Toon posts:

[SQL] veldwaarde = ? in UPDATE statement

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een update statement en daarin komt voor UPDATE blabla SET date =?, time =?. Dit is een stukje SQL wat onderdeel uitmaakt van een DTS package. In de methoden hiervoor worden date en time van de servert opgehaald. Ik heb dan ook het sterke vermoeden dat die vraagtekens verwijzen naar de date en time die zijn opgehaald in de eerdere methoden. Kan iemand hier uitsluitsel over geven.

Vriendelijk dank.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, dat klinkt idd wel al variabelen die geparsed moeten worden uit het script dat het update-statement aanstuurt. Wat gebeurt er als je het stukje SQL gewoon uitvoert? Pikt ie dat dan? Of vraagt ie om bepaalde waarden? In het laatste geval heb je meteen je antwoord :)
Even voor de volledigheid: wat voor DB gebruik je?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het zit in een MS SQL Server omgeving. Ik heb de code niet zelf dus kan het niet uitvoeren, ik moet alleen weten waar het voor dient om de flow te begrijpen en te omschrijven.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Afaik zijn dat parameters als je gebruik maakt van parametrized queries.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Dat zijn idd placeholders voor parameters, en dat had je wel zelf ff snel kunnen opzoeken.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.