[nVidia] Problemen met Juiste TV Outinstelling

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gek wordt ik er van! Ik kom er niet meer uit. En ik hoop dat er iemand is met het gouden ei...

Ik heb:
een nVidia 7900GS kaart
een TFT @ 1280x1024
een breedbeeld TV

Ik wil:
Een situatie dat ik in 1280x1024 op mijn TFT kan werken, ik niet mijn muiscursor elke keer kwijt raak aan de rechter kant van het scherm (extended view oid). Ik losse video's gewoon op mijn TV in overlay kan afspelen... en... dat ik Media Portal kan draaien (het maakt niet uit hoe dat op het TFT gebeurd) zodat ik het hele beeld op de TV zie.

Gedaan:
1. CloneView: hierbij komt MP wel fullscreen op TFT, maar op de TV is het 'beeld te klein', ik moet dus met de muis door het beeld scrollen (= geen optie). Kan zo geen enkele resolutie instellen voor de TV (zodat het er mogelijk wel op past?)!.
2. DualView: mijn desktop wordt extended naar rechts (heel irritant, want ik ben steeds mijn muis kwijt als ik op close knop wil drukken!), en als ik MP opstart dan gaat ie fullscreen op de TFT en op de TV zie je mijn desktop (en die fullscreen app kun je niet naar de andere monitor slepen). Windowed naar de TV slepen ziet er niet uit...

En nu? Ik heb zowat alles opgezocht, maar elke tutorial of faq gaat niet verder dan uberhaupt beeld op de tv krijgen...
Iemand weet wat ik moet doen zodat ik MP op de goede manier (in breedbeeld??) op de TV krijg?

Edit:
En als er iemand is die weet hoe ik overscan weer aan kan zetten? Want dat is natuurlijk ook weer weg met al die ge-probeer...

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 21-01-2007 19:29 . Reden: vraag dat maar aan de nvidia driver makers :P ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Er is een programma genaamd Ultramon en daarmee heb je de optie om je beeld te klonen en tevens een bepaalde resolutie te dwingen op een scherm wat het niet aan kan en deze ook nog eens te resizen zodat alles erop past. ;)

Verder kan je met de software nog veel meer leuke dingen omtrend dual screen opstellingen etc.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• iAR
  • Niet online
Dankje DJ_The_SP. Ik heb even vluchtig gekeken, maar het lijkt allemaal het zelfde te zijn. En het mirrorren van mijn monitor op de TV gaat prima, maar MediaPortal 'loopt' niet: met de muis moet ik het beeld er op poetsen (hij is zwart, waar de muis is wordt het MP), en het menu loopt alleen op mijn monitor, en niet op de TV. Komt dat misschien doordat het DirectX oid is?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Vreemd, weet je zeker dat je resolutie niet te hoog is voor het scherm wat je wil gebruiken?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• iAR
  • Niet online
DJ_The_SP schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:19:
Vreemd, weet je zeker dat je resolutie niet te hoog is voor het scherm wat je wil gebruiken?
Voor de TV? Of TFT?

Klinkt misschien beetje stom, maar ik heb momenteel echt geen idee hoe of wat?! :(

Verwijderd

je kan in windows bij configuratiescherm ---> beeld ---> instellingen je 2e "monitor" aanklikken en dan de reso veranderen... meestal kan je dit dan instellen tot een reso van 1024x786 via de s-video (er zijn tv's die wel een hogere reso via s-video supporten, maar dat zijn er maar een paar, en dsn nog moet de s-video uitgang die reso supporten), omdat je reso van je monitor op dit moment op 1280x1024 staat kan het zijn dat MP denkt dat je TV diezelfde resolutie heeft en dus een 1280x1024 bureaublad weergeeft met een 1024x768 viewport (linux is dit zelfs standaard een optie maar dat is verder natuurlijk helemaal offtopic)

oplossing zou dus moeten zijn dat je als je cloned op je TV je de reso van je TFT op 1024x768 zou moeten zetten... ik weet het het is geen mooie oplossing maar wel de enige die IK kan bedenken...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 05:56 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Beste zou zijn via een scriptje eerst je resolutie naar 720x576 te zetten, dan de player te starten en bij sluiten de resolutie weer terug naar 1280x1024.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

als je dualview gebruikt, dan moet je je TV als primary zetten en je monitor als secondary, want je programma waarmee je afspeelt neemt hoogstwaarschijnlijk het primary scherm om te kijken...

zie afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://kelderman.bogy.be:2140/otherstuff/dualview.png

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• iAR
  • Niet online
@mstreurman: mijn TFT terug op 1024 is echt geen optie ;) Maar 1024x786 is wel de resolutie van de TV? Of 800x600?

@bogy: dan heb ik dus de helft van mijn windows die openen op mijn 2e monitor. en dat is niet altijd even handig!

@|sWORDs|: ja dat lijkt me dan ook de enige oplossing. nadeel is weer dat alles op mijn desktop weer wijzigd. active desktop calendar past niet meer in samurize, en andere windows zijn ingesteld op die "kleine" reso...

Ik heb zo'n voorgevoel dat de oplossing die ik wil, onmogelijk is :(

• iAR
  • Niet online
Subtiele kick... het moet toch fatsoenlijk opgelost kunnen worden?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

oZner schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:02:
[...]

@|sWORDs|: ja dat lijkt me dan ook de enige oplossing. nadeel is weer dat alles op mijn desktop weer wijzigd. active desktop calendar past niet meer in samurize, en andere windows zijn ingesteld op die "kleine" reso...

Ik heb zo'n voorgevoel dat de oplossing die ik wil, onmogelijk is :(
Je resolutie veranderd alleen zodra je dat progje via het scriptje start.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1