Toon posts:

[Vista] Alle games hangen vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik speelde eerst heel vaak Fifa 07 en Race Driver 3 onder Windows Media Center, nooit problemen en alles op hoogste instellingen.
Nu zit ik sinds weekje op Vista Ultimate en alles werkt gewoon goed, ook snel en alles.
Ook nu kan ik wel de spellen spelen onder Vista, ook de hoogste instellingen en werken ook goed en snel.
Maar het rare is dat ze telkens vasthangen, de ene keer meteen bij opstarten en soms na 2 wedstrijden pas ofzo. Ik vind dit heel raar aangezien voor de rest wel alles werkt.
Ik heb al geprobeerd andere drivers enz. te installeren, compatibility op XP SP2 maar dat werkt ook niet.

Wie kan me verder helpen, zou het zonde vinden om Vista weer weg te moeten doen omdat mijn spellen niet werken.

bij voorbaat dank,

Johnny

Verwijderd

geef de specs van je pc eens.

Verwijderd

Topicstarter
processor: 3,2 Ghz
geheugen: 1024 MB
videokaart: 256 MB

en een 4 voor vista classificatie

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:27

Sa1

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:38:

de info van je vidkaart is wel duidelijk genoeg zo..

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03 22:41
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:38:

Ja wat voor 3.2 GHz processor? Er zijn tientallen - zoniet honderden - soorten processors. Waarschijnlijk bedoel je een pentium 4 of een pentium D, maar vermeld dit alsjeblieft eens, je moet niet denken dat een GHz alles zegt over de snelheid van je cpu, want dat is gewoon hartstikke fout.

Videokaart met 256 MB heb je ook geen reet aan, want de hoeveelheid geheugen zegt bijna niets over de snelheid van de videokaart (scheelt mischien 1%, tot max 5% bij gebruik van 8x AA en 16x AF). Zo zijn er budget kaarten als de GeForce 7300 met 256 MB geheugen, maar die komen zelfs niet eens in de BUURT van een GeForce 7600/7800 met 128MB geheugen. Ook hier hangt de snelheid van véél meer dingen af dan de geheugencapactiteit en de clocksnelheden.

Trap alsjeblieft niet óók in die GHz-mythe...

Verwijderd

Topicstarter
ok
de CPU is een Pentium 4 3,2 Ghz
videokaart is een Radeon 9800 Pro 256 MB
maar zelf denk ik niet dat het een hardware matig probleem is want onder MCE werkt hij wel gewoon, en ook onder vista wel gewoon hoor alleen blijft ie vaak vasthangen, maar kwa gameplay is er geen verschil te merken

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:52:
ok
de CPU is een Pentium 4 3,2 Ghz
videokaart is een Radeon 9800 Pro 256 MB
maar zelf denk ik niet dat het een hardware matig probleem is want onder MCE werkt hij wel gewoon, en ook onder vista wel gewoon hoor alleen blijft ie vaak vasthangen, maar kwa gameplay is er geen verschil te merken
Probeer eens andere VGA drivers.

Verwijderd

Topicstarter
er is ma 1 driver beschikbaar voor mijn kaart onder vista
en die staat erop
Pagina: 1