Vmware 6 beta met client XP in Windows Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-07 14:43
Zoals topic al aangeeft: ik heb vmware beta 6 onder Vista draaien met als client systeem XP. Dit werkt perfect, 1 scherm Vista en ander XP (draaiend onder Vmware)

Derhalve is het tweede scherm waar de guest operation draait een breedbeeld die dus ook aparte resolutie nodig heeft. De KB op de site van Vmware geeft als instructie dat in de registry een key ge-edit kan worden. Maar deze key bestaat niet in Vista in de registry.

code:
1
2
3
4
5
6
7
Run regedit. For example, choose Start>Run and type regedit.

Select the registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\vmx_svga\Device0.

Add a new string-value key for the desired resolution. Keys that specify resolutions are in the form of Resolution.x

De Vmware draait met VMTOOLS en heeft dus een ge-emuleerde svga kaart, welke prima de resoluties weergeeft, behalve de resolutie 1366x768. Weet iemand een alternatief?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 21:03
appies schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:02:
Maar deze key bestaat niet in Vista in de registry.
Add a new string-value key for the desired resolution. Keys that specify resolutions are in the form of Resolution.x
:)

• appies
Ja, maar als ik het goed begrijp moet de sleutel toegevoegd worden aan een bestaande key, namelijk de key:
Select the registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\vmx_svga\Device0.

:?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 21:03
Tot waar bestaat die key dan niet meer? Anders maak je de key Device0 zelf aan :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
key dient derhalve ook aangemaakt te worden in de guest niet in je host ;)

A wise man's life is based around fuck you

• appies
adyta schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:09:
Tot waar bestaat die key dan niet meer? Anders maak je de key Device0 zelf aan :)
Oops... ik zie al wat ik verkeerd gedaan heb.
Hij staat, zoals ook duidelijk in KB staat 8)7 , in de guest operation registry. En ik zat in mijn Vista te zoeken. Bedankt toch voor je hulp, en dit topic kan snel weg. Niet erg slim...
key dient derhalve ook aangemaakt te worden in de guest niet in je host
zwelgje, je hebt helemaal gelijk. Zag het net. :+

[ Voor 14% gewijzigd door appies op 21-01-2007 21:15 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
appies schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:14:
[...]

Oops... ik zie al wat ik verkeerd gedaan heb.
Hij staat, zoals ook duidelijk in KB staat 8)7 , in de guest operation registry. En ik zat in mijn Vista te zoeken. Bedankt toch voor je hulp, en dit topic kan snel weg. Niet erg slim...

[...]

zwelgje, je hebt helemaal gelijk. Zag het net. :+
tot de volgende db crash blijft dit topic je achtervolgen

mmmhaahaaaaa })

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1