Help. Mijn computer doet vreemd!

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 16:29
Hallo beste tweakers ik zit met het volgende probleem en wellicht kunne jullie mij adviseren.

Mijn pceetje heeft al een tijd rare kuren. Het gaat om Hardeschijven die verdwiijnen en Opstart problemen omdat ie Hardeschijven nie kan vinden. Ik probeerde laatst een clean Win Xp install. Maar bleef voortdurend vast lopen tijdens instalatie proces. Ik heb mijn pc toen weg gebracht en na laten kijken. De reparateur vertelde me dat het hoogs waarschijnlijk aan het Moederbord lag. Asus P5ad2 premium. Als het probleem zich voor bleef doen rade hij me aan om het moederbord te vervangen. Nu heb ik er een nieuw moederbord inzitte, de Asus P5w Dh Deluxe. Die heeft 6 weken goed gewerkt. Maar laatste tijd heb ik het zelfde probleem. Ik heb 3 Hardeschijven.

1=C: Raptor 75Gb sata 1 aansluiting. Windows XP
2=D: Raptor 150Gb sata 2 aansluiting. Software, muziek, etc
3=E: Maxtor 300Gb sata 3 aansluiting. Backup, films.

Nu komt het vaak voor dat de D: schijf Wegvalt of met opstarte al nie herkent word, waardoor er soms helemaal nie doorgestart kan worden naa windows.

Iemand een idee waaraan het kan leggen? Moederbord blijbaar nie. want die heb ik pas vervangen.

Hoor het graag.

Vr.Gr kevin

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Als je iedere stap doorloopt dan kom je er vanzelf achter welk onderdeel hetgene is dat problemen geeft.

Verwijderd

Andere SATA kabel al eens geprobeerd?
Genoeg power beschikbaar voor je hele systeem?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:44
andere volgorde van de laatste 2 schrijven geprobeerd?
schijven getest met tool van de fabrikant?
hoe is het met je voeding? (hoe zijn de lijnen)
drivers geupdate?

ik roep maar wat :?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als spullen langzaam kapot gaan kan je voeding wel eens brak zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De topistart voldoet helaas niet aan het PMG Beleid en ik heb ook niet het idee dat je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook netjes hebt doorgenomen, zoals daarin wordt gevraagd. Topic dicht dus.

Neem tot slot ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.