Toon posts:

[beoordeling] Config voor oa HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ben ik de afgelopen jaren behoorlijk achterop geraakt wat betreft computer hardware. Dit stukje typ ik op een celeron 400, die 'tamelijk' achterhaald is :+ .

Gelukkig ben ik student-af, er is weer geld en dus wordt het tijd voor een nieuwe computer. Al mijn kennis is achterhaald, daarom wil ik jullie vragen onderstaande keuze te beoordelen:

- Asus M2N-E
- AMD Athlon 64 X2 3800+ EE
- Kingston 1 GB PC5300 DDR2 (later uit te breiden naar 2 GB in dual channel)
- Asus GeForce 7300GT 256MB DDR2 Silent (uit BBG basis systeem)
- Samsung Spinpoint 250 GB
- Hauppage WinTV PVR500 MCE kit (graag gebruiken voor HTPC)
- Antec NSK4400 behuizing (uit BBG basis systeem, ik geef geen ruk om uiterlijk verder)
- aanvullen met wat koelers

Ik hoop hier de komende jaren plezier van te kunnen hebben, het moederbord biedt ruimte om wat te tweaken en uit te breiden. Het moet in de toekomst geschikt zijn voor HDTV, daarnaast voor normaal gebruik, weinig tot geen spelletjes vermoed ik. De totaalprijs voor bovenstaande is momenteel ongeveer 650 euro, dit vind ik acceptabel.

Alvast bedankt voor jullie commentaar.

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren systeem aangeschaft, met de volgende wijzigingen;

1. Asus M2NPV-VM moederbord
2. Cooler Master Centurion 524 behuizing zonder voeding
3. Artic Freezer processor koeling
4. Cooler Master RS-430 voeding

Videokaart en extra geheugen voor dual channel volgt in de toekomst.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ziet er leuk uit, maar zou je geen Zalman coolers erbij nemen? Dit i.v.m. de stilte?

Verwijderd

Topicstarter
Casefan's bedoel je? Standaard zit er al wel iets bij de kast, als ik alles binnenkrijg dan ga ik dat eens bekijken.

Ik verwacht de bestelling deze week, dus nog even geduld uitoefenen

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De 120mm fans die Cooler Master meelevert vallen gewoonlijk nogal mee maar als er 80mm fans inzitten zou ik die er al snel uithalen of trager laten lopen met een fancontroller of door ze aan te sturen met je moederbord.

Je moederbord kan overigens slechts 1 fan aansturen met Q-fan en dit is via de CPU header.
Het moederbord werkt wel goed overigens. Ik heb eens een PC gebouwd voor iemand met dat moederbord.

Waarom heb je trouwens eentje genomen met integrated graphics als je een 7300GT erin gaat steken?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit standaard 1 120 mm fan in, er kan een 2e 120 mm fan bij. Dit kan naar mijn mening altijd nog. Dat aansturen van de fans moet ik nog een beetje uitvinden, dank voor je uitleg.

De grafische kaart komt er later in, ivm overstappen naar Vista over enkele maanden. Eerst nog even XP MCE. Dan komt er ook 1 GB geheugen en een identieke HDD bij.

Verwijderd

Topicstarter
Systeem opgebouwd, draait goed op wat initiële problemen na (video adapter error). Ik heb het programma Speedfan erop gezet, Tcore (is neem ik aan de processor) is in idle kamertemperatuur en op volle belasting 30°C (@2.06 GHz = 3% overclock). De andere temperaturen kan ik nog niet zo goed met de juiste bron linken, alleen HD is 27°C. De rpm's van de fans slaan verder nergens op (zitten over de 20.000 rpm).
Pagina: 1