[Trixbox] [Asterisk] [FreePBX] i.c.m. Voipbuster

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Hallo allemaal,

Al een poos check ik deze site regelmatig maar ben eigenlijk nooit toegekomen aan het registreren. Maar bij deze heb ik het toch gedaan. Want ik zit met een klein probleempje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben sinds kort begonnen om eens met asterisk te stoeien. Ik ben gelukkig niet geheel onbekend met linux maar heb toch om te beginnen eerst voor trixbox gekozen omdat dit lekker makkelijk te configureren is.

Alles draait nu gelukkig goed. Ik heb een mega cool keuze menu e.d. en meerdere extensions gemaakt die ook vanaf andere locaties (buiten mijn LAN) te registreren zijn. Dus ook de router is goed ingesteld.

Maar nu.... Ik heb al een poosje een voipbuster account met een Voip-IN nummer. Als ik de SIP gegevens invul op X-lite registreert ie em netjes en kan ik ook gebeld worden. Gaat allemaal perfect!

Ik heb al diverse sip.conf voorbeelden gezien op dit fora, via google e.d. maar het lukt mijn asterisk maar niet om de SIP te registreren. Ook via de CLI en dan sip debug aanzetten levert nog geen conclusie op wat het probleem is.

Mijn instellingen:

Outbound:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
auth=md5
context=from-internal
dtmfmode=rfc2833
fromuser=XXXXXXXXXX
host=134.145.134.18
insecure=very
port=5061
secret=XXXXXXXXX
type=peer&friend
username=XXXXXXXX

Inbound:

User context: XXXXXXX
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
allow=ulaw
context=from-internal
disallow=all
dtmfmode=rfc2833
host=dynamic
insecure=very
secret=XXXXXXXX
type=friend

Ik heb dermate van XXXXXX mijn username en passwords gemaskeerd.

Screenshot van SIP debug:

Afbeeldingslocatie: http://ronald.pro-element.nl/trixboxcli.jpg

Het gekke is dat met één van de pogingen die ik gedaan heb het wel lukte om mijn voip-in nummer te bellen vanaf mijn mobiel, maar asterisk leek niet op te nemen. Nu krijg ik constant te horen "Deze gebruiker is momenteel niet online. Probeert u het later nog eens".

Wie heeft de gouden tip? :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik vind het een vage config die je hebt, er is ook niet een een registration string.
Dit is mijn config, pas maar aan naar jou sitatie en als dat crappy trixbox (sorry) niet raar doet, moet het zonder problemen werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
register => <user>:<pass>@sip1.voipbuster.com/31<nrzonder0>

[voipbuster]
type=peer
context=external   <-- pas wel aan naar je eigen contrxt
host=sip1.voipbuster.com
fromuser=<user>
fromdomain=sip1.voipbuster.com
username=<user>
insecure=very
secret=<pass>
qualify=no
port=5060
restrictcid=no
disallow=all
allow=gsm,alaw,g729
dtmfmode=auto

Ow en voipbuster doet niet altijd de sip invites netjes, dus zorg dat je in je context gewoon een s extionsion doet, dan werkt het zeker.

• Dolan
ja! Met die ingesteld op internal en external registered ie wel. Als ik nu mijn voip-in nr bel kom ik alleen niet terecht in mijn menu. Asterisk neemt op en meld "The number you've dialed is incorrect. Please try again"

Zoiets in ieder geval. Waarom komt ie niet terecht in mijn menu? Als ik namelijk een inbound simuleer d.m.v. 7777 dan werkt het wel.

• Dolan
Vaagheid, nu wilt ie niet meer registeren als ik thuis ben. Mijn speedtouch 546 houdt blijkbaar toch wel wat tegen. Toch staat mijn Trixbox in DMZ....

Het registreren van de SIP blijft nu hangen op Request Sent..