beeldscherm onder suse

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bij het setuppen van suse kreeg ik een scherm waar ik mijn beeldscherm in moet stellen.. ik heb zo'n gare merkloos ding, en zou ook niet weten welke ik moest instellen.. ik heb toen gekozen voor een standaard ding geloof ik..
maar zou het kunnen dat het hier de videokaart ipv het beeldscherm betroef? aangezien nu bij een aantal linux opties mijn pc ineens hangt (zwart scherm, nix om te doen) het is geen schermbeveiling of wat dan ook, ik kan gewoon nix meer doen dan...
weet iemand waar ik dit ergens kan veranderen naar een normaal beeldscherm en welke ik dan moet instellen?

Bvd. des

ps. ik zit nu onder 800 x 600 en dit wil ik dus veranderen, maar als ik iets wat met beeldscherm te maken heeft aanklik krijg ik de error!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik jij voor het setuppen van X dat progje van SuSE zelf of XF86Setup? Met dat progje van suse zelf lukt het mij ook niet om een beetje een fatsoenlijke resolutie en refresh-rate te krijgen, ik blijf toch altijd standaard trouw met XF86Setup werken, veel gebruikersvriendelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles geprobeert omn deze met sax te configureren. Kun heel makkelijk je beeldscherm me instellen. is bovendien geheel grafisch.

:) :)

SuSe I just Love it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 februari 2001 21:13 schreef DENZ het volgende:
Gebruik jij voor het setuppen van X dat progje van SuSE zelf of XF86Setup? Met dat progje van suse zelf lukt het mij ook niet om een beetje een fatsoenlijke resolutie en refresh-rate te krijgen, ik blijf toch altijd standaard trouw met XF86Setup werken, veel gebruikersvriendelijker!
Ja, ik heb voor de installatie YaST2 gebruikt.. dat SAX leek me nou niet direct makkelijker. Maar als ik het daar in kan veranderen, hoe dan?
edit:
Schrijf ik potver de gotver XAS ipv SAX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Dat moet met XConfigurator.
Die start een DOS achtige omgeving op en dan kun je instellingen wijzigen en testen.

Succes!

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 februari 2001 10:53 schreef jbr666 het volgende:
Dat moet met XConfigurator.
Die start een DOS achtige omgeving op en dan kun je instellingen wijzigen en testen.

Succes!
Ik heb in SAX het een en ander veranderd.. mijn videokaart bijvoorbeeld, dat is nu goed ingesteld :P maar welke monitor ik ook kies, hij blijft een error report uitspugen en naar 640 x 400 gaan (ik d8 dat het 800 x600 was >:)). Ik kan dus niet naar hogere resolutie.
Videokaart
riva tnt 2 vanta pci
monitor unknown
die tnt2 staat erbij maar de monitor tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XF86Setup kun je downen door op ftp.xfree86.org (of een of andere mirror) naar de glibc-variant (waarschijnlijk voor jou glibc21) te gaan van de X-server versie die je onder SuSE hebt draaien (zal wel 3.3.6 zijn). Daar download je het bestand xcfg.tgz van, dat uncompress je in /usr (de uitvoerbare bestanden worden dan in /usr/X11R6/bin gezet).

Daarna kun je XF86Setup draaien. Kwestie van toetsenbord, muis, videokaart, monitor (resolutie en kleurendichtheid) en additionele server-opties instellen. En dat lukt zelfs in 1024 x 768 als het moet ;)

Hoe het met xsax moet (of hoe dat progje van SuSE ook mag heten) weet ik dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat sax zag er wel handig uit.. graphisch en makkelijk instelbaar alleen hij bleef een error report uitpoepen en in 640 bleef tie staan.. maar bedankt, ik zal het is proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad wat je gewend bent... Ik heb zelf ook een tijd gekloot met sax maar kon net als jij er geen al te hoge resolutie uitpoepen en had altijd van die hinderlijke ruimtes over. Daarom ben ik er dus vanaf gestart. Gebruik nu gewoon dezelfde verversingssnelheden en resoluties als in Windows dmv XF86Setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 februari 2001 13:55 schreef DENZ het volgende:
Het is inderdaad wat je gewend bent... Ik heb zelf ook een tijd gekloot met sax maar kon net als jij er geen al te hoge resolutie uitpoepen en had altijd van die hinderlijke ruimtes over. Daarom ben ik er dus vanaf gestart. Gebruik nu gewoon dezelfde verversingssnelheden en resoluties als in Windows dmv XF86Setup.
ok ik heb em gedownt... ik zal het is proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is gelukt! Ik heb nu de kde desktop in 1024..
Wat ik precies gedaan heb weet ik ook niet meer, maar het was met SAX2...
Nu heb ik nog een probleem, namelijk dat sommige programma's (waaronder xmms) geven een heel vaag beeld als ik ze opstart.
Toen ik nog 640 draaide omdat ik niet beter wist (:P) kreeg ik een zwart scherm, nu een scherm wat lijkt op een resolutie te hoog ingesteld onder windows. Ligt dit aan mijn drivers voor de videokaart / aan mijn monitor of waar dan aan, en zoja, waar kan ik dat mee verhelpen? Ik wil MP3! :)
Pagina: 1