Toon posts:

Game pc +- 2000 €

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
- Asus P5W DH Deluxe
- Samsung SpinPoint T166 500 gig
- Zalman ZM460B-APS
- Antec Performance One P180B
- Samsung SyncMaster 205BW
- Intel® Core™ 2 Duo E6600
- LG GSA-H42L dvd writer
- Asus EN8800GTS/HTDP
- Kingston 2GB DDR2-800 Kit
- Logitech Laser Mouse G5
- Logitech G15 Keyboard

Totaal ongeveer 2000 euro bij alternate
graag haddek geweten of dit een goede configuratie is, en of er iets anders beters is voor ongeveer dezelfde prijs..
ook of de voeding sterk genoeg is
andere tips of opmerkingen zijn welkom

thx

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Weegt de prijs van je GPU op tegen de performance? Ik vind dat het niet waard maarja ik hoef jouw keuzes niet te maken natuurlijk. :P Ohja, ze zuipen stroom. :Y)

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 23:01

yok

Kijk ten eerste even naar andere topics. Zijn genoeg mensen die bijna dezelfde configuratie hebben. Mits niet hetzelfde.

Persoonlijk vind ik het er zeer goed uitzien, en ik weet niet wat ik zou veranderen. De HD kan je beter besteden. Raid0 2x320GB draaien zou ik zelf doen. Voeding zou ik meer aan uitbesteden, vooral met die GFX-kaart. Ook heb je geen koeler voor de E6600 gekocht, dat zou ik altijd doen. Minder lawaai en beter gekoeld. Ik heb zelf de Big Typhoon @6600. De standaard koeler van de Conroe's zijn ronduit kut.

Verder heb je totaal geen eisen gesteld waaraan je PC moet voldoen. Hoelang moet hij meegaan? Waarvoor wil je deze gebruiken etc etc etc. Met zulke info kunnen wij wat naast gewoon wat specs neergooien en dat wij het maar uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
pc vooral gebruikt om gamen, moet liefst wel tijdje meedraaien met recente games
gpu vind ik het nogal absurd om een kaart te kopen van 300 euro, wat maar 100 euro verschil is me de 8800 gts om dan jaar later terug kaart te kopen voor directx10..

welke voeding raad je dan aan?
de 600 watt van zalman beter dan?
grtz

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 23:01

yok

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:31:
pc vooral gebruikt om gamen, moet liefst wel tijdje meedraaien met recente games
gpu vind ik het nogal absurd om een kaart te kopen van 300 euro, wat maar 100 euro verschil is me de 8800 gts om dan jaar later terug kaart te kopen voor directx10..

welke voeding raad je dan aan?
de 600 watt van zalman beter dan?
grtz
Ik zou nu voorlopig voor de 7900 gaan. Een degelijke kaart die de games makkelijk nog kan draaien. Deze is 200 euro, en 230 euro goedkoper. Even wachten en sparen, en je kan voor 400-500 een superdikke kaart kopen die speciaal voor DX10 is. De 8800 zal, na de release van de DX10 kaarten, geen drol meer waard zijn en echt kelderen in prijs. Terwijl de kaarten zoals de 7900, x1900's etc. niet zo erg zullen kelderen. Maar de 8800 is gewoon way too overpriced nu.

De Zalman van 600W zal je pc zeker trekken. De 460 denk ik ook wel (die heb ik) maar met die kaart die je had geselecteerd moet je gewoon een maximum aan power hebben.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
yok schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:26:
[...]

Ik zou nu voorlopig voor de 7900 gaan. Een degelijke kaart die de games makkelijk nog kan draaien. Deze is 200 euro, en 230 euro goedkoper. Even wachten en sparen, en je kan voor 400-500 een superdikke kaart kopen die speciaal voor DX10 is. De 8800 zal, na de release van de DX10 kaarten, geen drol meer waard zijn en echt kelderen in prijs. Terwijl de kaarten zoals de 7900, x1900's etc. niet zo erg zullen kelderen. Maar de 8800 is gewoon way too overpriced nu.
:?
De 8800 kaarten zijn DX10-ready hoor.

Verwijderd

yok schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:26:
[...]

De Zalman van 600W zal je pc zeker trekken. De 460 denk ik ook wel (die heb ik) maar met die kaart die je had geselecteerd moet je gewoon een maximum aan power hebben.
De 8800GTS is een DX10 kaart en heeft SM4.0
Verder zou ik de 8800GTS kopen die heeft alles wat je nodig heb in de toekomst.
En anders met je ( eerst nog een andere kaart kopen en dan een betere waardoor het je uiteindelijk meer zal kosten voor hetzelfde.) Way to overpriced ? totaal niet , het is een mooi stukje technologie en super performance die je terug krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 19:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:01:
- Asus P5W DH Deluxe
- Samsung SpinPoint T166 500 gig
- Zalman ZM460B-APS
- Antec Performance One P180B
- Samsung SyncMaster 205BW
- Intel® Core™ 2 Duo E6600
- LG GSA-H42L dvd writer
- Asus EN8800GTS/HTDP
- Kingston 2GB DDR2-800 Kit
- Logitech Laser Mouse G5
- Logitech G15 Keyboard

Totaal ongeveer 2000 euro bij alternate
graag haddek geweten of dit een goede configuratie is, en of er iets anders beters is voor ongeveer dezelfde prijs..
ook of de voeding sterk genoeg is
andere tips of opmerkingen zijn welkom

thx
Direct antwoord is , goed systeem. Een minpuntje misschien is de DVD speler , ik zou een NEC dvdspeler nemen als ze die daar hebben.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-01 13:21

Plato112

Da is toch nie normaal!

Over de dvd-writer, ik heb zelf sinds een week de Samsung SH-S182M die ook in de best buy guide staat. Echt een top ding voor zover ik nu kan beoordelen en ook in verschillende tests komt hij goed uit de bus dus dat is ook een goede keuze, een NEC is natuurlijk ook nooit verkeerd maar de Samsung kwam qua prijs en qua prestatie zeer goed uit die test alleen een plextor was beter maar die was meteen ook dubbel zo duur. Nja ik zou zoals X-Limited al zegt niet voor een LG gaan maar voor een andere. Is gewoon net wat beter.

Over de videokaart: dat is wat mij betreft helemaal aan jezelf. Ligt vooral aan hoe lang de PC mee moet en of je eventueel tussentijds wilt upgraden. Ik vind niet dat de 8800GTS absurd duur is voor z'n prestaties, de radeon X1950XTX is niet een veel goedkoper en toch wel een stukje minder snel. De kans dat de prijzen van alle videokaarten flink zakken zodra er meer DX10 kaarten op de markt komen is natuurlijk wel aanwezig. Feit is dat de 8800-serie nu heer en meester is en geen directe concurrentie heeft.

Speed limits are like herpes.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Goed systeem, met die voeding kan het makkelijk redden. We zou ik, aangezien die standaard intel coolers en een enorme herrie maken een losse (betere) cooler kopen. Is misschien 4 tientjes maar dan zit je teminste niet in de herrie.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-01 13:21

Plato112

Da is toch nie normaal!

_AuToMaTiC_ schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:50:
Goed systeem, met die voeding kan het makkelijk redden. We zou ik, aangezien die standaard intel coolers en een enorme herrie maken een losse (betere) cooler kopen. Is misschien 4 tientjes maar dan zit je teminste niet in de herrie.
Ik zie dat ze bij alternate ook de Artic-Cooling Freezer 7 Pro hebben dit is een prima ding als je niet te veel wilt uitgeven maar toch goede koeling wilt en een beetje overclocken kan ook makkelijk. Je kunt natuurlijk ook groter gaan mja dat ligt aan je budget. Heb zelf de freezer pro en bij mij werkt ie echt perfect ik hoor hem niet en 24/7 heb ik m'n conroe 6600 stresst met boinc en hij komt niet boven de 55 graden (in TAT), let op dit is wel OC op 3,2Ghz dus als start een prima ding zeker als vervanger van de boxed cooler die meer lijkt op een startende straaljager in je pc.

Speed limits are like herpes.

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan draai jij je Freezer 7 Pro zeker niet op de snelste stand? Want als ik mijn Freezer 7 Pro op z'n hoogste zet is die straaljager van de boxed cooler er niks bij.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Plato112 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:20:
[...]

Ik zie dat ze bij alternate ook de Artic-Cooling Freezer 7 Pro hebben dit is een prima ding als je niet te veel wilt uitgeven maar toch goede koeling wilt en een beetje overclocken kan ook makkelijk. Je kunt natuurlijk ook groter gaan mja dat ligt aan je budget. Heb zelf de freezer pro en bij mij werkt ie echt perfect ik hoor hem niet en 24/7 heb ik m'n conroe 6600 stresst met boinc en hij komt niet boven de 55 graden (in TAT), let op dit is wel OC op 3,2Ghz dus als start een prima ding zeker als vervanger van de boxed cooler die meer lijkt op een startende straaljager in je pc.
Precies. Ik zit nu naast zo'n turbojet intel cooler omdat ik aan het wachten ben op mijn watercooling spul. De Freezer 7 Pro is een prima cooler waarmee je idd nog best lekker kan overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
iemand die al ervaring heeft met het bestellen via alternate of azerty?
welke is de beste, betrouwbaarste
iemand die klachten heeft ofzo?
laat weten
thx

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:17:
iemand die al ervaring heeft met het bestellen via alternate of azerty?
welke is de beste, betrouwbaarste
iemand die klachten heeft ofzo?
laat weten
thx
De meeste mensen laten dat hier weten :)

Verwijderd

Topicstarter
update van systeem

Antec Nine Hundred, Zwart € 100,01

Zalman ZM460B-APS, 460 Watt, Retail € 85,47

Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 301,13

Zalman CNPS9500 LED € 42,27

Kingston KHX6400D2LLK2/2GN, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 249,52

Samsung Spinpoint T, 400 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 118,23

Asus P5B Deluxe/WiFi-AP, Retail € 184,95

Asus EN8800GTS, 640 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 429,20

OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 9,16

Samsung 205BW, 20.1 inch, Zilver en zwart € 291,29

NEC DV-5800D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 17,30

NEC AD-7173, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 31,81

Zalman ZM-MFC1, € 21,40

Azerty Montage volledig systeem 2 jaar garantie € 62,00

zou er iemand nog iets aan wijzigen of iets beters beschikbaar ofzo
de gpu hou ik zowiezo :) wil niet na een jaar een update moeten doen voor dx10..

grtz

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat we van een topicstart van een boodschappenlijstje verwachten.

Kijk voor jouw budget en eisen eens naar de BBG op de frontpage, aangezien de componenten bijna geheel overeenkomen ;)

gebrek aan inzet/geen onderbouwing/verwachte problemen -> dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.