iPhoto: automatisch importeren *uit*schakelen.

Pagina: 1
Acties:

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 12:34

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Ik zou graag iPhoto liever *niet* automatisch laten opstarten als ik een card reader met een CD-card met foto's in m'n PowerBook stop, of m'n camera met een USB kabel aan de comp. hang.

1 suggestie op 't internet luidt: aanpassen instellingen in Image Capture. Maar helaas heb ik geen Image Capture.

Iemand een idee?

[update]
Aanpassen van instellingen bij 'CDs & DVDs' helpt ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door klokop op 21-01-2007 21:46 ]

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Verwijderd

Image capture = Fotolader op nederlandstalige OS X.
Mss helpt dat?

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:41:
Image capture = Fotolader op nederlandstalige OS X.
Mss helpt dat?
Nope.

Verwijderd

Heb je image capture verwijderd van je systeem? Als dat het geval is heb je blijkbaar nog wel een preference file waarin staat dat iPhoto opgestart moet worden.
Even zoeken op "image capture" en dan de .plist file(s) verwijderen. Dan zou het moeten werken lijkt mij.

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Ik heb een directory "/System/Library/Image Capture" maar daar staan, in subdirectories, verscheidenen .plist bestanden. In geen van deze bestanden staat de string "iPhoto" (grep -ri 'iphoto' * retourneerd niks/nakkes/nada)

Verwijderd

Ik weet niet of er ook daadwerkelijk iPhoto in de plist moet staan maar aangezien je image capture blijkbaar verwijderd hebt kun je de plist files ook wel weg doen. Of verplaats ze naar een andere locatie en probeert of er verschil is. Wanneer je een plist file verwijderd dan wordt er standaard weer een default plist aangemaakt. Bij het (tijdelijk) verplaatsen loop je geen risico aangezien je het zo weer terug kan zetten bij problemen.

Ik heb een plist file genaamd "com.apple.ImageCapture2.000a95db3084.plist" en daar staat in
code:
1
bplist00Ñ_HotPlugActionPath_/Applications/Image Capture.appA
wat mij het juiste bestand lijkt. (naam wordt niet helemaal goed weergegeven)
Deze staat bij mij in de Username/Library/Preferences/ByHost/ map. Ik zou alle relevante plist files tijdelijk verplaatsen aangezien je dan meer kans hebt.

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Volgens mij gaat hier iets fout;
'Image Capture' is een progje uit de map 'Applications', en die heet in het Nederlands 'Fotolader' in dezelfde map die nu 'Programma's' heet.
In de voorkeuren van dit progje maak je gewraakte instelling.

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
"com.apple.ImageCapture2.0014512e3fe0.plist" en "com.apple.ImageCaptureExtension2.0014512e3fe0.plist" heb ik verwijderd. Kan het nog niet testen.

Toch raar dat ik Image Capure blijkbaar verwijderd heb.... is dat iets wat standaard met Tiger meekomt? Kan ik dat kostenloos herinstallen?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Open die bestanden gewoon met de Property List Editor (in de terminal: "open <filename"), en verwijder de key die van belang is.

Image Capture zit bij Tiger, her-installeer die van je DVD als je wil.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Via "Pacifist 2.0.1" Image Capture geherinstalleerd van de OSX installatie disk, en alles is me weer duidelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door klokop op 24-01-2007 19:55 ]

Pagina: 1