Toon posts:

Onkyo of Yamaha of...

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOT-ers,

Al enige tijd zit ik in dubio, over welke versterker ik nou 't beste kan nemen.

Eerst viel m'n oog op de Sony STR-DG500, na een beetje info te hebben gezocht, bleek dit niet veel soeps.

Verder vond ik nog een Onkyo TX-SR504E en een Yamaha RX-V457

De Yamaha heeft een RMS vermogen van 6x85 watt.

Het RMS vermogen van de Onkyo kon ik niet vinden, toch zag ik op een buitenlandse site het getal 540 DIN voorbij vliegen (op 6 ohm).

Voor de duidelijkheid, wat wil ik er mee gaan doen?
Ik ben van plan een 5.1 geluid te creëren in m'n kamer.

Fronts: Visaton 2-web (TML) CT 147
Rear: Tangband w-3 serie
Center: geen idee
Sub: Actieve Visaton WSP 26S

Dit spul vraagt allemaal niet ontzettend veel vermogen, maar met toch een beetje oog op de toekomst wil ik geen bagger aanschaffen.

Heeft een van jullie een suggestie?

Alvast bedankt,

Niels

Verwijderd

ja
kijk ook even naar nad, harman kardon en denon.

Naar rms kijken moet je niet doen.
Elke fabricant heeft zijn eigen rms vermogen met een bepaalde vervorming die hun toestaan.

Zelf heb ik een harman kardon 5x55watt rms met 0,07% vervorming bij gebruik van 20\20000hz
Ouwe versterker pioneer 5x80watt rms met 0,5%vervorming

Kan je vertellen dat ik zeeeeer blij met harmy ben

Verwijderd

Wat je in je achterhoofd moet houden, elke receiver klinkt anders.

Wat je dus eigenlijk moet doen is een paar modellen uitkiezen, en proberen deze te luisteren in een luisterruimte. En als het kan ook nog met je eigen luidsprekers erbij.

Verder heb ik erg goeie ervaringen met Harman/Kardon. Ziet er gewoon erg goed uit, werkt perfect, genoeg aansluitingen (zelfs het basismodel).

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30

Appie

F1RST Racing

Op die link die je geeft staat: 130 W/Ch. oftewel 130W per channel voor de Onkyo.

Overigens heb ik zelf momenteel zo'n Sony geval (alleen dan de Sony STR-K700) en de kwaliteit van dit setjes is zeker niet slecht te noemen. Wel als ik vergelijk met wat ik eerst had (d.w.z. in Nederland - Marantz + Tannoy set), maar goed het prijsklasseverschil is nogal groot tussen beide.

Suggesties m.b.t. audio zijn zo subjectief als het maar kan. Misschien als je puur op spec's kijkt dat de Onkyo beter is dan de Yamaha, maar wanneer je luistert vind je misschien de Yamaha weer veel beter klinken. Oftewel hup naar de winkel en vergelijk ze met elkaar (zwaar bij voorkeur met boxen die jezelf hebt, of uit dezelfde reeks).

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:49

DJ Vincento

1422055

Elke versterker/receiver heeft een andere klankleur. Onkyo heeft altijd een beetje koud geluid met veel hoog, dat klinkt niet altijd goed op alle speakers. Yamaha geeft waarschijnlijk een warmer geluid,daar moet je liefhebber van zijn.

Ik zou zelf voor Onkyo kiezen,maar dat is mijn persoonlijke smaak.
Je zou toch echt naar de winkel moeten gaan en gaan luisteren.

En kijk niet naar vermogen! Met 5x10 watt kun je al hele zware speakers aansturen en stok,maar dan ook stokdoof worden.

[ Voor 10% gewijzigd door DJ Vincento op 21-01-2007 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJ Vincento schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:59:
Elke versterker/receiver heeft een andere klankleur. Onkyo heeft altijd een beetje koud geluid met veel hoog, dat klinkt niet altijd goed op alle speakers. Yamaha geeft waarschijnlijk een warmer geluid,daar moet je liefhebber van zijn.

Ik zou zelf voor Onkyo kiezen,maar dat is mijn persoonlijke smaak.
Je zou toch echt naar de winkel moeten gaan en gaan luisteren.

En kijk niet naar vermogen! Met 5x10 watt kun je al hele zware speakers aansturen en stok,maar dan ook stokdoof worden.
Onkyo heeft ook mijn voorkeur. M'n ouders hebben jarenlang Onkyo gehad. En deze receiver doet 't nog steeds (2x50 watt meen ik). Dit gaat inderdaad hard zat, zonder te vervormen

Alleen ik vind het vreemd dat Onkyo (wat naar mijn weten een goed aangeschreven merk is) ook een relatief goedkope serie heeft. Hopelijk dat Onkyo niet op de verkeerde punten heeft bezuinigd zoals de dempingsfactor...

Well, binnenkort maar even richting de audiozaak met wat speakers onder de arm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:49

DJ Vincento

1422055

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:06:
[...]

Onkyo heeft ook mijn voorkeur. M'n ouders hebben jarenlang Onkyo gehad. En deze receiver doet 't nog steeds (2x50 watt meen ik). Dit gaat inderdaad hard zat, zonder te vervormen

Alleen ik vind het vreemd dat Onkyo (wat naar mijn weten een goed aangeschreven merk is) ook een relatief goedkope serie heeft. Hopelijk dat Onkyo niet op de verkeerde punten heeft bezuinigd zoals de dempingsfactor...

Well, binnenkort maar even richting de audiozaak met wat speakers onder de arm!
Zover ik weet heeft Onkyo juist een hoge dempingsfactor.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Staar niet blind op 1 merk.
Je kan misschien op deze site nog even kijken hoe een versterker uit de testen komt:
http://www.homecinemachoice.com/

Zelf heb ik een Marantz SR-5500 receiver.
Stuur met de Marantz 5 Mordaunt-Shorts aan. Vind het goed klinken, zowel 5.1 en Stereo.

Whatever.

Verwijderd

watts doet er weinig toe. je hebt buizenversterkers van 2x 3 watt die geweldig klinken. koop efficiente luidsprekers. Kijk ook eens naar duitse magazines alla Stereoplay o.i.d. Staat nu een zeer uitgebreide recensie in tussen Sony, Marantz, Onkyo en 2 st. Yamaha. Eindoordeel daarin is van beter naar iets minder goed: Yamaha (2x), Marantz en Sony zijn gelijk aan elkaar, Onkyo. Prijsklasse van 1000 tot 1500 euro. Of koop een goede 2e handse als tussenoplossing. Op marktplaats staat een mooie Sony ES voor 125 euro (98 of zo) en ik denk dat die beter is al een nieuwe receiver van 500 euro nu.

Kijk naar cijfers. frequentieweergaves etc. Wat voor een voeding zit erin (5 x 100 watt met een 230 watt voeding zoals je zo vaak ziet :/ , geeft al aan dat puur naar wattages kijken onzin is)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 20:30 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, aangezien smaak heel persoonlijk is denk ik dat je toch vooral zelf moet gaan luisteren bij een HiFi-zaak :) Wat ik geweldig vind klinken vind jij misschien wel helemaal ruk :P
Zie ook Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1