Helaas ben ik de afgelopen jaren behoorlijk achterop geraakt wat betreft computer hardware. Dit stukje typ ik op een celeron 400, die 'tamelijk' achterhaald is
.
Gelukkig ben ik student-af, er is weer geld en dus wordt het tijd voor een nieuwe computer. Al mijn kennis is achterhaald, daarom wil ik jullie vragen onderstaande keuze te beoordelen:
- Asus M2N-E
- AMD Athlon 64 X2 3800+ EE
- Kingston 1 GB PC5300 DDR2 (later uit te breiden naar 2 GB in dual channel)
- Asus GeForce 7300GT 256MB DDR2 Silent (uit BBG basis systeem)
- Samsung Spinpoint 250 GB
- Hauppage WinTV PVR500 MCE kit (graag gebruiken voor HTPC)
- Antec NSK4400 behuizing (uit BBG basis systeem, ik geef geen ruk om uiterlijk verder)
- aanvullen met wat koelers
Ik hoop hier de komende jaren plezier van te kunnen hebben, het moederbord biedt ruimte om wat te tweaken en uit te breiden. Het moet in de toekomst geschikt zijn voor HDTV, daarnaast voor normaal gebruik, weinig tot geen spelletjes vermoed ik. De totaalprijs voor bovenstaande is momenteel ongeveer 650 euro, dit vind ik acceptabel.
Alvast bedankt voor jullie commentaar.
Gelukkig ben ik student-af, er is weer geld en dus wordt het tijd voor een nieuwe computer. Al mijn kennis is achterhaald, daarom wil ik jullie vragen onderstaande keuze te beoordelen:
- Asus M2N-E
- AMD Athlon 64 X2 3800+ EE
- Kingston 1 GB PC5300 DDR2 (later uit te breiden naar 2 GB in dual channel)
- Asus GeForce 7300GT 256MB DDR2 Silent (uit BBG basis systeem)
- Samsung Spinpoint 250 GB
- Hauppage WinTV PVR500 MCE kit (graag gebruiken voor HTPC)
- Antec NSK4400 behuizing (uit BBG basis systeem, ik geef geen ruk om uiterlijk verder)
- aanvullen met wat koelers
Ik hoop hier de komende jaren plezier van te kunnen hebben, het moederbord biedt ruimte om wat te tweaken en uit te breiden. Het moet in de toekomst geschikt zijn voor HDTV, daarnaast voor normaal gebruik, weinig tot geen spelletjes vermoed ik. De totaalprijs voor bovenstaande is momenteel ongeveer 650 euro, dit vind ik acceptabel.
Alvast bedankt voor jullie commentaar.