeld te geven, er wonen 25.000 Amerikanen in Nederland, en een groot deel daarvan verhuisd de computer mee als ze naar Nederland komen, en zijn bijv. voor enkele jaren in Nederland werkzaam op een expat contract. Het zou toch raar zijn als ze hun PC niet meer kunnen activeren als ze in Nederland besluiten te upgraden.

Ander voorbeeld: In de VS staan Engelse en Spaanse versies in de schappen, en in Canada heb ik de Engelse an Franse zien staan. De taal maakt echt niet uit, en waar je em gekocht hebt maakt ook niet uit voor Microsoft.

De enige club die kan gaan protesteren is de Nederlandse douane die 19% BTW en invoerrechten kan heffen op in het buitenland aangeschafte producten.

Verder heb je bij mijn suggestie een Nederlandse key en installeer je gewoon een Engelse versie die je gedownload hebt.
Bij een OEM versie heb je dat inderdaad, maar hoe het precies zit met activering weet ik niet. Ik heb hier wel eens met Windows XP OEM die bij een zakelijke PC zat een moederbord vervangen en dat ging zonder al te veel problemen.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:03:
Ook hoor ik iemand zeggen dat je Vista OEM tenminste 10 keer mag activeren....
De MSDN versie kan minstens 10 keer geactiveerd worden, dat las ik iig op de MSDN site.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12
Bedankt allemaal! Op deze manier wordt windows vista misschien toch wat beter betaalbaar. Al lijken de prijzen hier toch ook wel een stukje lager te liggen dan men eerst had voorspeld. Ik meen €219 voor Premium (was alleen niet duidelijk of dat de upgrade prijs was) of iets in die richting? En de OEM versies zijn helemaal goedkoop... :9

En mocht het toch heel duur worden in Nederland dan kan je dus 'vluchten' naar het buitenland, aangezien de US prijzen goed te betalen zijn. :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Verwijderd

Ik heb een vraag:
Het zal vast al eeder gevraagd zijn maar na 19 paginas te hebben bekeken heb ik nog niet gevonden wat ik zocht.

~ Kan ik bij bv central point gewoon en OEM versie kopen en deze installeren terwijl ik nu een illegale Windows XP heb?
~Moet ik hiervoor bewijs laten zien dat ik pas een mobo nieuw heb gekocht? (heb wel net een 8800GTS, Opteron 170 en 2gb ram nieuw maar weet niet of dit ook geld).
~ Moet ik een speciale handeling verrichten om een OEM te installeren?
~ Wat zijn de nadelen van OEM?

Sorry voor de (maybe) domme vragen maar wil wel even weten wat de consequenties zijn.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:32:
Ik heb een vraag:
[..]
~ Wat zijn de nadelen van OEM?
Die hoeven er niet per definitie te zijn. Maar niet om het een of ander, dit onderwerp is al zo vaak langsgekomen, maar zal het in het kort even samen vatten..
Bij OEM moet je voor support bij de verkoper zijn. MS wil je best supporten, maar kost je geld. Bij Retail zit support er bij in.
OEM is product gebonden, per PC, en is niet overdraagbaar naar een ander systeem. Deze beperking heeft Retail dus niet.
De Ultimate komt op een 500 euro, terwijl Ultimate OEM op 160 euro ligt. Heb je geen support nodig, haal een OEM ;)

Ey!! Macarena \o/

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@ vipeax: die vragen zijn idd allemaal al eerder beantwoord in andere 'grote' topics ;) Maar om hier even antwoord te geven:
1. Ja dat kan (OEM is iets anders dan upgrade)
2. Daar is veel discussie over geweest, maar op de site van MS staat nu officieel dat hij ook geleverd mag worden aan mensen die zelf PC's bouwen (en dat doe jij natuurlijk :)). Je hoeft dus niet gelijktijdig hardware te kopen of dit aan te tonen. Let wel op dat niet iedere zaak dit doet. Bij sommige winkels verkopen ze het alleen icm. een PC.
3. Nee
4. De licentie wordt gekoppeld aan je PC. Je kunt hem dus officieel niet late rop een andere PC installeren. Ook als je een upgrade doet (moederbord/cpu e.d.) dan is je licentie niet meer geldig. Al zou MS daar in de praktijk niet zo moeilijk over doen. Naar wat ik heb gelezen kun je hem al 3 keer online opnieuw activeren en daarna via de telefoon.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:22

Onbekend

...

RaZ schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:39:
De Ultimate komt op een 500 euro, terwijl Ultimate OEM op 160 euro ligt. Heb je geen support nodig, haal een OEM ;)
Dus als ik het goed begrijp is het legaal om een OEM kopen en installeren op mijn huidige PC?

Ik heb tot nu toe nooit support nodig gehad en ik verwacht niet dat ik dat nodig zal hebben. Oja, en ik installeer nooit updates. Alleen Service Packs.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ook onbekend schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:45:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is het legaal om een OEM kopen en installeren op mijn huidige PC?
[..]
Als ik deze post van Wildhagen zo lees, kan je dus prima een OEM kopen. Zolang jij zegt dat je het gebruikt voor een eigen te bouwen PC.

Haal dat ding uit elkaar, haal een OEM, en bouw hem weer in elkaar, op dat moment ben je dus zelf systeembouwer. Alleen dat extra schroefwerk sla je gewoon over. De meeste hobbyisten bouwen toch zelf, en daar is MS denk ik nu ook achter ;)
Ik heb tot nu toe nooit support nodig gehad en ik verwacht niet dat ik dat nodig zal hebben. Oja, en ik installeer nooit updates. Alleen Service Packs.
Da's dom. Aangezien Service Packs niet anders zijn dan een samenraapsel van updates (en eventueel andere onbelangrijke meuk). Je systeem uptodate houden met updates doe je jezelf en anderen een hoop gezeik besparen. Als blijkt dat er een lek in Vista zit, en de SP1 komt pas in 2008, ben jij een jaar lang kwestbaar. Domme actie dus. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door RaZ op 27-01-2007 23:08 ]

Ey!! Macarena \o/

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:22

Onbekend

...

RaZ schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:05:
Da's dom. Aangezien Service Packs niet anders zijn dan een samenraapsel van updates (en eventueel andere onbelangrijke meuk). Je systeem uptodate houden met updates doe je jezelf en anderen een hoop gezeik besparen. Als blijkt dat er een lek in Vista zit, en de SP1 komt pas in 2008, ben jij een jaar lang kwestbaar. Domme actie dus. ;)
Da's helemaal niet dom. Ik heb nooit problemen gehad dat er een programma niet meer werkte door een of andere update. Of ik ze handmatig of automatisch binnenhaal maakt verder niets uit. Ik heb het twee keer meegemaakt op mijn pc en zo'n tien keer op pc's bij mij in de buurt dat door een update heel Windows opnieuw geïnstalleerd moest worden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1