Z680 aan HK AVR 130?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:56
Ik heb onlangs een 2e handse hk avr 130 op de kop weten te tikken. _/-\o_ Momenteel heb ik nog geen budget voorzien om een deftig speakerset te kopen, vandaar dat ik ff (lees 6 a 9 maand) speakers eraan wil hangen die ik liggen heb. :|

Voorlopig staat hier op m'n studio een pc met hieraan een logitech Z680 setje.
Nu vroeg ik me af of ik de HK avr 130 hieraan kan hangen (rechtstreeks aan de boxen, met een switch ofzo ertussen. Enige probleem is de aansluiting van de sub, die wat moeilijker gaat. (maar niet onmogelijk voor een tweaker >:) )

Een andere mogelijkheid is een aantal (grotere) luidsprekers eraan te hangen (van een oude hifi set).

De optie met de Z680 is natuurlijk de oplossing die het minste ruimtebelastend is en meest design.
Het "enige" feit waar ik me zorgen overmaak is toch niet in het minst onbelangrijk: geluidskwaliteit...
Is het een soort hifigoden-lastering :? om die Z680 luidsprekers aan de avr te hangen en zal er dus geen goed geluid uitkomen?
O-)

Verwijderd

via spdf kan je de harman kardon aan sluiten naar de z680
de nut er van weet ik niet?

De speakers van de z680 niet zo direct aan sluiten op de harman kardon

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-02 21:35
Waarom kan dat niet?

Ik heb hier nu ook als tijdelijke oplossing de topjes van een Creative 250D 2.1 setje rechtstreeks aan een Marantz receiver geknoopt. De sub gaat nu via de pre out. Zoveel beter geluid is er nog nooit uit die speakertjes gekomen :)

[ Voor 85% gewijzigd door Dropsen op 22-01-2007 00:24 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft die 130 ook voorversterker uitgangen? Misschien dat je het dan wel voor elkaar krijgt...

Maar wat voor nut heeft het kopen van een receiver als je toch die speakers wilt gebruiken....?

Verwijderd

De satellietjes aansluiten op de speaker uitgangen van je HK, en de subwoofer op de pre out of tape monitor uitgang van je versterker. En dan genieten van het gebrek aan geluidskwaliteit dat je daarvoor ook al had...

Verwijderd

ik wil wel een deal maken met je
(zoek nog een pc speaker systeem)
email staat in mijn profijl

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:56
De avr 130 heeft inderdaad een pre-out.

Kdacht al dat de geluidskwaliteit niet om over naar huis te schrijven ging zijn...misschien iets harder sparen :)
@suijkerbuijk: bedoeling is om als ik binnen 3 maand verhuis, de z680 aan de pc te laten en de avr130 aan de tv/woonkamer, dus ik verkoop ze niet direct :)

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:19
Als het goed is beschikken die Z-680 sats toch over speaker terminals?
Gewoon een kwestie van speakerdraad vervangen. :)

Sub kan je idd als het goed is gewoon aan je pre-out hangen.
Pagina: 1