[win2003-x64] Loopt af en toe vast

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een nieuw servertje ingericht. Windows 2003 x64 met SP1 erop gezet. Alle drivers updaten, alle windows updates geinstalleerd alles nieuw, alles schoon.

Nu heb ik dat ie op willekeurige momenten een seconde of twee vast zit. Maar dan ook helemaal vast, dus muis beweegt ook niet meer. Dit lijkt het vaakst te gebeuren als hij naar de harddisk moet schrijven. Ik heb ook soms dat ie helemaal vastloopt, dus zonder dat hij loskomt, zodat ik em moet resetten. Let wel dat dit echt een knetterharde vastloper is, dus geen BSOD, voor alle duidelijkheid.

Wat kan ik hieraan doen?

Relevante specs:
MoederbordAsus A8V-VM(audio=disabled, sata mode=raid)
CPUAthlon 64 3000+
Geheugen2x 256MB DDR400
VGAOnboard VGA
Storage3x 250GB(onboard firmware-RAID5, bootschijf)

日本!🎌

Verwijderd

Waarom laat je niet eens wat performance counters lopen om te kijken wat daar uit naarboven komt?
Wordt er overigens heel misschien ook nog wat in je event log gelogt?
En zit er misschien en patroon in of is het echt random?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Wat heb ik aan performance counters als het vastloopt? Die kan ik dan niet meer teruglezen... En nee, er zit niet echt een patroon in. Soms gebeurt het al na een paar minuten, en andere keren kan hij een uurtje """"stabiel"""" blijven.

日本!🎌

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:55:
Wat heb ik aan performance counters als het vastloopt? Die kan ik dan niet meer teruglezen... En nee, er zit niet echt een patroon in. Soms gebeurt het al na een paar minuten, en andere keren kan hij een uurtje """"stabiel"""" blijven.
Aan je performance counters zou je kunnen zien of misschien ineens je geheugen volloopt of je harddisk in de stress gaat etc etc. :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan die performance counters misschien remote uitlezen op een andere bak, dan kan je wel zien wat er gigantisch omhoog schiet in de seconden voordat de machine hangt?

Echter kan dit niet gewoon iets als een rotte driver zijn? Wat staat er in de eventlogs allemaal gemeld? Wat heb je zelf allemaal al ondernomen om dit op te lossen, wil je dat ook nog even vermelden? Registratievoorwaarden / korte FAQ

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters